تاکید چین بر اهمیت از سرگیری مذاکرات 6 جانبه کره شمالی

به گزارش میهن دی ال، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: پکن بر لزوم از سرگیری مجدد مذاکرات 6 جانبه در مورد خلع سلاح شبه جزیره کره تاکید می نماید.

تاکید چین بر اهمیت از سرگیری مذاکرات 6 جانبه کره شمالی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز پنجشنبه در سخنانی در جمع خبرنگاران توضیح داد: پکن بار دیگر بر لزوم و اهمیت از سرگیری مذاکرات شش جانبه با هدف خلع سلاح شبه جزیره کره تاکید می نماید.

روز چهارشنبه، رسانه های خبری کره جنوبی اعلام نمودند که یک زمین لرزه در نزدیکی تاسیسات اتمی کره شمالی به وقوع پیوسته است. پس از آن، پیونگ یانگ اعلام نمود که یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش نموده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین اضافه کرد: تحولات اوضاع در شبه جزیره کره اهمیت، لزوم و فوری بودن احتیاج به از سرگیری مذاکرات 6 جانبه را اثبات می نماید. ما هنوز مطمئن هستیم که تنها راه موثر برای حل و فصل مساله هسته ای در شبه جزیره کره، مذاکرات 6 جانبه است.

وی گفت: چین برای از سرگیری این مذاکرات مشارکت خواهد نمود.

در سال 2003 میلادی، مذاکرات شش جانبه بین آمریکا، روسیه، چین، ژاپن و دو کره شروع شد ولی در سال 2009 میلادی این مذاکرات متوقف شد. پیونگ یانگ در سال 2009 میلادی فرایند مذاکره را ترک کرد و دومین آزمایش اتمی خود را انجام داده است.

کره شمالی به خاطر برنامه های موشکی و هسته ای با تحریم های مالی و سیاسی شورای امنیت سازمان ملل روبرو شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 47

به "تاکید چین بر اهمیت از سرگیری مذاکرات 6 جانبه کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید چین بر اهمیت از سرگیری مذاکرات 6 جانبه کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید