همه چیز را قبل از اقدام برای تحصیل در کانادا بدانید

به گزارش میهن دی ال، به جرئت می توان گفت که امروز کانادا مهاجر پذیر ترین یا حداقل یکی از مهاجرپذیر ترین کشورهای دنیا است. کشور کانادا برای افراد با سن، تحصیلات، میزان سواد زبان و تمکن اقتصادی مختلف راههای زیادی به بعنوان مهاجرت آفر می دهد. از جمله این راهها می توان به مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، پناهندگی(که به هیچ عنوان توصیه نمی گردد)، تولد و ازدواج اشاره کرد. هر کدام از این روشها شرایط و حداقلهای خاص خود را می طلبد تا شما واجدالشرایط مهاجرت به کانادا از آن روش شوید. در این میان روش تحصیل و مهاجرت تحصیلی برای جوانان ایرانی که از تمکن اقتصادی متوسطی برخوردار هستند یکی از بهترین گزینه ها برای ساختن آینده ای مطلوب است.

همه چیز را قبل از اقدام برای تحصیل در کانادا بدانید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزا کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

اینکه می گوییم تمکن مالی متوسط به این دلیل است که نظام آموزشی کشور کانادا علی الخصوص برای دانشجویان بین المللی رایگان نیست و مشمول هزینه است. البته شما بسته به مقطعی که قصد تحصیل در آن دارید، می توانید با اخذ بورسیه بخش قابل توجهی از هزینه هایتان را کاهش دهید، اما به هر روی الزامی است که این پشتوانه مالی حین اخذ ویزای تحصیلی کانادا به آفیسر نشان داده شود. این کشور بهترین دانشگاهها را داراست و یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان ایرانی است که قصد دارند در کشوری تحصیل نمایند که زبان تحصیل و زندگی آنها انگلیسی است نه زبان دیگر. هزینه های تحصیل، شرایط زندگی دانشجویی در مقاطع و دانشگاههای مختلف در ایالات مختلف در این کشور و همچنین لایف استایل شما مشخص نماینده میزان مخارج شما حین اقامت تحصیلی در کاناداست. هزینه های اقامت تحصیلی و زندگی دانشجویی در کانادا چیزی حدود 1000 تا 2500 دلار در ماه می تواند باشد.

تحصیل در کانادا ملک پور یکی از بهترین پیشنهادات برای کسانی است که تمایل دارند به وسیله تحصیل به خارج از کشور مهاجرت نمایند و آن آینده ای که رفاه و خوشبختی را به ارمغان می آورند را تجربه نمایند. در ادامه چند جدول در مورد شرایط تحصیل در کانادا خدمت شما ارائه می شود :

نمره زبان مورد احتیاج برای تحصیل در مقاطع مختلف در کانادا

کارشناسی یا لیسانس

آیلتس حداقل 6 در اغلب رشته ها

(بعنوان مثال برای تحصیل در رشته هایی چون پرستاری نمره زبان بالاتری مورد احتیاج است)

فوق لیسانس

آیلتس حداقل 6.5

دکترا

آیلتس حداقل 7 در غالب رشته ها

هزینه های حدودی تحصیل در مقاطع مختلف و شهریه ها در کانادا

لیسانس

بین 7 تا 50 هزار دلار کانادا

فوق لیسانس

بین 2 تا 43 هزار دلار کانادا

دکترا

بصورت میانگین 20 هزار

شایان ذکر است که کانادا یکی از کشورهایی است که شرایط سنی برای تحصیل یک دانشجوی خارجی در آن از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر شما بیش از 4 الی 5 سال گپ تحصیلی داشته باشید، به احتمال قوی درخواست ویزای شما ریجکت خواهد شد مگر اینکه قوانین را بدانید و بتوانید گپ خود را با مواردی متقاعد نماینده برای آفیسر سفارت کانادا پر نمایید.

هزینه مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه به دلایل مختلف (از جمله نزدیکی به ایران و سهولت در رفت و برگشت، اسلامی بودن آن و قرابت فرهنگ مردم ترکیه با ایرانیان و ...) برای بسیاری از ما ایرانی ها به یک هدف تبدیل شده است. اما برای مهاجرت به یک کشور باید پارامترهای مختلفی را مد نظر قرار داد؛ نخست باید به میزان رفاه مردم، شرایط مالی، میزان آزادی و امنیت و ... توجه نشان دهید. پر واضح است که هدف شما از مهاجرت دستیابی به آینده ای روشن با کمترین دغدغه ممکن است.

اما به راستی با خود بیندیشید که با تمام مزایایی که مهاجرت به ترکیه می تواند داشته باشد، آیا واقعا آن آینده را که می خواهید را می توانید در این کشور بسازید؟ متأسفانه شرایط مالی ترکیه تعریفی ندارد و ثبات در ارکان مالی و سیاسی این کشور کماکان نهادینه نشده است. لذا مهاجرت به ترکیه پیشنهاد نمی شود مگر در بعضی روشها آن هم بصورت نیابتی. هزینه مهاجرت به ترکیه در هر روش مهاجرتی متفاوت است. بعنوان مثال شما برای مهاجرت تحصیلی در ترکیه هزینه ها و شهریه یکسال اول تحصیل و زندگی را باید نشان دهید (از قلم نیاندازید که RANK دانشگاههای این کشور در دنیا چندان بالا نیست). ارزانترین روش مهاجرت به ترکیه را می توان مهاجرت کاری دانست (بد نیست که نرخ بیکاری در ترکیه بالاست و پیدا کردن کار نه چندان آسان). در میان روشهای مهاجرتی، سرمایه گذاری در ترکیه به وسیله خرید املاک می تواند گزینه مناسبی باشد که شما می توانید با خرید ملکی به ارزش حداقل 250 هزار دلار آمریکا به اقامت و سپس پاسپورت ترکیه دست یابید. به طور کلی ترکیه را می توان سکوی پرتابی برای مهاجرت به دیگر کشورها دانست نه یک کشور هدف مهاجرت.

تحصیل در اتریش

اتریش نیز یکی از بهترین گزینه های تحصیل در خارج از کشور است. بر خلاف کشور کانادا، نظام تحصیلی اتریش حتی برای دانشجویان خارجی (چه دانشجویان داخل اتحادیه اروپا و چه دانشجویان خارج از آن) رایگان می باشد و هزینه های بسیار کمی از شما برای تحصیل گرفته می شود که آن هم هزینه های ثبت نام و شرکت در انجمن ها و تشکل های مختلف دانشجویی در این کشور است. خواهش مند است دقت نمایید که اگر تمایل دارید در اتریش به زبان انگلیسی تحصیل نمایید، تحصیل شما مشمول هزینه خواهد بود و شما ملزم به پرداخت شهریه هستید، زیرا در اتریش غالبا دانشگاهها و مراکز آموزشی رشته ها و دوره ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهند که خصوصی یا غیر انتفاعی هستند و بیشتر دانشکاهها یا کالج هایی دولتی کورس های خود را به زبان آلمانی (زبان رسمی این کشور ارائه می دهند. لذا برای تحصیل رایگان در اتریش شما می بایست مدرک زبان آلمانی ارائه دهید. شایان ذکر است که رنکینگ دانشگاههای اتریش نیز در سطح دنیا بسیار مساعد است و شما با تحصیل در این قبیل دانشگاهها در دیگر کشورهای دنیا امکان کاریابی و حتی ادامه تحصیل را به راحتی خواهید داشت. در ادامه هزینه های تحصیل و شهریه ها را بصورت کلی در بهترین دانشگاههای اتریش مشاهده می فرمایید:

https://malekpourlaw.com/%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%B4/

نام دانشگاه

رتبه بین المللی

میزان هزینه های تحصیل

University of Vienna

دانشگاه ملی وین

175

726 - 15000

Vienna University of Technology

دانشگاه فنی وین

199

1677

University of Innsbruck

دانشگاه اینسبروک

279

726

Graz University of Technology

دانشگاه فنی گراتس

363

1452

Johnnes Kepler University Linz

دانشگاه یوهانس کیپر لینز

456

0 - 1452

Karl-Franzens-universitaet Graz

561 - 570

1472

University of Klagenfurt

دانشگاه کلاگنفورت

701 - 750

363

Paris lodrin University of Salzburg

زالتسبورگ دانشگاه

751 - 800

1472

منبع: چمدان
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 314

به "همه چیز را قبل از اقدام برای تحصیل در کانادا بدانید" امتیاز دهید

1 کاربر به "همه چیز را قبل از اقدام برای تحصیل در کانادا بدانید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز را قبل از اقدام برای تحصیل در کانادا بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید