همکاری بین المللی برای از بین بردن تحریم های غیرقانونی لازم است

به گزارش میهن دی ال، سخنگو وزارت امورخارجه خواهان وحدت جهانی، همبستگی و همکاری بین المللی برای از بین بردن اقدامات یک جانبه قهری از جمله تحریم های غیرقانونی شد.

همکاری بین المللی برای از بین بردن تحریم های غیرقانونی لازم است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سعید خطیب زاده سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه طی سخنانی در کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل از اقدام بعضی کشورهای پیشرفته در فناوری های نوین ارتباطی در تحریف، جعل وقایع و واقعیت های سایر کشورها، به ویژه در کشورهای در حال توسعه ابراز تأسف کرد.

سعید خطیب زاده که بصورت مجازی در چهل و سومین نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخن می گفت، تاکید نمود: بعضی کشورهای صنعتی به وسیله فناوری های ارتباطی، چهره سایر کشورها را لکه دار می نمایند و به منافع آنها آسیب می رسانند. براین اساس ضرورت دارد جامعه بین المللی به چنین شرایط مضر و نامطلوبی توجه فوری نماید.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه همچنین سواستفاده بعضی کشورها از چنین فناوری هایی ارتباطی نوین در جهت گسترش اطلاعات غلط و دروغ پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران وسایر کشورهای در حال توسعه را محکوم نموده و آن را بدترین نوع استفاده از فن آوری های اطلاعات دانست.

سعید خطیب زاده با اشاره به شرایط اضطراری موجود ناشی از همه گیری کرونا تاکید نمود، در چنین شرایطی، متأسفانه اقدامات یک جانبه قهری، از جمله تحریم های غیرقانونی، فشارهای اقتصادی، تجاری و اقتصادی به تعدادی از کشورها تحمیل شده و این کشورها به دلیل تحریم های مختلف از جمله اقتصادی نمی توانند به طور موثراز جان شهروندان خود در مقابله با ویروس کرونا محافظت نمایند.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی ایران خواهان وحدت دنیای، همبستگی و همکاری بین المللی برای از بین بردن اقدامات یک جانبه قهری از جمله تحریم های غیر قانونی شد و از کمیته اطلاعات سازمان ملل خواست تا به کوشش های خود در جهت افزایش آگاهی بخشی در خصوص تأثیر منفی اقدامات یک جانبه قهری و تحریم ها بر ظرفیت کشورهای آسیب دیده برای مقابله با همه گیری کووید 19 ادامه دهد.

سعید خطیب زاده از جو فعلی عدم تحمل و نفرت نسبت به اسلام و مسلمانان در بعضی مناطق دنیا که توسط رسانه های ضد مسلمان تحریک می گردد و سخنان متعصبانه بعضی از شخصیت های سیاسی در غرب ابراز نگرانی نمود و از این کمیته سازمان ملل خواست تا کوشش های خود را در جهت احترام به همه فرهنگ ها، ادیان و تمدن ها ادامه دهد و توجهات را به پیامدهای جدی رشد اسلام هراسی جلب نماید.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در انتها از دبیرخانه سازمان ملل متحد در خواست نمود، محصولات مختلف رسانه ای به تمام زبان های رسمی و زبان های غیر رسمی از جمله زبان فارسی که به عنوان ریشه اصلی فرهنگ و تمدن عظیم و منبع تفاهم و همبستگی بین چندین ملت شناخته می گردد، منتشر گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 917

به "همکاری بین المللی برای از بین بردن تحریم های غیرقانونی لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری بین المللی برای از بین بردن تحریم های غیرقانونی لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید