خبرنگاران یافته های پژوهشی شرکت های فناور در حل بحران ها موثر است

به گزارش میهن دی ال، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمانشاه، حمایت از شرکت های فناور و استفاده از یافته های پژوهشی می تواند در حل بحران ها بسیار موثر باشد و خوشبختانه سطح علمی دانشگاه رازی به گونه ای است که در زمینه های مختلف از جمله زلزله شاهد نقش آفرینی اساتید و دانشجویان برای ثبت تجربیات زلزله و تولید دانش مدیریت بحران بوده ایم.

خبرنگاران یافته های پژوهشی شرکت های فناور در حل بحران ها موثر است

افشین کریمی روز چهارشنبه در بازدید از دانشگاه رازی از تلاش های اجرا شده در راستای تأمین اقلام بهداشتی موردنیاز در بحران کرونا تشکر کرد و گفت: در این بحران نیروهای متخصص و مجرب دانشگاه بااستفاده از فناوری های روز و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تولید مواد ضدعفونی دست و سطح اقدام کردند که نشان از توانمندی و غنای دانشی خبرگان این دانشگاه است.

معاون استاندار کرمانشاه در ادامه به لزوم مشارکت و هم افزایی بیشتر صنعت و دانشگاه و ارتباط موثرتر برای پاسخ به مسایل و چالش های فراروی توسعه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مسائل و نیازهای صنعت و دستگاه های اجرایی می تواند در قالب پژوهش در دانشگاه ها بررسی و یافته های کاربردی در اختیار این نهادها قرار گیرد.

کریمی، بهره گیری از فناوری نوین را راهکاری موثر برای کارآمدی سازمان ها ذکر کرد و گفت: در بحران کرونا تجربه ای کسب شد که برای صرفه جویی در هزینه، مدیریت زمان، سرعت بیشتر، تسریع در انجام امور و کاهش ترددها، باعث صرفه جویی در هزینه ها می تواند در یک سیستم جامع ونوین با موضوع فناوری در دستگاه های اجرایی کار کنیم و جلساتی کارآمدتر داشته باشیم.

وی ادامه داد: فعالیت آموزشی دانشگاه ها به صورت مجازی کاری مفید در کاهش تردد، حفظ سلامت دانشجویان و قطع زنجیره انتقال کرونا است که این مهم به نوعی فرهنگ سازی برای مبارزه با کرونا نیز محسوب می شود.

معاون توسعه مدیریت ومنابع استانداری کرمانشاه از حاشیه نشینی به عنوان یک چالش جدی نام برد و گفت: دانشگاه باید با پژوهش موثر راهکاری برای رفع مسائل حاشیه نشینی ارایه کند، امروز هم شاهد هستیم در یک بیماری همه گیر این مناطق در معرض خطر هستند.

کریمی، حل برخی مسائل استان توسط دانشگاه و اساتید را گامی مهم در تقویت ارتباط دانشگاه با سازمان ها برشمرد و بیان داشت: این امر ضمن تسریع پیشرفت سبب خواهد شد مدیران برای حل مسائل به دانشگاه بیایند و این تعامل دانشگاه با مدیران را گسترش می دهد.

وی تأکید کرد که دانشگاه ها در صورت ارایه برنامه پژوهشی تعیین، مدون و علمی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در قالب انعقاد تفاهم نامه مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه یکی از ملاک های ارزیابی دستگاه های اجرایی در پایان هرسال میزان ارتباط و همکاری سازمان ها و ادارات با دانشگاه ها خواهد بود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 76 هزار و 389 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 94 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و 777 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان نمود: از دیروز تا امروز 27 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 1512 بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 76 هزار و 389 نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 94 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و تا امروز چهار هزار و 777 نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 272

به "خبرنگاران یافته های پژوهشی شرکت های فناور در حل بحران ها موثر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یافته های پژوهشی شرکت های فناور در حل بحران ها موثر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید