غذا هایی که در روز های گرم بدن شما را خنک می کند

به گزارش میهن دی ال، اکنون برای خنک شدن بیشتر از کولر و سیستم های سرمایشی استفاده می شود، اما در قدیم مردم به جای دستگاه های خنک کننده با استفاده از مواد غذایی و دارویی تحمل بدن در مقابل گرما را بالا می بردند.

غذا هایی که در روز های گرم بدن شما را خنک می کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ متخصص طب سنتی گفت: اکنون برای خنک شدن بیشتر از کولر و سیستم های سرمایشی استفاده می شود، اما در قدیم مردم به جای دستگاه های خنک کننده با استفاده از مواد غذایی و دارویی تحمل بدن در مقابل گرما را بالا می بردند.

دکتر مسعودی افزود: در فصول گرم و تابستان منافذ بدن باز تر می شود و حرارت غریزی تحلیل می رود. این موضوع باعث می شود که در برخی افراد به ویژه کسانی که مزاج گرم دارند تحلیل قوا دست بدهد و اگر این افراد گرسنه بوده و همچنین فعالیت داشته باشند طبیعی است تحلیل قوا داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در تابستان گوارش ضعیف خواهد بود و باید تا جایی که مقدور است در هوای گرم تردد نکنیم و ورزش کردن در اوج گرما خوب نیست و باعث ایجاد گرمازدگی و ضعف قوای بدنی می شود.

متخصص طب سنتی گفت: بهتر است در زمان های خنک ورزش کنیم و توصیه به استراحت و خواب قیلوله شده است. باید مواظب باشیم غذا های سنگین مانند کله و پاچه، حلیم، ماکارونی و آش رشته مصرف نکنیم و بهتر است غذا های سهل الهضم مصرف شود.

مسعودی افزود: خیلی مهم است در تابستان ناهار از صبحانه و شام سبک تر باشد و در ناهار کمتر غذا بخوریم؛ برای نمونه می توانیم از سالاد به نام یک وعده غذایی در ناهار استفاده کنیم؛ ضمن اینکه مصرف آب دوغ خیار یا خوردن خورشت ماست هم بسیار خوب است.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از ماست همراه کشمش، گردو با ماست و ماست همراه با نعنا یا سبزی های دیگر بسیار خوب است؛ ضمن اینکه باید حرارت خون را کمتر کنیم. مصرف کاهو سکنجبین، فالوده سیب، فالوده خیار، آب هندوانه با سکنجبین، خیار با سکنجبین و شربت سکنجبین با فرمول های مختلف بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه باید در تابستان از مصرف فست فود ها به دلیل ایجاد خشکی در بدن پرهیز کنیم، ابراز داشت: باید به این نکته مهم توجه کنیم که حتی در مواد غذایی مفید هم باید تعادل را رعایت کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1012

به "غذا هایی که در روز های گرم بدن شما را خنک می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذا هایی که در روز های گرم بدن شما را خنک می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید