علت های قفل شدگی انگشت یا انگشت ماشه ای چیست؟

به گزارش میهن دی ال، ایرنا/ دکتر سمانه همایی اضافه نمود: همچنین علت این بیماری ناشی از ضخیم شدن غلاف تاندونی است طوری که حرکات تاندون داخل غلاف به سختی صورت می گیرد و گاه گیر می نماید و قفل می گردد.

علت های قفل شدگی انگشت یا انگشت ماشه ای چیست؟

این متخصص دانشگاه علوم پزشکی جهرم فارس اظهار کرد: در مراحل ابتدایی بیمار ممکن است فقط دردی در محل اتصال انگشت به کف دست داشته باشد. در این مرحله تشخیص بیماری مشکل است؛ در مراحل پیشرفته تر این بیماری، انگشت گیر می نماید به این معنی که وقتی بیمار می خواهد انگشت خم نموده خود را راست کند با یک گیر روبرو می گردد و با کمی فشار گیر رد و انگشت هم صاف می گردد.

به گفته وی در حین صاف کردن انگشت ممکن است یک صدای تقه احساس شده یا شنیده گردد.

این متخصص دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: در مراحل باز هم پیشرفته تر گیر به راحتی رد نمی گردد، بیمار باید از دست دیگرش یاری بگیرد تا با فشار انگشت را صاف کند که در حین صاف کردن انگشت ممکن است بیمار احساس درد کند.

همایی بیان نمود: در مراحل کاملاً پیشرفته، انگشت اصلا صاف نمی گردد که در معاینه این بیماران معمولا یک برجستگی در محل اتصال انگشت به کف دست لمس می گردد.

وی گفت: این بیماری در خانم ها و در سنین میانسالی بیشتر دیده می گردد اگر چه می تواند حتی بچه ها را نیز درگیر کند.

این پزشک ادامه داد: انگشت شست بیشترین انگشتی است که درگیر می گردد و به دنبال آن انگشت حلقه و انگشت وسط بیش از دیگر انگشتان می توانند درگیر شوند.

همایی گفت: در مراحل ابتدایی می توان این بیماری را با بستن آتل شبانه به منظور جلوگیری از قفل شدگی و تزریق کورتیکواستروئید درمان کرد که در صورت پاسخ نگرفتن از درمان های نگهدارنده یا بروز محدودیت حرکتی در انگشت یا انگشتان مبتلا، جراحی صورت می گیرد.

این فوق تخصص روماتولوژی بیان کرد: جراحی این بیماری پیچیده نیست، عوارض چندانی ندارد و معمولاً با نتایج خوبی همراه است.

منبع: همگردی
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 550

به "علت های قفل شدگی انگشت یا انگشت ماشه ای چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت های قفل شدگی انگشت یا انگشت ماشه ای چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید