نگرانی کره جنوبی از سیاست تازه هسته ای آمریکا و برچیده شدن چتر اتمی

به گزارش میهن دی ال، وزارت دفاع کره جنوبی به گزارش ها درباره تغییر احتمالی سیاست های تهاجمی هسته ای آمریکا واکنش نشان داد و تاکید کرد، واشنگتن به تعهد خود مبنی بر ایجاد چتر اتمی روی متحدانش پایبند خواهد ماند.

نگرانی کره جنوبی از سیاست تازه هسته ای آمریکا و برچیده شدن چتر اتمی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی انتشار گزارش هایی درباره احتمال تغییر سیاست های کلان آمریکا در زمینه استفاده از سلاح های اتمی، وزارت دفاع کره جنوبی به آن واکنش نشان داد و تاکید کرد که واشنگتن به تعهد خود مبنی بر ایجاد چتر اتمی روی متحدانش پایبند خواهد ماند.

خبرگزاری یونهاپ در خصوص چشم انداز بازنگری اتمی آمریکا نوشت، در جریان بررسی شرایط اتمی، دولت جو بایدن در حال تنظیم اعلامیه ای با عنوان عدم استفاده از ضربه اول است که عملا امکان انجام یک حمله پیشگیرانه اتمی در شرایط اضطراری را رد می کند؛ اقدامی که منتقدان می گویند می تواند سیاست بازدارندگی علیه دشمنان بالقوه را تضعیف کند.

بو سئونگ چان سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در یک نشست خبری گفت: سئول و واشنگتن متحد هستند و از نزدیک با یکدیگر پیرامون مسائل امنیتی در تماس و مشورت هستند و طرف آمریکایی به اندازه کافی اطلاعات مربوطه را با ما در میان میگذارد.

وی اضافه کرد، چیزی که ما می توانیم بگوییم این است که آمریکا تعهدات خود برای ایجاد چتر اتمی روی متحدانش را تغییر نخواهد داد.

چتر اتمی بخشی از طیف کاملی از تعهدات آمریکا برای استفاده از توانایی های اتمی، نظامی و متعارف برای دفاع از متحدان این کشور در منطقه ها مختلف جهان از جمله کره جنوبی و ژاپن است. این تعهدات به بازدارندگی گسترده معروف است.

آمریکا از زمان انتها جنگ جهانی دوم در کره جنوبی پایگاه نظامی مستقر کرده و طبق توافق های نظامی میان طرفین، متعهد به دفاع از این کشور در برابر تجاوزات خارجی بویژه در برابر کره شمالی است.

این در حالی است که اغلب مردم کره جنوبی با حضور نظامیان آمریکایی در این کشور مخالف هستند و آن را عامل ایجاد مسائل زیاد از جمله افزایش تنش ها در شبه جزیره کره و تداوم خصومت با همسایه شمالی می دانند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1186

به "نگرانی کره جنوبی از سیاست تازه هسته ای آمریکا و برچیده شدن چتر اتمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی کره جنوبی از سیاست تازه هسته ای آمریکا و برچیده شدن چتر اتمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید