راه حل هایی ساده برای افزایش تمرکز ذهنی

به گزارش میهن دی ال، مغز مانند سایر عضلات بدن به تمرینات هفتگی نیاز دارد تا بتواند قدرت تمرکز خود را بهبود بخشد.

راه حل هایی ساده برای افزایش تمرکز ذهنی

نداشتن تمرکز یکی از مسائلی است که بسیاری از مردم امروزه با آن دست به گریبان هستند. با این حال، همیشه راه حل های ساده ای برای افزایش تمرکز وجود دارد که متخصصان آن ها را پیشنهاد می نمایند.

در این مطلب به برترین راه حل ها برای افزایش تمرکز می پردازیم:

1- توقف کردن: بکوشید در طول روز در محیط های مختلف اندکی توقف کنید. از صف فروشگاه ها تا انتظار برای آسانسور یا رسیدن اتوبوس، می تواند زمان مناسبی برای توقف و تمرکز باشد. زمانی که به صورت فیزیکی توقف کردید، توقف تفکر فکری و تمرکز را شروع کنید. نفس عمیقی کشیده و به تنفس خود فکر کنید. به آنچه میان شما و محیط در حال رخ دادن است توجه کنید و فکر خود را از مسائل و مسائل رها کنید. پس از آرامش فکری، دوباره به ادامه زندگی بازگردید.

2- عملکرد تک وظیفه ای (Monotask): بسیاری از افراد در مشاغل مختلف به صورت عملکرد چند تکلیفی (Multitasking) مشغول به کار هستند. این موضوع می تواند باعث کاهش تمرکز گردد، زیرا افراد به طور متناوب در حال پریدن از شاخه ای به شاخه دیگر و انجام وظایف متعدد هستند و همین موضوع مانع از ایجاد تمرکز لازم در آن ها می گردد. برای بهبود تمرکز خود بکوشید در آن واحد تنها یک کار را انجام دهید و از انجام چند کار به طور همزمان اجتناب کنید. گرچه بعضی افراد توانایی بالایی در انجام چند تکلیف به طور همزمان دارند، اما این موضوع در بلند مدت می تواند باعث فرسودگی در فرد گردد.

3- استفاده از اپلیکیشن های موبایلی برای افزایش تمرکز: توسعه فناوری های رایانه ای و توسعه برنامه های مبتنی بر تلفن همراه باعث باز شدن پنجره جدیدی برای حل بسیاری از مسائل انسان شده است. امروزه اپلیکیشن های متعددی با تفکرات روانشناسی طراحی شده اند که به افزایش تمرکز افراد یاری می نماید.

4- استفاده از بازی های فکری مخصوص: یکی از برنامه های کاربردی افزایش تمرکز، بازی های فکری است که امروزه به طور گسترده برای تلفن های همراه طراحی شده است. بیشتر این بازی ها به صورت حل مسئله و پازل و یا تست هوش و حل مسائل ریاضی طراحی شده اند که باعث یاری به تمرکز بیشتر فرد می گردد.

منبع: اینوِرس

بیشتر بخوانید

خبرنگاران علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1358

به "راه حل هایی ساده برای افزایش تمرکز ذهنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل هایی ساده برای افزایش تمرکز ذهنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید