مزایای اقامت یکساله ترکیه

به گزارش میهن دی ال، چگونه مجوز اقامت یکساله ترکیه بگیریم؟

ترکیه کشوری گردشگری است که بسیار مورد توجه ایرانیان واقع شده است. علت این امر، تاریخ و ریشه های فرهنگی اجتماعی این کشور است. چرا که ایرانیان با مردمان ترکیه احساس قرابت بیشتری می نمایند و از طرفی برای اقامت در این کشور نیازمند ویزا نیستند. از این رو، بسیاری از مردم علاقه دارند برای مدتی در این کشور همسایه ساکن شوند. در نظر داشته باشید که مدت اقامت معمول در ترکیه 90 روز است. اما بسیاری از افراد خواستار اقامت یکساله ترکیه هستند. چرا که داشتن اقامت یکساله مزایای بسیاری برای مهاجران به همراه دارد. پس اگر قصد اقامت یکساله ترکیه را دارید و از مزایای آن آگاه نیستید، با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

مزایای اقامت یکساله ترکیه

اخذ اقامت یکساله ترکیه

اینکه قصد از اقامت در ترکیه، تحصیلی، شغلی یا تفریحی باشد، برای دریافت مجوز اقامت هیچ گونه تفاوتی وجود ندارد. در ابتدای ورود به ترکیه، می توان تا 90 روز در این کشور اقامت داشت. اگر قصد دارید مدت زمان بیشتری را در ترکیه بمانید، بهتر است برای اخذ اقامت یکساله ترکیه اقدام نمایید.

یکی از راه های اخذ اقامت یکساله ترکیه، اقامت توریستی است. بسیاری از مردم با اجاره ملک در ترکیه برای این اقامت اقدام می نمایند. گفته شده که این روش یکی از ارزان ترین روش های اقامتی در ترکیه است. در نظر داشته باشید که قیمت ملک یا موقعیت جغرافیایی آن برای دریافت ویزای ترکیه اصلا اهمیتی ندارد. بلکه باید اجاره نامه از رسمیت برخوردار باشد. هزینه اقامت ترکیه به وسیله اجاره ملک بین 500 تا 3000 لیر محاسبه شده است.

اقامت ترکیه- هر آنچه که درباره اقامت ترکیه باید بدانید

یکی دیگر از روش های اقامتی یکساله در ترکیه، اقامت تحصیلی است. این اقامت برای افراد هجده سال به بالا میسر می گردد. متقاضیان باید برای دوره های کارآموزی یا پذیرش در دانشگاه های ترکیه اقدام نمایند. دانشجویانی که بیمه نامه معتبر و پذیرش در دانشگاه های ترکیه دارند می توانند برای اقامت تحصیلی اقدام نمایند.

اقامت یکساله به وسیله ازدواج، از دیگر روش های اقامت در ترکیه است. در این روش باید با اتباع ترکیه اقدام به ازدواج کرد. بعبارتی ازدواج با افرادی که در ترکیه به صورت غیرقانونی پناهنده شده اند، میسر نمی گردد. افرادی که به وسیله ازدواج اقدام به گرفتن اقامت یکساله نموده اند می توانند مجوز خود را تا دوسال تمدید نمایند. البته پس از موافقت برای اقامت، پلیس ترکیه در بعضی مواقع به صورت سرزده وارد خانه های زوج ها می شوند تا از صحت و سقم ازدواج آنها مطمئن شوند.

از طرفی دیگر استخدام در شرکت های ترکیه ای یکی دیگر از راه های گرفتن اقامت در ترکیه محسوب می گردد. برای گرفتن مجوز اقامت باید مبلغی به صورت ماهیانه به اداره مهاجرت پرداخت گردد. در بعضی مواقع شرکت مربوطه هزینه های اقامت را بر عهده می گیرد.

جالب است بدانید که 5 سال پس از تمدید اقامت یکساله ترکیه پاسپورت ترکیه داده می گردد. از مزایای پاسپورت ترکیه، امکان مسافرت به 72 کشور بدون احتیاج به ویزا اشاره نمود.

برترین منطقه استانبول برای اقامت

مزایای اقامت یکساله ترکیه

تغییر و یافتن شرایط بهتر برای زندگی، از جمله اهداف اصلی مردم برای مهاجرت به ترکیه است. از طرفی دیگر اقامت در ترکیه سکوی پرتاب مهمی برای مهاجرت به کشورهای دیگر دنیا محسوب می گردد. پس داشتن اقامت یکساله ترکیه مزایای بسیاری دارد که در موارد زیر به آنها اشاره می کنیم.

  • در صورت منقضی شدن ویزا، اخراج نخواهید شد
  • امکان تمدید یک یا دوسال در صورت داشتن اقامت یک ساله وجود دارد
  • آشنایی با فرهنگ و اقتصاد ترکیه قبل از سرمایه گذاری یا مهاجرت کامل
  • اقامت بدون داشتن ویزا
  • فرصت بیشتر برای یافتن کار
  • دریافت شماره ملی (آکا کیملیک؛ AKA Kimlik)
  • خرید راحت خودرو
  • امکان دریافت گواهینامه رانندگی
  • سهولت در خرید یا اجاره ملک
  • امکان سرمایه گذاری و کارآفرینی
  • امکان سفر به کشورهای آسیایی و اروپایی
  • برخوداری از فرصت های آموزشی برای بچه ها

مدارک مورد احتیاج برای اقامت یکساله ترکیه

بسیاری از افرادی که قصد زندگی در ترکیه را دارند و یا می خواهند برای مهاجرت اقدام نمایند، اطلاعی از مدارک مورد احتیاج آن ندارند. در ابتدای امر باید فرم اقامت که راندوو نام دارد را در سایت اقامت ترکیه پر کنید. پس از ثبت درخواست حدودا بین چند روز یا 2 ماه طول می کشد که برای مصاحبه به اداره مهاجرت دعوت شوید.

در نظر داشته باشید که در صورت دعوت، مدارکی مانند پاسپورت و کپی آن، شناسنامه ترجمه شده، 4 قطعه عکس، مدرک بیمه درمانی، پرداخت هزینه های اداری برای صدور کارت و داشتن رضایتنامه از والدین برای نوجوانان زیر 18 سال باید به همراه باشد.

البته، روش اجاره یا خرید ملک در ترکیه، ارزان ترین و راحت ترین روش برای اخذ اقامت یکساله ترکیه است. بعلاوه باید بدانید که با اقامت توریستی نمی توانید اقامت دائم در ترکیه را بدست بیاورید. اقامت کوتاه مدت توریستی در ترکیه بین 90 روز تا 1 سال است. گفتنی است که برای گرفتن اقامت درمانی، تایید پزشک ضروری است.

منبع: فلای تودی
انتشار: 19 آذر 1401 بروزرسانی: 19 آذر 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1478

به "مزایای اقامت یکساله ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای اقامت یکساله ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید