انگلیس: اتحادیه اروپا ذره ای احترام برای ما قائل باشد

به گزارش میهن دی ال، وزیر امور خارجه انگلیس با انتقاد از اظهارات مقامات اتحادیه اروپا درباره شرایط ایرلند شمالی گفت، بروکسل برای لندن ذره ای احترام قائل باشد.

انگلیس: اتحادیه اروپا ذره ای احترام برای ما قائل باشد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اختلافات بر سر مسائل ایرلند شمالی میان سران انگلیس و اتحادیه اروپا، در حاشیه نشست گروه هفت بالا گرفت.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز گفت، اتحادیه اروپا برای بریتانیا ذره ای احترام قائل باشد.

روز شنبه، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در گفت وگو با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به اختلافات بر سر پروتکل ایرلند شمالی در توافق برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) اشاره و صادرات مواد غذایی از تولوز به پاریس را به اسم نمونه اعلام کرد.

به گزارش رسانه ها ماکرون در پاسخ گفت، تولوز و پاریس بخشی از یک کشور محسوب می شوند. پاسخی که خشم دولت مردان لندن را در پی داشت.

جانسون در نشست خبری پس از این ملاقات گفت: اتحادیه اروپا این را در سرش فرو کند. ایرلند شمالی بخشی از بریتانیا است.

راب هم در مصاحبه با اسکای نیوز، با انتقاد از مواضع بروکسل گفت: آن ها مکرراً طوری درباره ایرلند شمالی صحبت می نمایند که گویی کشوری جدا از بریتانیا است.

وزیر امور خارجه انگلیس اضافه نمود: این نه تنها توهین آمیز است بلکه در واقعیت بر روی جوامع ایرلند شمالی تأثیر گذاشته و موجب بهت و نگرانی جدی است.

راب در ادامه گفت: ما ذره ای احترام می خواهیم و بعلاوه صادقانه بگویم ذره ای درک نسبت به شرایط تمام جوامعی که در ایرلند شمالی زندگی می نمایند.

خشم مقامات دولت انگلیس از مواضع اتحادیه اروپا در قبال ایرلند شمالی در حالی است که آن ها به دفعات از جدایی طلبان در گوشه و کنار دنیا اعلام حمایت نموده اند.

در یکی از این موارد، راب و جانسون، بارها از جدایی طلبان در هنگ کنگ و تایوان حمایت نموده اند که واکنش پکن را در پی داشته است.

منازعات لفظی لندن و بروکسل بر سر پروتکل ایرلند شمالی پس از آن بالا گرفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در این مورد هم همچون بیشتر مسائل سیاست های خارجی، از دونالد ترامپ پیروی نموده و در ملاقات با جانسون در حاشیه نشست گروه هفت، بر روابط ویژه لندن و واشنگتن پس از اجرای برگزیت تأکید کرد. بایدن برخلاف انتظار اتحادیه اروپا، نسبت به مواضع لندن درباره ایرلند شمالی اعتراضی نکرد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1019

به "انگلیس: اتحادیه اروپا ذره ای احترام برای ما قائل باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس: اتحادیه اروپا ذره ای احترام برای ما قائل باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید