سوالات متداول در خصوص تحصیل در کشور کانادا

به گزارش میهن دی ال، سوالات متداول در خصوص تحصیل در کشور کانادا ما را بر این داشت تا این سولات را برای شما گردآوری کنیم و در یک مقاله جداگانه به شما ارائه دهیم تا هر گونه دغدغه و مساله به وجود آمده برای شما جهت تحصیل در این کشور را رفع کنیم .

سوالات متداول در خصوص تحصیل در کشور کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

جایگزینی برای تحصیلات تکمیلی در کانادا چیست ؟

در کانادا ، تحصیلات عالی شامل هر نوع برنامه آموزشی رسمی پس از مدارس متوسطه می گردد . یعنی تحصیلات آکادمیک ، حرفه ای (vocational) ، فنی ، یا آموزش تخصصی که عمدتا توسط دانشگاه ها ، کالج ها و موسسات ویژه ارائه می شوند .

چه نوع دیپلم دبیرستانی در صورت پذیرش در یک موسسه آموزش تکمیلی کانادایی پذیرفته می گردد ؟

اگر در خصوص دیپلم اخذ شده شما در کشور هستید که آیا در کانادا پذیرفته می گردد یا خیر ، نگران نباشید زیرا هر دانش آموز دارای دیپلم دبیرستان دولتی معتبر از کشور خود می تواند برای پذیرش در دانشگاه های کانادا درخواست کند .

تفاوت اصلی بین دانشگاه ها و کالج ها در کانادا چیست ؟

دانشگاه ها می توانند مستقل با مسائل علمی در رابطه با برنامه های درسی ، روش ها و استراتژی های تدریس رفتار نمایند . دانشگاه ها دارای قدرت برای تنظیم سیاست ها و استانداردهای تحصیلی ، پذیرش و فارغ التحصیلی ، معین کارمندان و برنامه ریزی دانشگاهی هستند ، در عین حال ، دانشگاه های خصوصی ، موسسات بیرونی هستند که پس از یک ارزیابی کیفی دقیق توسط مقامات دولتی معین شده ، مجاز به ارائه مدارک هستند .

شرایط مشترک برای پذیرش در دانشگاه ها و یا کالج های کانادا چیست ؟

برای پذیرش در یک موسسه آموزش عالی کانادایی ، الزاماتی وجود دارد که دانشجویان می بایست آن ها را برآورده نمایند ، چه یک برنامه مقطع کارشناسی باشد چه مقطع postgraduate . با توجه به حوزه تحصیلی ، برنامه ها و سایر عوامل مربوطه ، رقابت می تواند متفاوت باشد . با این حال ، دو معیار اصلی ، نمرات / عملکرد دبیرستان و مهارت زبان انگلیسی در بیشتر ایالت ها و یا فرانسوی در ایالت های فرانسوی زبان است .

شانس اخذ مدرک postgraduate پس از فارغ التحصیلی از یک موسسه آموزش عالی کانادایی چقدر است ؟

پس از اخذ مدرک کارشناسی خود در یک موسسه عالی رتبه کانادایی ، از شانس بیشتری برای ادامه تحصیلات تکمیلی خود در این کشور با حمایت کامل قانونی از مقامات کانادایی در خصوص سیاست های مهاجرت کانادا ، برخوردار هستید .

چه مدت طول می کشد تا مدرک کارشناسی ارشد کانادا را دریافت کنید ؟

به طور معمول ، مدرک کارشناسی ارشد برای یک سال تحصیلی کامل شامل یک کارآموزی اجباری است که به مدت کلی اضافه شده است . گاهی اوقات یک مدرک کارشناسی ارشد می تواند به مدت دو سال تحصیلی ، بسته به برنامه درسی و حساسیت برنامه ، ادامه یابد .

چه مدت طول می کشد تا دکترای خود را در کانادا دریافت کنید ؟

برنامه های دوره دکترا معمولا دو تا سه سال طول می کشد ، به طور جداگانه تامین می گردد و در اغلب موارد به عنوان یک موقعیت شغلی (نه همواره) در نظر گرفته می گردد .

آیا می توانم به صورت آنلاین برای پذیرش در یکی از دانشگاه کانادا درخواست دهم یا باید در کشور حضور داشته باشم ؟

خیر نیازی به این کار نیست و می توانید درخواست پذیرش خود را با تکمیل آنلاین فرم اپلیکیشن و پرداخت هزینه آن ، انجام دهید .

تفاوت بین مؤسسات آموزشی خصوصی و عمومی در کانادا چیست ؟

دانشگاه های عمومی معمولا از نظارت دولتی مستقل هستند و نیازی به اعتبار ندارند ؛ در عین حال دانشگاه های خصوصی توسط شورای آموزش و پرورش جمع آوری شده توسط دولت نظارت می شوند .

چه نوع مهارت زبانی برای پذیرش در یک موسسه کانادایی پس از دوره متوسطه ضروری است ؟

برای پذیرش در دانشگاه های آمریکا آزمون TOEFL رایج ترین آزمون زبان است . اما برای پذیرش در دانشگاه های کانادا آزمون IELTS رایج ترین آزمون زبان است .

اما بیشتر دانشگاه ها هر دو آزمون را به عنوان مدرک توانایی زبان انگلیسی شما می پذیرند . شما می توانید امتحانات TOEFL و IELTS را در مراکز تست در سراسر دنیا انجام دهید .

آیا نیازمندی های اضافی برای دانشجویان بین المللی که مایل به پذیرش در یک موسسه کانادایی پس از دوره متوسطه هستند وجود دارد ؟

دانش آموزان بین المللی باید یک رزومه و انگیزه نامه شخصی نشان دهنده شایستگی آن ها برای تحصیل در کشور کانادا همراه با اسناد و مدارک دیگری چون تجربه کار خود (در صورت وجود) ارسال نمایند . البته ارسال اسنادی مانند توصیه نامه ، گواهی های فعالیت های اضافی و اثبات دیگر مهارت ها همواره مورد قدردانی واقع می گردد .

رقابت برای پذیرش در کدام رشته های دانشگاهی بیشتر است ؟

با توجه به حوزه تحصیلی ، برنامه ها و سایر عوامل مربوطه ، رقابت می تواند متفاوت باشد . به طور معمول زمینه های حرفه ای مانند پزشکی و مهندسی رقابت بیشتری دارند . همچنین هنرهای کاربردی نیاز به استعداد دارند (هنر ، موسیقی ، ورزش) .

برترین دانشگاه های کانادا کدامند ؟

بر اساس رتبه بندی دانشگاه های کانادا در سال 2019 ، پنج دانشگاه برتر کانادا عبارتند از :

  1. دانشگاه تورنتو
  2. دانشگاه مک گیل
  3. دانشگاه بریتیش کلمبیا
  4. دانشگاه آلبرتا
  5. دانشگاه مک مستر

چگونه می توان در یک دانشگاه یا کالج کانادایی اپلای کنم ؟

با ارائه تمام اسناد و مدارک لازم و اجباری اضافی به وسیله مسیرهای آنلاین . پاسخ نیز به وسیله ایمیل به شما ارسال خواهد شد .

آیا باید به زبان فرانسه و انگلیسی صحبت کنم تا بتوانم در یک موسسه کانادایی پذیرفته شوم ؟

لزوما خیر . اگر ایالت هدف شما یکی از ابالات انگلیسی زبان باشد ، باید مدارک کافی در زبان انگلیسی را ارائه دهید ، اما اگر به دنبال تحصیل در یک ایالت فرانسوی هستید ، باید مدرک تحصیلی در زبان فرانسه را ارائه دهید . * استثنائات همواره وجود دارد .

آیا داشتن یک مدرک کارشناسی برای حضور در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری الزامی است ؟

اگر چه یک مدرک کارشناسی معمولا برای ادامه تحصیلات تکمیلی ضروری است ، اما ممکن است همواره اینطور نباشد . به طور معمول در یک برنامه تحصیلات تکمیلی ، شما یک استاد مشاور و ناظر برفعالیت های علمی تان دارید . آنها شما را به وسیله مصاحبه وسایر ابزارها موردارزیابی قرار می دهند که ببینند آیا شما برای آن برنامه درسی مناسب هستید یا نه ؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا برای دانشجویان بین المللی چقدر است ؟

همانطور که ایالت های کانادا دارای سیستم اداری متفاوتی می باشند ، هزینه های تحصیل در دانشگاه های مختلف کانادا نیز متفاوت است . شما می توانید با کلیک بر لینک مربوطه از جزئیات آن آگاه شوید .

کجا می توانم به دنبال بورسیه ها برای تحصیل در کانادا بگردم ؟

اخذ بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در کشور کانادا هستند سخت است ، زیرا فرصت های محدودی برای اشخاص مختلف در سراسر دنیا وجود دارد . با این حال ، شما می توانید برای آشنایی با بورسیه های مختلف آن به صفخات دانشگاه های کانادا در وب سایت ما مراجعه فرمایید .

چه جایگزینی برای بورسیه تحصیلی در کانادا وجود دارد ؟

چندین جایگزین برای یاری به هزینه های تحصیل دانشجویان صرف نظر از ملیتشان در دسترس است . از سوی دیگر کانادا ، علاوه بر بورس و یاری هزینه تحصیلی ، وام های دانشجویی ، وام بانکی نیز به افراد ارائه می دهد .

کدام ایالت کانادا برای تحصیل دانشجویان بین المللی ارزان تر است ؟

خلاصه ای بی نظیر از هزینه های دانشگاه برای دانشجویان بین المللی که در ایالت های مختلف کانادا تحصیل می نمایند ، در زیر ارائه شده است .

ProvinceUndergraduate StudentsGraduate Student
NewfoundlandPrince Edward IslandNova ScotiaNew Brunswick

Quebec

Ontario

Manitoba

Saskatchewan

Alberta

British Columbia

$7,260$7,510$8,520 - 12,480

$7,063 - 10,720

$9,168 - 10,518

$6,900 - 16,204

$4,940 - 6,900

$7,779 - 10,890

$6,293 - 11,078

$4,462 - 15,870

$1,896 - 3,549$6,100$4,329 - 15,000

$5,610 - 8,465

$8,268 - 20,000

$5,432 - 29,000

$3,795 - 9,685

$5,313

$5,298 - $19,200

$2,272 - $17,499

دانشجوی بین المللی بودن در کانادا ، تقریبا چقدر هزینه بردار است ؟

برآورد تقریبی از هزینه زندگی و تحصیل در کشور کانادا یک دانشجوی بین المللی برای یک سال در مقایسه با بعضی از هزینه های معمولی که هر دانشجو با آن روبرو می گردد ، در زیر نشان داده شده است . همانطور که مشاهده خواهید کرد ، نوع اقامت نقش کلیدی در ارزیابی هزینه دانشجویی در کانادا دارد .

Accommodation $7300 - $14 000
Food Min. of $3600
Clothing $1200 - $2000
(Local Transportation $1272 ($106 per month
Miscellaneous $1200 - $2400
Books, Supplies and Instruments $1000
(University Health Insurance Plan $684 (as of Sept. 2013
TOTAL $16 656 - $26 856

برای درخواست ویزای دانشجویی کانادا چه نوع اسنادی ضروری است ؟

اپلیکیشن ها معمولا به موارد زیر نیاز دارند :

  • مدارک پذیرش و ثبت نام در یک موسسه معتبر کانادایی
  • داشتن مدارک معتبر گذرنامه / مسافرتی و ارائه مدارک اقتصادی؛
  • ارتباط با کشور خود و شواهدی مبنی بر قصد ترک کانادا در خاتمه تحصیلات

علاوه بر موارد یاد شده ممکن است ارائه گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه نیز ، لازم گردد .

چه مدت من باید صبر کنم تا یک مجوز تحصیلی یا ویزای دانشجویی کانادا بگیرم ؟

مدت زمان آنالیز پرونده ویزا و اعلام نتیجه متفاوت است و بستگی به رشته تحصیلی و ایالت مقصد شما دارد . جهت کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ویزای تحصیلی کانادا و مجور تحصیلی کانادا در وب سایت ما مراجعه فرمایید .

امکان کار حین تحصیل در کانادا وجود دارد ؟

امکان کار حین تحصیل در کشور کانادا تنها در صورت درخواست اجازه کار وجود دارد . در غیر این صورت دانشجویان بین المللی تنها می توانند به کار در محیط دانشگاه مشغول شوند .

برای تحصیل در کانادا به بیمه سلامت نیاز دارم ؟

بله در اختیار داشتن بیمه سلامت ضروری است .

از کجا می توانم بیمه درمانی را به عنوان دانشجوی بین المللی در کانادا خریداری کنم ؟

برای دریافت بیمه سلامت در کانادا می توانید از یاری ما در این زمینه بهره بگیرید .

چقدر برای بیمه درمانی برای یک دانشجوی بین المللی در کانادا هزینه می گردد ؟

مقدار آن در هر استان متفاوت است ، با این حال تخمین تقریبی 500 دلار در سال خواهد بود .

شرایط لازم برای کسب مجوز کار حین تحصیل در کشور کانادا چیست ؟

برای واجد شرایط بودن اجازه کار در کانادا ، باید یک مجوز معتبر تحصیلی داشته باشید و یک دانشجوی تمام وقت در یک موسسه آموزشی شناخته شده باشید . مؤسسات شناخته شده معمولا شامل برنامه های دولتی ، دوره های فوق لیسانس و یا دوره های تحصیلات عالی هستند که توسط موسسات خصوصی در سراسر کانادا ارائه می شوند .

آیا می توانم بدون داشتن اجازه کار ، حین تحصیل در کشور کانادا کار کنم ؟

برای کسانی که به طور کامل در مطالعات خود متمرکز هستند ، مشاغل کوچکی وجود دارند که نیازی به اجازه کار ندارند و متعاقبا درآمد آن ها نیز کم است .

چگونه می توانم اجازه تحصیل در کشور کانادا را دریافت کنم ؟

شما باید برای دریافت اجازه تحصیلی از خارج از کانادا ، در دفتر ویزای مسئول کشور یا منطقه ای که در آن زندگی می کنید ، درخواست دهید .

همراه با فرم درخواست که شما آن را آنلاین دانلود می کنید ، مجبورید اسناد زیر را برای درخواست اجازه تحصیل به آن ضمیمه کنید .

  • نامه پذیرش ؛
  • اثبات هویت ؛
  • اثبات اینکه شما برای ماندن در کانادا توان اقتصادی کافی دارید .

چقدر باید برای خوابگاه در کانادا و اقامت درآن هزینه کنم ؟

هزینه اقامت بسته به منطقه زندگی و تحصیل شما در کانادا و همچنین نوع اقامت انتخابی شما متفاوت است . با این حال ، تخمین تقریبی 7300 دلار - 14000 دلار در سال خواهد بود .

سبک زندگی در کانادا معمولا چگونه است ؟

برای بیشتر افرادی که پیش از این هیچ وقت به کانادا نرفته اند ، کانادا به عنوان جواهرات طبیعت ، منظره زیبا ، کوه های دراماتیک و جنگل های ترسناک دیده می گردد . از طرف دیگر متوجه خواهید شد که در واقع کانادا دارای روح و سبک زیادی است ؛ کانادایی ها نسبت به همتایان خود جسور، باز و شفاف هستند .

مزایای اقامت خصوصی در کانادا چیست ؟

منازل شخصی مناسب افرادی است که به دنبال محیطی خصوصی و ساکت اند . نرخ اجاره ها به علت موقعیت ، کیفیت و در دسترس بودن ، بسیار متفاوت است . زندگی تنها در یک آپارتمان ، کاملا لوکس است ؛ بنابراین دانشجویان تمایل دارند مسکن را به اشتراک بگذارند تا هزینه ها را کاهش دهند .

در چه صورت قرارداد اجاره فسخ می گردد و ملزم به تخلیه خانه می شوم ؟

در صورت که تعداد قابل توجهی از قوانین به توضیح زیر رعایت نگردد، در نهایت اخطار تخلیه به مستاجر ارسال خواهد شد .

  • پرداخت اجاره به طور کامل
  • پرداخت با تاخیر اجاره بها به طور مداوم
  • خسارت به اموال اجاره ای
  • فعالیت غیرقانونی
  • تاثیر بر ایمنی دیگران
  • لذت بردن از ایجاد مزاحمت برای دیگر مستاجران و یا صاحبخانه
  • اجازه دادن به تعداد افراد زیادی برای زندگی در واحد اجاره ای
  • عدم ارائه گزارش درآمد در مسکن های یارانه ای

چه نوع شغلی را می توانم به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کانادا پیدا کنم ؟

دانشجویان بین المللی معمولا به مشاغل نیمه وقتی چون تمیز کردن ، bartending ، فروشندگی و … مشغول می شوند . اطلاعات بیشتر در زمینه فرصت های شغلی را می توانید در اینجا پیدا کنید !

آیا می توانم با کار و تجربه مسافرت به کانادا بروم ؟

مسافرت و کار در خارج از کشور هر ساله هزاران نفر را به کانادا می کشاند . با توجه به تعداد زیادی از مهاجرانی که به کانادا سفر می نمایند ، به نظر می رسد که کشور چیزی برای ارائه دارد، چیزی که جوانان بین المللی برای آن اشتیاق دارند .

آیا امکان اخذ شهروندی کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی وجود دارد ؟

اگر می خواهید کانادا را به خانه دائمی خود تبدیل کنید ، راه های متعددی برای درخواست وجود دارد . در بیشتر موارد شما نیازی به ترک کانادا ندارید . برای واجد شرایط بودن برای تبدیل شدن به یک شهروند کانادا ، به مقاله مهاجرت به کانادا ما مراجعه فرمایید .

اگر دارای سابقه کیفری باشم ، واجد شرایط برنامه work and travel می باشم یا خیر ؟

داشتن سابقه کیفری در اخذ پذیرش در موارد مختلف بسیار مخرب می باشد .

چه اتفاقی می بایست بیفتد تا در کانادا پرستار بچه شد ؟

الزامات برای کار به عنوان یک پرستار بچه در کانادا به توضیح زیر است .

  • واجد شرایط بودن برای ویزای کاری کانادا
  • گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه
  • تجربه مراقبت از کودک
  • در دسترس بودن حداقل برای مدت 1 سال

سیستم حمل و نقل عمومی در کانادا چگونه است ؟

بیشتر شهرهای کانادا و شهرهای عظیم دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد هستند . شبکه عظیم اتوبوس ها شبکه اصلی حمل و نقل برای مناطق شهری را فراهم می نماید . اما سایر وسایل حمل و نقل نیز در دسترس هستند . به عنوان مثال ، تورنتو و مونترال دارای مترو هستند و ونکوور Sky Train و اتاوا O-Train دارد . قیمت ها معقول هستند و بلیط های ترانزیت و گذرنامه انعطاف پذیر نیز برای سفر ماهانه ، روزانه یا چند روزه به راحتی در دسترس هستند .

آیا من قادر به تحصیل به زبان انگلیسی در ایالت کبک هستم ؟

بله، مطمئنا . چندین دانشگاه وجود دارد که به زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی آموزش می دهند .

اگر به زبان انگلیسی مسلط نباشم قادر به کار در کانادا هستم ؟

این مورد به نوع کار شما بستگی دارد . با این حال توصیه می گردد از وقت خود برای بهبود مهارت های زبان انگلیسی خود بهره ببرید .

اگر به زبان فرانسوی مسلط نباشم قادر به کار در کانادا هستم ؟

بسته به ایالتی که در آن زندگی می کنید اگر شما به زبان انگلیسی مسلط هستید، هیچ مسئله ای در اقامت و کار در ایالات انگلیسی یا فرانسوی زبان نخواهید داشت ، اما اگر بخواهید صحبت کنید ، ممکن است دچار مشکل شوید .

آیا باید به ازای درآمد خود در کانادا اقتصادیات بدهم ؟

البته، بر اساس درآمد شما .

برای دریافت حقوق حاصل از کار در کانادا به یک حساب بانکی نیاز دارم یا به صورت نقدی حقوق خود را دریافت کنم ؟

به طور معمول اولین کاری که باید قبل از مشغول به کار شدن انجام دهید ، افتتاح یک حساب بانکی و اخذ یک شماره تلفن است. با این حال ، ممکن است دستمزد بعضی از انواع شغل های روزانه نیز به صورت نقدی پرداخت گردد .

مترجم : امید کریمی

منبع : studying-in-canada.org

آخرین مطالب وب سایت

منبع: studyunique
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 221

به "سوالات متداول در خصوص تحصیل در کشور کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوالات متداول در خصوص تحصیل در کشور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید