قطر: ایران نقش فعالی در سوریه دارد، به دنبال محدود کردن آن نیستیم

به گزارش میهن دی ال، سفیر جدید قطر در روسیه ضمن اشاره به این که هیچ طرفی به دنبال محدود کردن نقش ایران در سوریه نیست تاکید نمود که تهران نقش فعالی در سوریه دارد.

قطر: ایران نقش فعالی در سوریه دارد، به دنبال محدود کردن آن نیستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، احمد بن ناصر بن جاسم آل ثانی سفیر جدید قطر در مسکو طی مصاحبه با روزنامه روسی کامرسنت گفت، ما از همه ابتکارات ویژه در مورد امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس استقبال می کنیم و من مطمئنم که مصاحبهی عربی با ایران امکان پذیر ، بلکه برای منافع عمومی لازم است.

وی در ادامه اضافه نمود، نقش روسیه و موقعیت آگاهانه آن را در تقویت روابط میان کشورهای منطقه مثبت ارزیابی می کنیم و امیدواریم میان همه کشورهای منطقه تفاهم وجود داشته باشد.

سفیر جدید قطر در مسکو در ادامه گفت، دوحه آمادگی خود را برای ایفای نقش واسطه ای میان کشورهای حوزه خلیج فارس و ایران و همچنین در مذاکرات میان دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و دولت ایران اعلام نموده است.

احمد بن ناصر آل ثانی در ادامه به مسئله سوریه پرداخت و گفت، پیشنهاد ایجاد ابتکار عمل سه جانبه میان روسیه و قطر و ترکیه به دلیل نقش هر یک از این کشورها در سوریه بوده و هیچ طرفی قصد ندارد نقش کشورهای دیگر را محدود کند.

سفیر قطر در روسیه همچنین تاکید نمود، قطعا ایران نقش فعالی در سوریه دارد.

در تاریخ 11 مارس امسال میلادی نشست سه جانبه ای بین وزیران خارجه قطر، روسیه و ترکیه با موضوع مسائل منطقه و دنیا در راس آن سوریه برگزار گردید. محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر، سرگئی لاوروف، همتای روس و مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در این نشست به آنالیز راه های حل بحران سوریه، مذاکرات صلح افغانستان، اوضاع کشورهای حاشیه خلیج فارس، لیبی و نیز پرونده هسته ای ایران پرداختند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 924

به "قطر: ایران نقش فعالی در سوریه دارد، به دنبال محدود کردن آن نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر: ایران نقش فعالی در سوریه دارد، به دنبال محدود کردن آن نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید