وداع تدریجی اروپا با قرنطینه کرونا

به گزارش میهن دی ال، دانمارک، فرانسه، اتریش، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و چک در روزهای آینده محتاطانه برای بازگشت به زندگی عادی در دوران کرونا گام بر می دارند و کارشناسان در آمریکا درباره چگونگی انتها قرنطینه هشدار می دهند

وداع تدریجی اروپا با قرنطینه کرونا

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

خبرنگاران- جواد نصرتی: دولت های مختلف در اروپا، خود را برای اتمام تدریجی قرنطینه ای که ویروس کرونا به این کشورها تحمیل نموده است آماده می نمایند و امیدوارند با برداشتن گام به گام محدودیت ها، جلوی فلج شدن کامل اقتصاد خود را بگیرند.

به گزارش فایننشیال تایمز، با وجود برنامه ریزی ها برای تسهیل بعضی محدودیت ها، انتظار می رود بخشی از این قوانین سخت گیرانه برای کنترل بیماری، تا چندماه همچنان در این کشورها باقی بماند. در آمریکا، جایی که بعد از اروپا به کانون بحران همه گیری ویروس کرونا تبدیل شد، صحبت از لغو قوانین سختگیرانه محدودنماینده، در شرایطی که بخش هایی از این کشور به خصوص نیویورک به شدت زیر آمار تلفات ویروس کمر خم نموده زود است با این حال کارشناسان هشدار داده اند لغو محدودیت ها، باید سنجیده و با توجه به امکانات و شرایط آغاز گردد.

فرانسه، اسپانیا، بلژیک و دانمارک بعضی از کشورهایی هستند که کمیته های کارشناسی برای تسهیل تدریجی قوانین محدودنماینده تشکیل داده اند. اتریش، به عنوان نخستین کشور در اروپا، حتی جدول زمانی معینی برای خروج تدریجی بعضی کسب وکارها تهیه نموده و انتظار می رود از میانه هفته آینده، بعضی کسب و کارهای کم خطرتر بعد از هفته ها تعطیلی، آغاز به کار نمایند.

  • کاهش محدودیت های قرنطینه در دانمارک و اتریش از هفته آینده
  • نخستین گزارش از اقدامات ژرمن ها علیه کرونا | جدول جریمه سنگین خاطیان

در اسپانیا، جایی که نخست وزیر پدرو سانچز قرنطینه کامل را تا 26آوریل (حدود سه هفته دیگر) تمدید نموده، محدودیت های مشاغل کم خطر مانند تولیدی ها و بخش های عمرانی بعد از عید پاک (یکشنبه آینده) برطرف خواهد شد. او گفته است که گروهی اپیدمیولوژیست در 2هفته گذشته روی یک برنامه برای آغاز مجدد فعالیت های اجتماعی و مالی کار نموده اند.

آنیه لو بورلی، رئیس آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا هم که مسئول واکنش به بحران کروناست گفته است که فاز دو قرنطینه در این کشور احتمالا از ماه آینده (سه هفته دیگر) آغاز خواهد شد؛ نمی خواهم تاریخ معینی اعلام کنم اما از حالا تا 16 ماه می احتمالا اطلاعات مثبت جدیدی خواهیم داشت که می توانیم بر اساس آنها فاز دو را آغاز کنیم.

  • انگلیس چگونه خطای کرونایی خود را اصلاح کرد | درس هایی که باید گرفت

ادواردو فیلیپه، نخست وزیر فرانسه هم گفته است که فرایند برداشتن قرنطینه در این کشور بدون سابقه و قطعا بسیار پیچیده خواهد بود؛ قطعا اینطور نخواهد بود که همه در هر جایی کاملا آزاد باشند.

اتریش هم با جدول معینی، خود را برای بازگشت به زندگی عادی آماده می نماید.

بر خلاف اروپا، در آمریکا فعلا صحبت از زمان برداشتن محدودیت ها نیست بلکه کارشناسان درباره چگونگی لغو این محدودیت ها صحبت می نمایند. به گزارش نیویورک تایمز، 4دانشمند آمریکایی در گزارشی که اخیرا منتشر شده، به این مسئله اشاره نموده اند که شرایط باید شهر به شهر آنالیز گردد و تصمیم ها باید متناسب با شرایط هر ایالت و منطقه گرفته گردد. آنها با این حال به این مسئله مهم اشاره نموده اند که اگر شرایط آرام گردد، کشور باید توانایی انجام 750هزار تست کرونا در هفته را داشته باشد. این رقم البته حداقلی در نظر گرفته شده و ممکن است تست های بیشتری مورد احتیاج باشد. به گفته آنها، اگر ایالتی این توانایی را داشته باشد که از هر فرد مشکوک تست بگیرد، می تواند به اقدام بعدی که ردیابی و ایزوله کردن افراد مرتبط است فکر کند. هر بار که تست یک نفر مثبت است، سیستم خدمات درمانی باید این توانایی و زیرساخت های مورد احتیاج را داشته باشد تا تمام تماس های این فرد را شناسایی و ردیابی کند و افرادی که با او تماس داشته اند را تا زمان معین شدن شرایط ابتلای آنها قرنطینه کند. این کار، یک چالش عظیم برای آمریکا خواهد بود.

  • آژانس های جاسوسی آمریکا 6 ماه پیش از کرونا خبر داشتند | واکنش ترامپ چه بود؟

برخلاف بعضی کشورهای اروپایی که از ردیابی تلفن همراه بیماران می توانند نقشه ارتباطی فرد مبتلا را تهیه نمایند، این کار به خاطر مسائل زیرساختی و حقوقی عملا غیرممکن است. علاوه بر آن، بخش درمان در آمریکا منابع و نیروی انسانی کافی برای چنین کاری ندارد. یکی از کشورهایی که از این روش برای شناسایی بیماران و افراد مرتبط با آنها استفاده نموده جمهوری چک است. این کشور امیدوار است با اجرای قرنطینه هوشمند در سراسر کشور، جامعه را برای بازگشت به شرایط عادی آماده کند.

داشتن منابع و زیرساخت کافی، نقشی مشخص نماینده در بازگشت زودهنگام کشورها به زندگی عادی دارد. به همین خاطر است که اتریش، کشوری که به واسطه زیرساخت های بهداشتی و توانایی بالای دریافت آزمایش کرونا شرایط بهتری نسبت به همسایه هایش داشته، کشور پیشگام برای بازگشت به شرایط عادی در اروپاست. بر اساس جدول زمانی، مغازه های کوچک از بعد از عید پاک آغاز به کار خواهند کرد. دیگر کسب وکارهایی که ریسکشان کمی بیشتر است، مثل آرایشگاه ها، فعالیت هایشان را از ابتدای ماه می (سه هفته دیگر)، از سر خواهند گرفت. دولت گفته است که دو هفته بعد از آن احتمالا رستوران ها و کافه ها آغاز به کار خواهند کرد و تصمیم درباره برگزاری رویدادهای عمومی در ماه جولای (ابتدای تابستان) بعدا گرفته خواهد شد. زمان بازگشایی مدارس هم اعلام نشده است. با وجود ارائه این جدول زمانی، دولت گفته است که اقدامات پیشگیرانه و کنترلی برای چندین ماه باید در سراسر این کشور رعایت گردد. یکی از این موارد، استفاده از ماسک در مکان های عمومی است. آلمان برخلاف اتریش، محتاطانه تر درباره خروج تدریجی از قرنطینه موضع گرفته است؛ اشتفان زایبرت سخنگوی آنگلا مرکل چند روز پیش درباره چشم انداز خاتمه قرنطینه گفته است: باید بدانیم در مرحله ای نیستیم که به مردم بگوییم می خواهیم در مقررات سهل گیری کنیم. البته که می توانیم از نظر روانی برای آن آماده باشیم اما هم اکنون، پیامی که اهمیت دارد ماندن در خانه است.

کارشناسان در اروپا هشدار داده اند دولت ها باید درباره هر تصمیمی که می گیرند، با مردم مشورت نمایند و آنها را در جریان تصمیم هایشان قرار دهند. کریستیان ووپن استاد اقتصاد و اخلاق در دانشگاه کلن و مشاور فرماندار ایالت راین وست فالن در این باره به فایننشیال تایمز گفته است: درست است که الان نمی توانیم درباره گشایش در جامعه صحبت کنیم اما می توانیم درباره چگونگی آن با مردم حرف بزنیم. مردم لیاقت این رفتار را دارند. آنها سختی زیادی متحمل شده اند و باید به کارهایی که رهبران سیاسی قرار است در ماه های آینده انجام دهند اعتماد داشته باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 249

به "وداع تدریجی اروپا با قرنطینه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وداع تدریجی اروپا با قرنطینه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید