طرز تهیه پاناکوتا انبه و ژله سفید؛ دسری ساده و خوشمزه

به گزارش میهن دی ال، انبه یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین میوه های فصل تابستان است اما به خاطر شکل ظاهری که دارد برای پذیرایی کردن در مهمانی و مجالس، سرو آن کمی مشکل است. می توان با این میوه دلبر و خوش طعم کلی دسر خوشمزه درست کرد. پس بر آن شدیم تا با روشی بسیار ساده دسری با این میوه بسیار خوشمزه برای تان به ارمغان آوریم تا به راحتی بتوانید از طعم گرم مجذوب کننده آن در محافلتان بهره ببرید. با مجله اینترنتی خبرنگاران همراه ما باشید تا با طی کردن چند مرحله ساده دسری بسیار خوشمزه و فوق العاده به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه پاناکوتا انبه و ژله سفید؛ دسری ساده و خوشمزه

مدت زمان مورد احتیاج جهت تهیه این دسر 20 دقیقه و مدت زمان منتظر ماندن تا مرحله سرو نهایی 3 تا 4 ساعت است.

میزان مواد اعلام شده مناسب برای 8 نفر است.

مواد لازم پاناکوتای انبه:
انبه 2 عدد
پودر ژلاتین4 قاشق غذاخوری
خامه 4 قاشق غذاخوری
شیر 1 لیوان

1- در اولین مرحله پوست انبه را بگیرید و هسته آن را جدا کنید، آن را برش بزنید.

2- انبه و خامه را درون مخلوط کن یا غذاساز بریزید و با چندین پالس، کاملا آن را به شکل پوره و یک دست تبدیل کنید.

3- پودر ژلاتین را روی شیر بریزید و به روش بن ماری آن را حل کنید تا کاملاً دانه های ژلاتین در شیر حل گردد در مرحله بعد شیر و ژلاتین را به مخلوط انبه و خامه اضافه کنید و مواد را حسابی باهم مخلوط کنید تا کاملاً یک دست گردد.

به همین راحتی پایه اصلی دسر تابستانی شما با طی کردن همین چند مرحله ساده آماده شد.

اگر تمایل دارید دسر انبه شما همه یک رنگ و ساده باشد این آخرین مرحله تهیه این دسر است و باید قالب سیلیکونی یا هر قالب دیگری را که دارید با بروس و روغن کمی چرب کنید، مواد سر را درون آن بریزید و ظرف را حداقل 3 تا 4 ساعت درون یخچال قرار دهید تا پاناکوتای شما آماده سرو گردد.

4- ما امروز از رنگ سفید و ژله آلوئه ورا یاری گرفتیم تا دسرمان را مجذوب کننده تر کنیم. برای تهیه لایه سفید رنگ یک بسته ژله را در یک لیوان شیر ولرم حل کردیم و مجدد یک دوم لیوان شیر سرد به آن اضافه کردیم؛ بعد از سپری شدن حداقل 3 (یا همان چهار) ساعت روی مواد پاناکوتای انبه ریخته و مجدد دو تا سه ساعت کل ظرف را درون یخچال قرار دهید.

اگر تمایل دارید که رنگ سفید، رنگ زیرین باشد ابتدا مواد سفید رنگ را تهیه کنید.

برای طرز تهیه دسر انبه اینجا کلیک کنید.

چگونه ژله را از ظرف جدا کنیم؟

یکی از اصول خوب برگرداندن انواع پاناکوتا و ژله در قالب های پلاستیکی، سیلیکونی یا حتی فلزی چرب کردن قالب است. اصل دوم در یاری کردن به شما برای اینکه پاناکوتا یا ژله را به خوبی و بدون خطا از ظرف جدا کنید. این موضوع است که ابتدا قبل از سرو قالب دسر را 5 تا 10 دقیقه از یخچال خارج کنید تا در دمای محیط بماند. با یاری چاقوی تیز اطراف دسر را از قالب جدا کنید.

حتی بعد از برگرداندن دسر اگر متوجه شدید که دسر همچنان به قالب چسبیده می توانید از سشوار یاری بگیرید و با دمای کم سشوار را به صورت متعادل در تمام پشت قالب حرکت دهید تا دسر به راحتی از قالب جدا گردد.

امیدواریم که از دستور شیرین و خوشمزه امروز کمال استفاده را برده باشید. برای مشاهده طرز تهیه دیگر دسرها اینجا کلیک کنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1193

به "طرز تهیه پاناکوتا انبه و ژله سفید؛ دسری ساده و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پاناکوتا انبه و ژله سفید؛ دسری ساده و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید