گزارش ظریف پس از سفر به باکو و ایروان

به گزارش میهن دی ال، خبرنگاران : محمد جواد ظریف، در گزارشی توئیتری نوشت که رایزنی های فشرده ای با مقامات جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره روابط دوجانبه و تنش های اخیر در منطقه داشته است.

گزارش ظریف پس از سفر به باکو و ایروان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) پس از سفرش به باکو و ایروان در گزارشی توئیتری درباره این سفر نوشت که در جمهوری آذربایجان و ارمنستان، گفت وگوهای فشرده ای درباره روابط دوجانبه و تنش های اخیر داشته است.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران همیشه بر احترام به تمامیت ارضی همه کشورها تأکید نموده است، اعلام کرد: از آمادگی رهبران دو طرف برای دستیابی به توافقات متقابل استقبال می کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی در این توئیت به امکانات بزرگ برای همکاری منطقه ای هم اشاره نموده است.

ظریف در سفر به باکو با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان ملاقات کرد و امروز هم (چهارشنبه) نیکول پاشینیان سرپرست نخست وزیری ارمنستان ملاقات کرد. پاشینیان در ملاقات ظریف، روابط با ایران را دارای اهمیت راهبردی برای کشورش خواند و از این که مرز دو کشور همیشه مرز دوستی و امنیت بوده ابراز خرسندی کرد. (اینجا بخوانید)

وزیر امور خارجه در ملاقات با سرپرست وزارت خارجه ارمنستان، قفقاز را منطقه ای حیاتی و حفظ امنیت و آرامش آن را موضوع امنیت ملی ایران برشمرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1015

به "گزارش ظریف پس از سفر به باکو و ایروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش ظریف پس از سفر به باکو و ایروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید