مامور سابق اف بی آی ترامپ را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا دانست

به گزارش میهن دی ال، ایرنا نوشت: پیتر استرزوک مامور سابق اداره پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در کتاب جدیدش، دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور را یک تهدید برای امنیت ملی خوانده است.

مامور سابق اف بی آی ترامپ را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا دانست

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، در این کتاب خاطرات عنوان شده که استرزوک نظارت بر تحقیقاتی را برعهده داشته است که از تمایل رییس جمهوری آمریکا برای قبول کمک سیاسی از رقیبی چون روسیه حکایت داشت و رغبت وی برای تخریب هر آنچه را آمریکا برایش ایستادگی می کند، نمایان کرد.

استرزوک در این کتاب مدعی شده که پایان دوره خدمتش در اف بی آی در ماه اوت سال 2018 به دلیل اعمال فشار سیاسی بر این نهاد پس از آنکه وی از رییس جمهوری آمریکا انتقاد کرده از سوی ترامپ بوده است.

تابستان 2017، رابرت مولر بازپرس ویژه سابق تحقیقات در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، استرزوک را از تیم تحقیقاتی خود برکنار کرد.

این برکناری پس از آن بود که تحقیقاتی داخلی از رد و بدل شدن پیام هایی بین استرزوک و لیزا پیج وکیل سابق اف بی آی پرده برداشت.

پیج پس از انتشار اخباری در مورد مبادله پیام هایی علیه ترامپ بین وی و استرزوک زیر ذره بین قرار گرفت.

استرزوک در کتاب خود به دفعات اتهام های مطرح شده را مبنی بر اینکه در تمهیدات اف بی آی برای ضربه زدن به ترامپ دست داشته، رد کرده است.

وی در این کتاب همچنین دلیل آغاز تحقیقاتی در این مورد که آیا افراد وابسته به ستاد انتخاباتی ترامپ با عملیات مداخله گری روسیه در انتخابات 2016 تبانی کرده اند، ترسیم کرده است.

وی همچنین در کتاب خود به این مساله اشاره داشته که اف بی آی فرایند تحقیقات را تا حد امکان پنهان نگه داشته است تا به نامزدی ترامپ خدشه ای وارد نشود.

استرزوک در کتاب خود نوشت: زمانی که مقام های اف بی آی بعدا تصمیم گرفتند تحقیقات ضداطلاعاتی را در مورد رییس جمهوری آغاز کنند، با واقعیتی روبه رو شدند.

استرزوک در این کتاب نوشت: باید پرسشی را مطرح می کردیم که هرگز در تاریخ 240 ساله جمهوری ما عنوان نشده بود، اینکه آیا رییس جمهوری ایالات متحده خود به عنوان عامل یک دشمن خارجی عمل می کند؟

اتهام هایی درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا برای کمک به پیروزی ترامپ به تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه وقت منجر شد. او پایان در آوریل 2019 گزارش نهایی خود را منتشر کرد و نوشت مدرکی دال بر تبانی ترامپ و کاخ کرملین در این زمینه وجود ندارد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 524

به "مامور سابق اف بی آی ترامپ را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مامور سابق اف بی آی ترامپ را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید