فشار آمریکا به چین برای ورود به مذاکرات کنترل تسلیحاتی

به گزارش میهن دی ال، یک مقام آمریکایی می گوید به دلیل نگرانی واشنگتن از تمایلات نظامی چین، زمان آن رسیده که پکن وارد مذاکرات کنترل تسلیحات اتمی بین روسیه و ایالات متحده گردد.

فشار آمریکا به چین برای ورود به مذاکرات کنترل تسلیحاتی

با هزینه تور چین 99 سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ایالات متحده فشار بر چین جهت پیوستن پکن به مذاکرات کنترل تسلیحات هسته ای بین واشنگتن و مسکو را افزایش داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: چین برای مدت هاست که می گوید هرگز وارد رقابت تسلیحاتی نمی گردد و به دنبال برابری عددی با آمریکا و روسیه نیست. اکنون زمان است که چین حرف خود را ثابت نموده و نشان دهد که یک بازیگر بین المللی مسئول است.

این مقام که خواست نامش فاش نگردد، شرح داد: تداوم سکوت چین، باعث ایجاد شک و تردید درباره تمایلات آن می گرددو فقط احتیاج به احیای تمرکز روی بازدارندگی و آمادگی نظامی آمریکا را بیشتر می نماید.

بر این اساس، وی همچنین اضافه کرد که آمریکا هنوز تصمیمی برای تمدید معاهده کنونی استارت نگرفته است زیرا روی بازه گسترده ای از تهدیدات، ورای تسلیحاتی که ذیل این معاهده هستند، تمرکز نموده است.

به نوشته رویترز، این مقام آمریکایی با بیان اینکه چین مسئولیت های بزرگی به عنوان یک قدرت نظامی بزرگ دارد، گفت: شما نمی توانید خواهان صندلی جهانی باشید بدون اینکه مسئولیت های جهانی برای نظم جهان را قبول کنید، و به همین خاطر است که ما معتقدیم زمان مشارکت چین در کنترل تسلیحاتی همراه با آمریکا است.

علی رغم اینکه زرادخانه های هسته ای آمریکا و روسیه، به میزان بسیار زیادی بیشتر از تسلیحات اتمی چین است اما واشنگتن و متحدانش مدتی است که از تقویت نظامی پکن در منطقه آسیا-اقیانوسیه بسیار ابراز نگرانی می نمایند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز وعده داده چین را به مذاکرات واشنگتن-مسکو بر سر توافق جایگزین معاهده استارت، که در ماه فوریه سال بعد منقضی می گردد، بکشاند. پکن اما ضمن مخالفت با طرح ترامپ، تاکید نموده که نیروی اتمی کوچک آنها، برای مقاصد پدافندی است و تهدیدی برای کسی نیست.

رویترز مدعی است که چین حدود 300 کلاهک اتمی در اختیار دارد.

پیشتر فرمانده مرکز فرماندهی ایندو-پاسیفیک نیروی دریایی آمریکا، با ادعای اینکه دولت چین، حاکمیت و استقلال جزیره های کوچک در اقیانوس آرام را تهدید می نماید، پکن را خطری برای ثبات منطقه اقیانوس آرام توصیف کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 63

به "فشار آمریکا به چین برای ورود به مذاکرات کنترل تسلیحاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار آمریکا به چین برای ورود به مذاکرات کنترل تسلیحاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید