بازسازی خانه: استقبال علی اف از حضور شرکت های آمریکایی در بازسازی قره باغ

به گزارش میهن دی ال، علی اف در پیامی به بایدن، خواهان مشارکت شرکت های آمریکایی در بازسازی اراضی آزادشده قره باغ شد.

بازسازی خانه: استقبال علی اف از حضور شرکت های آمریکایی در بازسازی قره باغ

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز سه شنبه در پیغامی به جو بایدن همتای آمریکایی خود، خواستار مشارکت شرکت های آمریکایی در بازسازی سرزمین های آزاد شده در منطقه قره باغ کوهستانی از دست ارمنستان شد.

به گزارش خبرگزاری آذرتاج در بخش از پیغام الهام علی اف آمده است: امروز آذربایجان دولتی است که سیاست های مستقلی را بر اساس خواست و منافع مردم خود دنبال می نماید. آزادسازی اراضی تاریخی آذربایجان به تهاجم نظامی تقریباً 30 ساله ارمنستان سرانجام داد، زیرا کشور ما خود قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را که تقریباً 30 سال تنها روی کاغذ مانده بود، اجرا کرد. ما به عنوان هوادار صلح، آماده ایم تا مذاکرات بر سریک معاهده صلح با ارمنستان بر اساس اصول اساسی حقوق بین الملل مانند تمامیت ارضی، حاکمیت و عدم تخطی از مرزهای شناخته شده بین المللی کشورمان را شروع کنیم. امیدواریم که ایالات متحده از دستور کار صلح آذربایجان بر اساس منظره آینده حمایت کند.

علی اف با تشکر از جو بایدن به خاطر نامه تبریک به مناسبت عید نوروز، گفت: کار بازسازی پس از جنگ در سراسر سرزمین های آزاد شده ما در حال اجرا است. ما خشنود خواهیم شد که شرکت هایی از ایالات متحده نیز در این فرآیند مشارکت داشته باشند. من معتقدم که به عنوان دوستان و شرکا، به کوشش های مشترک بیشتر برای توسعه همکاری هایمان با توان بالقوه قابل توجه در همه زمینه ها به خاطر منافع و رفاه مردم دو کشور ادامه خواهیم داد.

آمریکا چندی قبل از اختصاص یاری 500 هزار دلاری برای مین روبی در جمهوری آذربایجان، خبر داده بود. باکو پیشتر نیز علاقمندی برای حضور شرکت های آمریکایی در فرایند بازسازی سرزمینهای آزاد شده این کشور در قره باغ را اعلام نموده بود.

جنگ بین باکو و ایروان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در تاریخ نهم نوامبر 2020 (19 آبان 1399) با توافق آتش بس به امضای نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه سرانجام یافت و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش آفرینی کرد.

جمهوری آذربایجان در این دور از درگیری ها مناطقی از جمله قره باغ را از اشغال ارمنستان خارج ساخت. این دو کشور هنوز در خطوط مرزی درگیری دارند، هرچند که دو طرف مدعی اتخاذ موضع آشتی جویانه هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1359

به "بازسازی خانه: استقبال علی اف از حضور شرکت های آمریکایی در بازسازی قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه: استقبال علی اف از حضور شرکت های آمریکایی در بازسازی قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید