تور ارمنستان: وزیر خارجه ارمنستان راهی تهران است

به گزارش میهن دی ال، به گزارش خبرنگاران، سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان در پیامی توئیتری، از برنامه سفر آرارات میرزویان وزیر خارجه این کشور به تهران برای ملاقات با حسین امیر عبداللهیان همتای ایرانی اطلاع داد.

تور ارمنستان: وزیر خارجه ارمنستان راهی تهران است

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

این سفر برای امروز دوشنبه تدارک دیده شده است و بعد از انجام ملاقات، طرفین کنفرانس خبری برگزار خواهند کرد.

سفر میرزویان به تهران در حالی است که روز گذشته، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در سفری که به لیتوانی داشت؛ از ایران به اسم راه حیات و زندگی برای ارمنستان یاد و تاکید نمود که ایروان هرگز وارد دسیسه چینی علیه تهران نشده است و نخواهد شد.

پس از استقلال ارمنستان، دو کشور ایران و ارمنستان همواره به اسم شریک و دوست به یکدیگر می نگریسته اند. در سال 1992 ایران با رویکردی متعادل در مساله قره باغ دروازه جدیدی از روابط را به سوی دو کشور گگردد به خصوص زمانی که آذربایجان و ترکیه مرزهای خود را به روی ارمنستان بستند؛ مرزهای ایران به اسم راه نجاتی برای ارمنستان تلقی می شد که به اسم مسیری برای عبور از گرجستان به علت ناامنی و ثبات داخلی بود.

بعلاوه از سال 2016، ارمنستان و ایران به همراه گرجستان، بلغارستان و یونان مذاکرات خود را برای ایجاد کریدور حمل و نقل چند منظوره بین المللی خلیج فارس - دریای سیاه که ایران را به وسیله ارمنستان، گرجستان و دریای سیاه به اروپا متصل می نماید شروع نموده اند. بعضی از متخصصان در ارمنستان می گویند که این راهرو می تواند به وسیله ترانزیت دریایی چین - ایران با طرح کمربند و جاده چینی متصل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1119

به "تور ارمنستان: وزیر خارجه ارمنستان راهی تهران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: وزیر خارجه ارمنستان راهی تهران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید