کاهش جرائم میراث فرهنگی در استان اصفهان

به گزارش میهن دی ال، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی اصفهان گفت: با کوشش های صورت گرفته، اصفهان جزو استان های پیشرو در تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم میراث فرهنگی در کشور است.

کاهش جرائم میراث فرهنگی در استان اصفهان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، سرهنگ عبدالرضا عرب بافرانی 5 تیرماه، به مناسبت هفته پاسداشت قوه قضائیه، با حضور در مجتمع قضائی شهید تولائی، با رئیس و معاون دادستان استان ملاقات کرد و گفت: طی سه سال گذشته با تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم میراث فرهنگی، فرایند رسیدگی به پفراینده های ویژه حوزه میراث فرهنگی تسریع پیدا کرد، با سرعت دریافت فرایند صدور احکام مربوط به میراث فرهنگی، شاهد کاهش جدی تخلفات در این زمینه بوده ایم.

او تأکید کرد: با کوشش های به عمل آمده تا ابتدای سال 1399 تعداد 37 پایگاه حفاظتی در پهنه استان تأسیس شده و پرسنل یگان با استقرار در این پایگاه ها به صورت شبانه روزی به حفاظت از آثار تاریخی می پردازند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی اصفهان گفت: با همکاری دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم میراث فرهنگی از ابتدای سال 1398 تا ابتدای سال 1399 تعداد 151 پفراینده رسیدگی به جرائم میراث فرهنگی تشکیل و تعداد 171 اخطار قضائی به متخلفین این حوزه در سراسر استان صادر شد. بیشتر این پفراینده ها نیز با پیگیری های به عمل آمده از سوی این یگان و همکاری دستگاه قضائی، منجر به صدور حکم شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 386

به "کاهش جرائم میراث فرهنگی در استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش جرائم میراث فرهنگی در استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید