مایکروسافت در حال تست اندروید 12.1 برای ویندوز 11 است

به گزارش میهن دی ال، اینطور که به نظر می رسد، مایکروسافت نمی خواهد از فکر نصب اپ های اندرویدی روی ویندوز 11 بیرون بیاید. در جدیدترین خبری هم که پیرامون این موضوع منتشر شده، متوجه شدیم شرکت آمریکایی در تلاش است نسخه 12.1 اندروید را روی ویندوز 11 اجرا کند.

مایکروسافت در حال تست اندروید 12.1 برای ویندوز 11 است

مایکروسافت هنگام رونمایی از ویندوز 11 اعلام نمود این نسخه از سیستم عامل شرکت از اپلیکیشن های اندرویدی هم پشتیبانی می کند، آن هم به صورت بومی و از طریق اپ استور آمازون. اما شرکت در روز جمعه اعلام نمود می خواهد یک آپدیت برای ویندوز 11 منتشر کند که طی آن، امکان اجرای اپ های اندرویدی در این سیستم عامل بسیار بهتر خواهد شد. این آپدیت که در واقع فقط با هدف بهبود Windows Subsystem for Android در نظر گرفته شده، فعلا فقط برای اینسایدرهای ویندوز در دسترس واقع شده است اما قطعا در آینده ای نزدیک برای عموم کاربران در دسترس قرار خواهد گرفت.

آن دسته از کاربرانی که از ویندوز 11 استفاده می کنند و روی آن اپلیکیشن اندرویدی هم نصب دارند، در واقع از سیستم عامل اندروید 11 بهره می برند. اما سیستم عامل جدیدی که شرکت در حال تست آن برای ویندوز 11 است، اندروید 12.1 نام دارد که از آن به عنوان اندروید 12L هم یاد می شود. این سیستم عامل در واقع برای محصولاتی با نمایشگر بزرگ طراحی و بهینه شده اما از لحاظ کارایی و امکانات کلی، تفاوتی با همان اندروید 12 ندارد.

این آپدیت همچنین ادغام سازی اپ های اندرویدی با ویندوز را هم بهتر خواهد کرد. این بدان معناست که اکنون اپ های اندرویدی با ویندوز 11 یکپارچه هستند و حتی پیام های پاپ آپ مربوط به آن ها هم به عنوان اعلان ویندوز به نمایش در می آید. همچنین در نوار ابزار می توانید ببینید آیا یک اپ اندرویدی در حال استفاده از میکروفون یا موقعیت مکانی شما هست یا خیر، امکانی که در گوشی های اندرویدی هم بعد از نصب اندروید 12 فراهم شده است. علاوه بر این ها، یک قابلیت فوق العاده عالی دیگر مربوط به زمانی می شود که سیستم را از حالت خواب فرا می خوانید. در این حالت دیگر اپلیکیشن های اندرویدی بسته نمی شوند، بلکه درست به همان شکلی که بودند، به فعالیت ادامه می دهند و این واقعاً عالی است.

طبق گفته های مایکروسافت، ظاهرا تنظیمات مربوط به Windows Subsystem for Android هم تغییرات زیادی خواهد داشت تا بدین ترتیب رابط کاربری آن ساده تر، به دور از پیچیدگی و بسیار یوزرفرندلی شود. اینطور که به نظر می رسد، مایکروسافت حتی در نحوه دسترسی اپ های اندرویدی به منابع سخت افزاری سیستم نظیر دوربین و شبکه هم تغییرات مثبتی ایجاد کرده است تا تجربه کار با ویندوز، درست شبیه به تجربه کار با محصولی مجهز به اندروید باشد. با این تغییرات، کاربران حتی می توانند با استفاده از یک اپلیکیشن اندرویدی که درون سیستم مجهز به ویندوز 11 آن ها وجود دارد، لوازم خانه هوشمند را کنترل کنند.

اگرچه تمام این تغییرات بسیار عالی به نظر می رسند، اما سعی کنید وسوسه نشوید و این آپدیت را نصب نکنید. در درجه نخست، به این خاطر که این آپدیت فقط برای اینسایدرها و آن هم در کانال Dev در دسترس واقع شده است که در واقع باید از آن به عنوان پرریسک ترین حلقه اینسایدر یاد کرد، چرا که شرکت تمام آپدیت های ابتدایی خود را برای اینسایدرهای این دسته عرضه می کند تا تمام اشکالات آن را بررسی کرده و به مایکروسافت بازخورد بدهند. این یعنی اگر عضو کانال Dev شوید، بیشتر از اینکه از تغییرات به وجود آمده لذت ببرید، با باگ های زیادی روبرو خواهید شد که شاید اصلا نگذارند استفاده درستی از سیستم داشته باشید.

از طرفی چون عرضه اندروید 12 برای گوشی های هوشمند هم دردسرهای زیادی داشت و پر بود از باگ های ریز و درشت حتی در گوشی های پیکسل، در نتیجه شاید نتوانید آنطور که انتظار داشتید، از تغییرات موجود لذت ببرید. البته مایکروسافت گفته در حال همکاری با شرکای خود است تا بتواند مسائل اندروید را تا جایی که امکان دارد به حداقل برساند. این یعنی زمانی که این آپدیت به دست کاربران برسد، کیفیت بالایی خواهد داشت.

اگرچه این آپدیت هنوز آماده عرضه رسمی نیست اما خوشحالیم می بینیم مایکروسافت تا این اندازه روی امکان اجرای اندروید روی ویندوز 11 حساسیت به خرج داده است و می خواهد همه چیز به بهترین شکل ممکن پیش برود. البته اگر شرکت بخواهد تجربه کار با اندروید روی ویندوز عالی و بی نقص باشد، باید امکان دانلود اپ ها از طریق پلی استور را هم فراهم کند، نه فقط فروشگاه بسیار محدود آمازون. حال باید دید چه پیش می آید.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1387

به "مایکروسافت در حال تست اندروید 12.1 برای ویندوز 11 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت در حال تست اندروید 12.1 برای ویندوز 11 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید