آشنایی با برترین مقاصد کشور ایران برای سافاری

به گزارش میهن دی ال، سافاری در واقع یک نوع سفر خارق العاده و هیجان انگیز به دل حیات وحش و طبیعت است. این سفر جذابیت های مخصوص به خود را دارد و برای آن دسته از افرادی که به طبیعت و سفرهای ماجراجویانه علاقه خاصی دارند، یکی از مناسب ترین گزینه ها هست. در این سفر شما می توانید به تماشای زندگی جانوران و منظره ها سرسبز در اطراف خود مشغول شوید. علاوه بر آن، این امکان وجود دارد که به عکاسی از جانوران در زیست بومشان بپردازید و لذت ببرید. کشور ایران هم برای سافاری مقاصد متعددی را در بطن خود داشته که می توانند برای شما جالب باشند. با ما در مقاله برترین مقاصد کشور ایران برای سافاری همراه گشته تا شما را با شماری از مشهورترین مقاصد کشور ایران برای سافاری آشنا نماییم.

آشنایی با برترین مقاصد کشور ایران برای سافاری

انواع سافاری

سافاری کویر گردی

این نوع از سافاری هیجان بسیار بالایی دارد و تجربه آن در منطقه ها کویری با رمل های شنی امکان پذیر است. در سافاری کویر گردی شما می توانید سوار ماشین های شاسی بلند دو دیفرانسیل شوید و در میان شن ها به رانندگی بپردازید و لذت ببرید. نکته بسیار مهمی که در خصوص سافاری کویر گردی وجود دارد، مربوط به این موضوع است که در آن می توانید کمپ های شبانه برگزار کنید و در کنار آن از دیدنی آسمان پر از ستاره نهایت لذت را ببرید.

سافاری قایقرانی

در سافاری قایقرانی شما می توانید به دلتاها، تالاب ها و کانال های آبی سفر کنید و در آنجا نظاره گر زندگی حیوانات مختلف باشید. در آفریقا بعضی از سافاری های آبی با نوع خاصی از قایق کانوی سنتی به نام موکورو انجام می گردد. از ویژگی اساسی این قایق ها می توانیم به بی صدا بودن آنها اشاره کنیم. علاوه بر آن موتور نیز ندارد.

سافاری عکاسی

یکی دیگر از انواع سافاری که در این مطلب قصد داریم به آنالیز آن بپردازیم، سافاری عکاسی است که در آن دنیاگرد می تواند از طبیعت زیبا و درختان موجود در آن و حیات وحش عکس بگیرد. در این نوع از سافاری، شما می توانید تصاویر شگفت انگیز و مجذوب کنندهی از سفرتان را ثبت نموده و به نوعی برترین استفاده را از دوربین دیجیتال عکاسی خود داشته باشید. هدف اساسی در این نوع از سافاری ثبت کردن لحظات هیجان انگیز در حیات وحش است. علاوه بر آن، ما به یاری سافاری عکاسی می توانیم جزئیاتی را ثبت کنیم که با چشم غیر مسلح به راحتی نمیتوان آنها را مشاهده کرد.

سافاری با اسب

این نوع از سافاری را میتوان در فهرست محبوب ترین انواع سافاری در ایران قرار داد علی الخصوص برای دنیاگردانی که یک اسب سوار حرفه ای به شمار می آیند یا به این رشته علاقه خاصی دارند. در این نوع از سافاری شما می توانید طراوت، شادابی و هیجان زیادی را تجربه کنید. علاوه بر آن، سافاری با اسب مجذوب کنندهیت خاصی دارد و شما می توانید لحظات خوب و خوشی را در این نوع از سفر داشته باشید. گفتنی است بگوییم که در این نوع از سافاری از اسب هایی استفاده شده که آموزش دیده و منحصر بفرد هستند.

شما می توانید به راحتی سوار این اسب ها شوید و در دل طبیعت به سوارکاری بپردازید. این اسب ها دارای پرش، یورتمه و پیاده روی خاصی هستند و تمامی حرکات آنها دارای ریتم منظمی است بطوریکه میتوان گفت با نبض طبیعت کاملا هماهنگ به نظر می رسد. تمامی این ویژگی ها باعث می شوند که دنیاگرد بتواند برترین لحظات را سپری کند و احساس خوبی داشته باشد. در سافاری با اسب شما می توانید از استشمام هوای تازه و پر از اکسیژن خالص لذت ببرید و احساس آزادی و طراوت را به زیباترین حالت ممکن تجربه کنید.

سافاری پیاده روی

یکی دیگر از انواع سافاری که می خواهیم آن را به شما معرفی کنیم، سافاری از نوع پیاده روی است. دنیاگردان در آفریقا مدت زمان زیادی است که در منطقه ها ساوانا به گردش و پیاده روی می پردازند. ساوانا در واقع به علفزارهای وسیع با درختان خیزران و بائوباب گفته شده که محل زیست گونه های مختلف جانوری نظیر گورخر، فیل، شیر، پلنگ و زرافه است.

سافاری دوچرخه سواری

یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین ورزش ها دوچرخه سواری در کوهستان است. در سافاری دوچرخه سواری معمولا مسیرهای کوهستانی خاصی را انتخاب می کنند. در این نوع از سافاری دنیاگردان می توانند با برگزاری کمپینگ، شب را در منطقه مورد نظر سپری کنند. دیدنی آسمان پر از ستاره کوهستان آن هم در تاریکی شب و گوش سپردن به صدای حیواناتی نظیر شغال می تواند بسیار هیجان انگیز و مجذوب کننده باشد.

کویر ریگ زرین

کویر ریگ زرین مملو از زیبایی های طبیعی و چشم نواز است بطوریکه در همان نگاه اول توجه شما را به خود جلب می کند. شما می توانید همزمان که به سافاری در دل کویر مشغول هستید، از دیدنی زیبایی های طبیعی منطقه نیز نهایت لذت و بهره را ببرید. در قسمت شمالی کویر می توانید کوههای نمکی موجود در آن را ببینید که بسیار مجذوب کننده هستند. کویر ریگ زرین برای سافاری یکی از مناسب ترین گزینه ها بوده و موقعیت منحصر بفرد با جاذبه های طبیعی خارق العاده دارد.

مردم بومی منطقه این کویر بکر را با نام های دیگری همانند کوه غندا و کوه سیاه نیز می شناسند. کویر ریگ زرین مکانی آرام و دنج برای سافاری بوده که در آن یک کوه سیاه رنگ مرتفع هم مشاهده می گردد. اگر در پی مکانی خلوت و مناسب برای سافاری یا سرگرمیات کویری هستید، پیشنهاد ما به شما کویر ریگ زرین است. برای دسترسی به آن، ابتدا باید به استان یزد بروید و سپس از آنجا خود را به شهر اردکان برسانید. آنگاه، به راحتی می توانید با طی کردن مسیری کوتاه به کویر ریگ زرین دسترسی پیدا کنید.

کویر ابوزید آباد

یکی دیگر از گزینه های بسیار مناسب برای کویر گردی یا سافاری در دل کویر که می توانیم به شما معرفی کنیم، کویر ابوزید آباد است. این کویر موقعیت مکانی ویژه ای داشته و در شمال شرقی کاشان واقع شده است. کویر ابوزید آباد در مرکز ایران و در استان اصفهان قرار گرفته و از طبیعتی بکر و زیبا برخوردار است. در صورت سفر به اصفهان و شهر کاشان پیشنهاد می کنیم که بازدید از این کویر را به هیچ وجه از دست ندهید و برای یک بار هم که شده، از آن دیدن کنید. کویر ابوزید آباد دارای ویژگی های منحصر بفردی بوده که آن را از سایر کویرهای موجود در ایران مجزا نموده است.

از جمله آنها می توانیم به وجود شن های مناسب و نرم در این کویر اشاره نماییم. این ویژگی باعث می گردد که سافاری و آفرود سواری در آن بسیار راحت و لذت بخش باشد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به آفرود سواری علاقه خاصی دارید، پیشنهاد ما به شما سفر به کویر ابوزید آباد در استان اصفهان است، چرا که این کویر از حالت کوهستانی و سنگی برخوردار نیست و با شرایط ویژه ای که دارد، شما می توانید در آن تجربه آفرود سواری فوق العاده ای داشته باشید. علاوه بر آن، این امکان برای شما وجود دارد که در هنگام شب و در شن های نرم این کویر به سافاری و آفرود سواری مشغول شوید و حسابی لذت ببرید.

یکی از نکات ایمنی برای آفرود سواری در این کویر مربوط به چراغ های خودرو است. در واقع، چراغ های خودرو باید از این قابلیت خاص برخوردار باشند که تا چند متر از تاریکی را بتوانند بشکافند. این موضوع در رانندگی و داشتن تسلط کافی روی مسیری که پیش رو واقع شده است، بسیار با اهمیت است. در این کویر جاذبه های طبیعی و دیدنی بیشماری وجود داشته که بسیار زیبا و دیدنیی هستند. اگر می خواهید که از سافاری در دل کویر نهایت لذت و بهره را ببرید و به نوعی گرما اذیتتان نکند، بهتر است که در فصول سرد سال راهی کویر شوید.

کویر کاراکال

کاراکال یکی از معروف ترین کویرهای ایران بوده که برای سافاری بسیار مناسب و ایده آل است. برای دسترسی به این کویر، ابتدا باید خود را به استان یزد برسانید و سپس، به سمت شهر بافق حرکت کنید. آنگاه، در حوالی این منطقه می توانید کویر کاراکال را با ویژگی های منحصر بفردی که دارد، پیدا نمایید. اگر بخواهیم شما را با یکی از خاص ترین ویژگی های کویر کاراکال آشنا کنیم، می توانیم به هموار بودن مسیر آن اشاره نماییم. این ویژگی مزایای زیادی داشته و باعث می گردد دسترسی دنیاگردان به این مورد از مشهورترین مقاصد کشور ایران برای سافاری بسیار آسان و راحت باشد.

اگر هنوز برای سافاری در ایران مقصدی را انتخاب ننموده اید، پیشنهاد ما به شما کویر کاراکال است. این کویر دارای مسیر آسفالت شده بوده و سافاری در آن در قیاس با سایر کویرهای ایران کار بسیار راحتی است. نکته بسیار مهمی که در خصوص کویر کاراکال وجود دارد، مربوط به این موضوع است که در آن یکی از بی مثال ترین گربه سانان ایرانی زندگی می کند. شما با سافاری در دل این کویر می توانید از این گونه زیبا نیز دیدن نمایید.

کویر مرنجاب

کویر مرنجاب یک گزینه ایده آل و مناسب برای تجربه سافاری در ایران است. شما می توانید برای دسترسی به این کویر کوچک، راهی استان اصفهان شوید و تجربه یک کویرگردی مجذوب کننده و به یاد ماندنی را داشته باشید. قابل ذکر است بگوییم که کویر مرنجاب یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین مقصدهای سافاری در میان دنیاگردان و کویرگردان ایرانی به شمار می آید. کویر مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل واقع شده که زیبایی وصف ناشدنی دارد و در آن می توانید جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی را مشاهده کنید.

کویر مرنجاب ویژگی های شگفت انگیز بسیار زیادی داشته که از مهمترین آنها می توانیم به وجود شن و ماسه نرم و سبک در آن اشاره نماییم. برخوردار بودن از این ویژگی سبب می گردد که این کویر برای تجربه سافاری بسیار مناسب و یده آل باشد. البته، بد نیست در اینجا به این موضوع نیز اشاره ای داشته باشیم که در قسمت هایی از کویر مرنجاب حالت نامناسب و سنگی مشاهده می گردد. بنابراین، برای انتخاب برترین قسمت کویر برای سافاری، شما می توانید از افرادی که قبلا سافاری در این بیابان را تجربه نموده اند، یاری بگیرید.

همانطور که همه ما می دانیم، کویر آب و هوای بسیار گرمی دارد اما نیمه دوم سال یعنی فصل های پاییز و زمستان هوا در این منطقه کمی خنک تر است و شما می توانید برای سافاری راهی کویر مرنجاب شوید. شما می توانید به همراه خانواده یا دوستان خود به کویر مرنجاب سفر کنید و از آب و هوای مطبوع و دل انگیز آن در نیمه دوم سال لذت ببرید. علاوه بر آن، می توانید به انواع سرگرمیات بپردازید و خاطرات خوب و خوشی را برای یکدیگر رقم بزنید.

کویر شهداد

در ایران مقصد دنیاگردی زیادی برای تجربه سافاری وجود دارد که یکی از آنها کویر شهداد است. این کویر را میتوان به عنوان قطب گرمای کشور معرفی کرد، چرا که براساس تحقیق های انجام شده، تعیین شده که کویر شهداد گرمترین نقطه از کره زمین است. در فاصله 100 کیلومتری از کرمان قرار گرفته و دسترسی به آن کار چندان سختی نیست. نکته بسیار مهمی که در اینجا وجود دارد و بد نیست که به آن اشاره ای داشته باشیم، مربوط به موضوع اسکان در اقامتگاه های بومگردی است.

در واقع، در این منطقه اقامتگاه های بومگردی زیادی وجود داشته که در صورت سفر به کویر شهداد می توانید در یکی از اقامتگاه ها ساکن شوید و پس از گشت و گذار در دل کویر، لحظاتی را هم در آن استراحت کنید. سکوتی که در کویر شهداد حاکم است آرامش خاصی را به انسان منتقل می کند و باعث می گردد که احساس خوبی داشته باشید. علاوه بر آن، با سافاری در کویر شهداد می توانید شب را نیز در این منطقه سپری کنید و در کنار آن از دیدنی آسمان در طول شب لذت ببرید.

اگر از تهران به سمت کویر شهداد حرکت کنید، باید چیزی نزدیک به 12 ساعت را در راه باشید که تقریبا طولانی است. البته، در طول مسیر جاذبه های دیدنی زیادی به چشم می خورند که دیدنی آنها می تواند لذت بخش باشد و از خستگی سفر بکاهد.

کویر مصر

در استان اصفهان، کویری زیبا با برترین شن و موقعیت برای سافاری قرار گرفته که آن را با نام کویر مصر می شناسند. فاصله این کویر تا شهرستان زیبای خور به چیزی حدود 50 کیلومتر ربع می رسد. اگر در پی مقصدی ایده آل برای کویر گردی یا سافاری در بیابان هستید، کویر مصر یکی از مناسب ترین گزینه ها برای شماست و می توانید آن را انتخاب کنید. با سفر به کویر مصر، امکان انجام سرگرمیات مختلفی وجود داشته که شما می توانید به آنها مشغول شوید و سافاری تنها یک مورد از این سرگرمیات به شمار می آید.

به عنوان مثال، شما می توانید از خانه های تاریخی و قدیمی که در این منطقه وجود داشته، بازدید کنید. در صورت تمایل هم می توانید برای سافاری در کویر از شتر استفاده نمایید. اگر از تهران به سمت کویر مصر در اصفهان حرکت کنید، چیزی نزدیک به 10 ساعت طول می کشد که زمان تقریبا زیادی است. اما با رسیدن به مقصد متوجه خواهید شد که این راه 10 ساعته ارزشش را داشت و اکنون می توانید تجربه ای ناب و لذت بخش از سفرتان داشته باشید. برای دسترسی به کویر مصر ابتدا باید شهر قم و سپس کاشان را پشت سر بگذارید و پس از آن، باید از سمت نائین و اردکان حرکت کنید. آنگاه، می توانید به کویر مصر دسترسی بیابید.

مجموعه پارس سافاری کیش

در جزیره کیش، مجموعه ای تحت عنوان پارس سافاری کیش مشغول به فعالیت بوده که در آن امکان سافاری و گشت و گذار در صحرا و طبیعت وجود دارد. این مجموعه را میتوان به عنوان بزرگترین و اولین مجموعه در کشور معرفی کرد که تور سافاری برگزار می کند. در صورت سفر به جزیره کیش، به شما پیشنهاد می کنیم که سری به مجموعه پارس سافاری کیش بزنید تا بتوانید تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز از سفرتان داشته باشید و حسابی به شما خوش بگذرد. با مراجعه به این مجموعه و شرکت در تور سافاری می توانید از ماشین های لندکروز بهره ببرید و به بازدید از منطقه ها مجذوب کنندهی که در جزیره وجود داشته، بروید.

در مجاورت و نزدیکی این مجموعه هم یک هتل قرار گرفته که برای اسکان و اقامت چند روزه بسیار مناسب است. در این مجموعه امکان انجام سرگرمیات دیگری نظیر پینت بال، شتر سواری و موتور سافاری نیز وجود داشته که هر کدام مجذوب کنندهیت های مخصوص به خود را دارند. این مجموعه برای سرگرمی و ایجاد لحظات خوش برای شما گزینه های متنوع و مختلفی را در نظر گرفته و شما می توانید مطابق با سلیقه خودتان، یک یا چند مورد از آنها را انتخاب نموده و تجربه ای مجذوب کننده و به یادماندنی داشته باشید.

کویر ورزنه

مورد دیگری که برای تجربه سافاری در ایران گزینه بسیار مناسبی است، کویر ورزنه نام دارد که در استان اصفهان واقع شد. این کویر چیزی نزدیک به 100 کیلومتر مربع وسعت دارد و بزرگترین منطقه سرگرمیی کویری در کشور به شمار می آید. در این سایت برای سرگرمی دنیاگردان امکانات زیادی در نظر گرفته شده که از جمله مهمترین آنها می توانیم به آفرود سافاری، شترسواری، زیپ لاین و موتورهای چهارچرخ اشاره نماییم که هر کدام مجذوب کنندهیت های مخصوص به خود را دارند و بسیار هیجان انگیز هستند.

یکی از ویژگی های متمایز و منحصر بفرد کویر ورزنه، وجود تپه های ماسه ای هلالی شکل در آن است که بسیار زیبا به نظر می رسند و به واسطه وزش باد بوجود آمده اند. اگر برای سافاری در ایران در پی یک مقصد دنیاگردی مناسب با امکانات سرگرمیی متنوع و زیاد هستید، پیشنهاد ما به شما سفر به کویر ورزنه است. اگر به کمپ زدن نیز علاقه خاصی دارید، باید بگوییم که در کویر ورزنه این امکان برای شما وجود دارد. در غیر این صورت، برای اقامت و ساکن شدن در منطقه می تواند سری به اقامتگاه های سنتی این کویر بزنید که بسیار معروف و شناخته شده هستند.

اقامت در این خانه های سنتی نیز بسیار مجذوب کننده و هیجان انگیز است. از آنجایی که کویر ورزنه آب و هوای بسیار گرمی دارد، بهتر است که در نیمه دوم سال یعنی فصل های پاییز و زمستان به آن سفر کنید، چرا که در این فصل ها آب و هوای کویر ورزنه مطبوع و دلپذیر بوده و شما می توانید در هوایی به نسبت خنک به سافاری مشغول شوید.

کویر لوت

یکی از مهمترین و وسیع ترین مقاصد دنیاگردی ایران برای سافاری کویر لوت است که در سه استان بزرگ ایران یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی واقع شد. کویر لوت از نظر بزرگی مساحت در دنیا در جایگاه بیست و پنجم قرار گرفته و در آن عجایب بسیار زیادی وجود دارد. هرم های ماسه ای بلند که بعضی از آنها چیزی بیشتر از 480 متر ارتفاع داشته و میتوان آنها را به عنوان بلندترین هرم های سازه ای دنیا معرفی کرد، از عجایب موجود در این کویر هستند.

اگر شما نیز می خواهید که خاطره ای مجذوب کننده و به یاد ماندنی از سافاری در ایران داشته باشید، بدون شک کویر لوت گزینه ای بسیار مناسبی است. در فصل های بهار و پاییز کویر لوت از برترین آب و هوا برخوردار بوده و برای سافاری و سرگرمی می توانید در این فصل ها به آن مراجعه نمایید. کمپ های کویری زیادی در حاشیه کویر وسیع لوت وجود دارند که در صورت تمایل می توانید در آنها اقامت داشته باشید. گفتنی است بگوییم که این کمپ ها به دنیاگردان و اقامت کنندگان خدمات مناسب و زیادی را ارائه می دهند.

سوادکوه

اگر به سافاری در جنگل علاقمند هستید، برترین گزینه پیشنهادی ما به شما سوادکوه است. شما می توانید با سفر به استان مازندران و سپس سوادکوه تجربه ای به یادماندنی و ناب از سافاری در این منطقه داشته باشید. سوادکوه طبیعت بکر و بی نظیری دارد که می توانید در آن به گشت و گذار و سرگرمی بپردازید و در کنار آن هم از دیدنی چشم انداز ها زیبا در اطراف خود نهایت لذت را ببرید. در این منطقه آبشارهای متعدد و جنگل های انبوه مشاهده می شوند.

برای دیدنی پدیده رویایی دریای ابرها می توانید راهی استان مازندران شوید و در سوادکوه از دیدنی این چشم انداز زیبا و چشم نواز نهایت لذت را ببرید. آب و هوای سوادکوه در بیشتر فصول سال مطبوع و خوشایند بوده و شما برای سافاری می توانید هر زمان که مایل بودید، به آن سفر کنید. در سافاری جنگل شما می توانید از میان جاده های جنگلی عبور کنید و از بالای ارتفاعات به دیدنی دریای ابرها مشغول شوید. بهره بردن از زیبایی طبیعت و آشپزی در دل طبیعت نیز از دیگر سرگرمیاتی هستند که در سافاری به سوادکوه می توانید به آنها بپردازید.

علاوه بر آن، این منطقه مکانی بکر و دست نخورده است و در آن خبری از آلودگی های صوتی و هوایی نیست. شما می توانید به همراه خانواده یا دوستان خود به سوادکوه مازندران سفر کنید و چند روزی را با یکدیگر وقت بگذرانید و شاد باشید.

جنگل ابر شاهرود

جنگل ابر شاهرود نسبت به سطح دریا ارتفاع بسیار زیادی دارد و از آب و هوای خنک و معتدل در فصول گرم سال برخوردار است. در جنگل ابر شاهرود امکان سافاری و گشت و گذار وجود دارد. شما می توانید از دیدنی پوشش جنگلی متنوع و سرسبز منطقه و چشمه های فراوان موجود در آن لذت ببرید. جنگل ابر شاهرود یکی از زیباترین و مجذوب کننده ترین مقاصد دنیاگردی در ایران برای سافاری بوده و مساحت بسیار زیادی دارد. در این جنگل می توانید اقیانوسی از ابرها را در نزدیکی خود مشاهده کنید که در بیشتر اوقات فضای جنگل را در بر گرفته اند. به همین دلیل است که این مکان را با نام جنگل ابر می شناسند.

به عبارتی دیگر، با سافاری در جنگل ابر شاهرود می توانید ابرها را در نزدیک ترین فاصله به درختان مشاهده کنید. شما می توانید در میان ابرها و فضای مه آلود جنگل به پیاده روی و گشت و گذار مشغول شوید و تجربه مجذوب کننده و فراموش نشدنی داشته باشید. در جنگل ابر شاهرود میتوان پوشش گیاهی و جانوری متنوعی را مشاهده کرد. در این مورد از برترین مقاصد کشور ایران برای سافاری امکان دوچرخه سواری، کوهنوردی، اطراق شبانه و کمپینگ نیز وجود دارد. اگر به عکاسی در طبیعت علاقمند هستید، پیشنهاد می کنیم دوربین عکاسی خود را به همراه داشته باشید تا بتوانید عکسهای با کیفیت و مجذوب کنندهی را از سفرتان ثبت کنید.

نکات ایمنی و هر آنچه که برای سافاری ضروری است بدانیم

یکی از نکات بسیار مهم و حیاتی برای سافاری، فراهم کردن تجهیزات مورد احتیاج است. شما برای سافاری به یکسری تجهیزات و لوازم خاص احتیاجمند هستید. به عنوان مثال، اگر برای دسترسی به مقصد سافاری خودتان احتیاج است که سفر هوایی داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم که از کوله بهره ببرید، چرا که برای این نوع از سفر استفاده از چمدان چندان مناسب نیست و باعث سنگین شدن وزن وسایل می گردد. نکته دیگر، مربوط به فراهم کردن لباس مناسب برای سافاری است. در بعضی از سافاری ها امکانات لازم برای کمپینگ هم وجود دارد.

بنابراین، به شما پیشنهاد می کنیم وسایل اضافه با خود حمل نکنید و هر آنچه را که مورد احتیاجتان است، با خود ببرید. لباس مخصوص سافاری لباسی است که به راحتی میتوان آن را شستشو داد. بنابراین، این لباس مخصوص را تهیه کنید و برای سافاری با خودتان به همراه داشته باشید و بپوشید، چرا که در سافاری این امکان وجود دارد که لباس شما کثیف گردد و دلیل آن نیز باز بودن سقف و پنجره ماشین های مخصوص سافاری است. اگر لباس شما از قابلیت شستشو برخوردار باشد، به راحتی می توانید آن را تمیز کنید.

نکته مهم دیگری که در خصوص سافاری وجود دارد و باید به آن توجه لازم را داشته باشید، مربوط به رنگ لباس است. در واقع، اگر قصد دیدنی حیات وحش را دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از لباسی هم رنگ با محیط است. در واقع، همخوانی و هم رنگ بودن لباس با محیطی که مقصد دنیاگردی شما بوده، باعث می گردد که بتوانید در حیات وحش استتار بهتری داشته باشید. برای پیاده روی آسان و در امان نگه داشتن پاهای خود هم از خیسی و گل و لای بهتر است که از کفش و جوراب ضد آب و مناسب بهره ببرید.

به همراه داشتن کلاه آفتابگیر نیز یکی دیگر از ضروریات سافاری است، چرا که با استفاده از آن می توانید از آسیب به پوست خود جلوگیری کنید و از تابش مضر نور خورشید در امان باشید. علاوه بر آن، استفاده از کلاه باعث می گردد که موهایتان در طول سفر تمیز و مرتب نگه داشته شده و کمتر اذیت شوید. اگر می خواهید که قدم زدن زیر باران را تجربه کنید یا از خیس شدن در زیر باران جلوگیری کنید، برترین راه چاره استفاده از بارانی است. بنابراین، برای سافاری یک بارانی نیز تهیه نموده و با خودتان به همراه داشته باشید. در طبیعت برای شارژ تلفن همراه یا وسایل الکترونیکی منبع برق وجود ندارد. بنابراین، بهتر است که پاوربانک یا شارژرهای قابل حمل با خودتان داشته باشید تا در صورت احتیاج از آنها بهره ببرید.

داشتن یک باتری همراه که از ظرفیت کافی برخوردار بوده هم برای سافاری بسیار با اهمیت است. به یاری این وسیله، شما می توانید از وسایل الکترونیکی یا تلفن همراه خود در مدت زمان بیشتری بهره ببرید. یکی دیگر از تجهیزات لازم و ضروری برای سافاری، دوربین های سبک و کوچک با اندازه دید استاندارد هست. هر چند که دوربین های شکاری تک چشمی یا دو چشمی دارای میدان دید وسیع تری هستند و با استفاده از آنها میتوان فاصله های دورتری را دیدن کرد، اما حمل آن کمی مشکل است، چرا که این نوع از دوربین ها وزن بسیار زیادی دارند و اگر شما بخواهید در جنگل پیاده روی کنید، حمل آن برایتان سخت خواهد بود.

با استفاده از دوربین عکاسی نیز میتوان تصاویری مجذوب کننده و شگفت انگیز را از حیات وحش ثبت کرد. بنابراین، به شما پیشنهاد می کنیم که برای سافاری یک دوربین عکاسی مناسب با خودتان به همراه داشته باشید. کیسه ضد آب یا درای بگ یکی از ضروریات و وسایل لازم برای سافاری است. کیسه ضد آب از خیس شدن وسایل الکترونیکی، پوشاک یا هر آنچه که درون آن نگهداری می کنید، جلوگیری می کند. اگر قصد قایق سواری یا عبور از میان رودخانه ها و دره ها را دارید، بهتر است که کیسه ضد آب با خودتان به همراه داشته باشید. در مسیرهای طولانی و غیر معمول سافاری داشتن یک بطری فیلتر کننده آب نیز بسیار با اهمیت است. اگر چه بهتر هست که از قبل آب تصفیه شده مورد احتیاج خود را تهیه نموده و در طول سفر چند روزه از آن استفاده نمایید.

کاربرد اصلی تصفیه کننده آب یا بطری های فیلتردار در سافاری در موقعیت های بحرانی یا شرایط اضطراری است. یکی دیگر از نکاتی که برای سافاری باید به آن توجه خاصی داشته باشید، استفاده از کیسه های ضد گرد و غبار است. اگر گوشی یا وسایل الکترونیکی با خود به همراه دارید، بهتر است که از کیسه ضد غبار بهره ببرید، چرا که در هنگام گذر از میان ماسه زارها و شنزارها امکان نشستن گرد و غبار بر روی این وسایل وجود دارد.

به طور کلی رعایت نکات ایمنی و توجه به آنها در سافاری موضوع بسیار مهمی بوده و باعث می گردد که سفر امن تر و بهتری داشته باشید. یکی از تجهیزاتی که در سافاری مورد احتیاجتان خواهد بود، چراغ قوه است. چراغ قوه کاربرد زیادی دارد و میتوان از آن برای انجام کارهای مختلف یا ترددهای شبانه در کمپ استفاده کرد. اگر می خواهید که آزادتر باشید، پیشنهاد ما به شما استفاده از چراغ پیشانی است. این نوع از چراغ قوه بر روی سر قرار داده می گردد و احتیاجی نیست که آن را در دستان خود بگیرید و با خودتان حمل کنید. بنابراین، قبل از رفتن به سافاری یک چراغ پیشانی تهیه کنید و در طول سفر با خودتان به همراه داشته باشید. تلفن همراه نیز برای کارهایی نظیر فیلمبرداری و عکاسی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

بنابراین، یک وسیله ضروری و مورد احتیاج در سافاری است. علاوه بر آن، مهمترین قابلیت تلفن همراه برقراری ارتباط با دیگران هست که در سافاری اهمیت بسیار زیادی دارد. با استفاده از تلفن همراه شما قادر هستید هر گونه برنامه یا اپلیکیشنی را که برای سفر به آن احتیاج دارید، نصب کنید. بعلاوه، یکسری برنامه های خاص وجود دارند که برای دیدنی ستاره ها در آسمان شب می توانید آنها را بر روی گوشی نصب نموده و بهره ببرید. بنابراین، میتوان گفت که تلفن همراه یکی از کاربردی ترین وسایل و تجهیزات سافاری به شمار می آید.

برای سافاری صحرا یا کویر استفاده از لباس های راحت و کفش های مناسب یکی از مهمترین نکات است، چرا که در کویر دمای هوا زیاد بوده و پوشیدن لباس هایی با رنگ روشن و وزن کمتر می تواند باعث گردد که احساس بهتر و راحت تری داشته باشید و از گرمازدگی نیز جلوگیری می کند. آنالیز ایمنی خودرو برای رانندگی ایمن نیز یکی دیگر از موارد مهمی بوده که در کویر گردی باید به آن توجه لازم را داشته باشید تا خدای ننموده مشکل خاصی پیش نیاید. برای شرکت در تور سافاری هم تحقیقات لازم را انجام دهید تا بتوانید شرکتی معتبر و قابل اعتماد را پیدا کنید.

برای امنیت، اگر در درون وسیله نقلیه نشسته اید، بهتر است که همواره در اتومبیل بمانید و به هیچ وجه از آن پیاده نشوید، چرا که ممکن است جانور موجود در حیات وحش متوجه حضور شما گردد و احساس خطر کند و حتی به شما حمله نماید. نکته دیگر این است که هرگز چیزی را از درون خودرو به سمت بیرون پرتاب نکنید، چرا که با این کار حیوانات تحریک می شوند و ممکن است رفتارهای پرخاشگرانه انجام دهند. در درون رودخانه یا دریاچه هایی که در مسیرتان واقع شده است به هیچ وجه شنا نکنید، چرا که ممکن است درون آن جانوران شکارچی حضور داشته باشند.

از دیگر نکات ایمنی برای سافاری این است که در هنگام شب به هیچ وجه در محیط اطراف پرسه نزنید و درون کمپ بمانید. پوشیدن چکمه و جوراب برای در امان ماندن از نیش گونه های سمی عقرب و مارها نیز از نکات مهم و اساسی در سافاری است که می توانیم به آن اشاره ای داشته باشیم. در صورت اقامت در فضای باز یا کمپ ها، بهتر است که در جایی حضور داشته باشید که اطرافتان چیزی نظیر چادر، حفاظ یا هر چیز دیگری وجود داشته باشد، چرا که ممکن است حیوانات برای پیدا کردن غذا وارد کمپ ها شوند. اگر سافاری پیاده روی را انتخاب نموده اید و در طول مسیر با یک جانور روبرو شدید، بهتر است که ری اکشن خاصی از خود نشان ندهید و سر و صدا ایجاد نکنید.

هر چند در چنین شرایطی تصمیم گیری و حفظ خونسردی کار بسیار سختی است اما با رعایت این نکته ساده می توانید از خطرات احتمالی جلوگیری نموده و جان سالم به در ببرید. قرار گرفتن در مسیر باد نیز یکی دیگر از نکات ایمنی برای سافاری است، چرا که در غیر این صورت جانور بوی شما را احساس می کند و ممکن است که به سمت شما حرکت نماید. بطور کلی میتوان گفت که قرارگیری در مسیر باد مزیت بسیار مهمی دارد و باعث می گردد که جانور نتواند به راحتی بوی انسان را احساس کند. بنابراین، در سافاری به این نکته مهم توجه لازم را داشته باشید تا بتوانید از خطرات احتمالی در امان باشید.

در ادامه بخوانیدسافاری تجربه ای متفاوت در دنیای وحش!سافاری و لذت هایی خاص همانند دوش گرفتن در حمام سطلیمنبع: همگردی
انتشار: 7 تیر 1403 بروزرسانی: 7 تیر 1403 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1617

به "آشنایی با برترین مقاصد کشور ایران برای سافاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با برترین مقاصد کشور ایران برای سافاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید