خبرنگاران برگزاری 348 کلاس درس مجازی در دانشگاه صنعتی ارومیه

به گزارش میهن دی ال، ارومیه- خبرنگاران- رییس دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: 348 کلاس درس به صورت مجازی در این دانشگاه برگزار شده که دانشجویان به طور کامل از این ظرفیت برای تحصیل در مقاطع مختلف استفاده نموده اند.

خبرنگاران برگزاری 348 کلاس درس مجازی در دانشگاه صنعتی ارومیه

محمدرضا شیدایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از اعلام تعطیلی کلاس های حضوری دانشگاه صنعتی ارومیه در نیمه اول اسفند، مرکز آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه صنعتی ارومیه با بهره مندی از سامانه LMS، پیروز به برگزاری 187 عنوان درس تئوری با برگزاری 348 کلاس درسی به صورت مجازی شد که نشان دهنده برگزاری حدود 40 درصد دروس در این دانشگاه در شرایط حضور نداشتن دانشجویان بود.

وی اضافه نمود: در نگاه آماری، هر عنوان درس در نیمه دوم اسفندماه 1398، به طور متوسط حدود 300 دقیقه به صورت مجازی ارائه شده که در این بین سه دانشکده انرژی های تجدیدپذیر، فناوری های صنعتی و محیط زیست به طور متوسط 200 دقیقه، 290 دقیقه و 340 دقیقه برای هر عنوان درس در سال 98 کلاس مجازی ارائه نموده است.

وی بیان نمود: افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه، تجهیز 20 کلاس درسی جدید به تصویربرداری به وسیله اینترنت یا قلم نوری، تسریع و تسهیل اختصاص گرنت اعضای هیات علمی برای خرید تجهیزات یاری آموزشی ارائه مجازی، ارتقای سخت افزار مورد احتیاج سامانه بر روی سرور برای پوشش ارائه همزمان دروس مطابق برنامه ریزی آموزشی از مهمترین تصمیم های هیات رئیسه این دانشگاه است که به طور جدی پیگیری شده و در مراحل پایانی اجرا قرار گرفته است.

رییس دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: هر چند بعضی مسائل سراسری در کشور ناشی از محدودیت سرعت و پهنای باند، به طور نسبی گریبانگیر دانشجویان و اعضای هیات علمی در ارایه مجازی دروس بوده اما زیرساخت لازم برای پوشش 100 درصدی دروس تئوری در داخل دانشگاه فراهم شده است.

به گزارش خبرنگاران، طبق تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا دانشگاه ها و مراکز آموزشی به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 304

به "خبرنگاران برگزاری 348 کلاس درس مجازی در دانشگاه صنعتی ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برگزاری 348 کلاس درس مجازی در دانشگاه صنعتی ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید