دولت آمریکا دوباره با متحدانش همکاری می نماید خبرنگاران

به گزارش میهن دی ال، دولت جدید آمریکا شب گذشته به متحدان این کشور اعلام نمود که میخواهد برای خارج کردن اقتصاد جهانی از بحران کنونی دوباره با آن ها همکاری کند.

دولت آمریکا دوباره با متحدانش همکاری می نماید خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا، روز گذشته به متحدان این کشور گفت که میخواهد برای خارج کردن اقتصاد دنیای از بدترین رکودی طی چند دهه گذشته بی سابقه بوده است، دوباره با آن ها همکاری کند.

این اقدام تغییر 180 درجه ای سیاست دولت آمریکا نسبت به سیاست دولت ترامپ در قبال همکاری با متحدان این کشور است؛ چراکه ترامپ رویکردی کاملا مستقل از متحدان آمریکا را در این زمینه در پیش گرفته بود.

ژانت یلن، وزیر جدید خزانه داری آمریکا به همتایان خود در گروه 7 گفت که واشنگتن به ساختار چندجانبه گرایی موجود در دنیا متعهد بوده و تقویت متحدانش و مشارکت در فرایند های بین المللی از اولویت بالایی برای دولت بایدن برخوردار است.

یلن طی سخنرانی در اجلاس گروه 7 که به صورت مجازی و ویدئویی و به میزبانی انگلیس برگزار گردید، خواهان تداوم اجرای سیاست های حمایتی برای بهبود اوضاع اقتصاد دنیای شد و گفت که همین حالا زمان انجام کار های عظیم است.

انگلیس نیز در این اجلاس گفته است که مقامات حاضر در باره نحوه یاری به کارگران و شرکت هایی که از شیوع کرونا آسیب دیده اند مصاحبه نموده و از طرف دیگر به دنبال تداوم تامین اقتصادی عمومی در بلندمدت شده اند. در کنار انگلیس و آمریکا ژاپن، فرانسه، آلمان، ایتالیا و کانادا عضو این گروه هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 816

به "دولت آمریکا دوباره با متحدانش همکاری می نماید خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آمریکا دوباره با متحدانش همکاری می نماید خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید