سیستم عامل اندروید 14 رسما منتشر شد

به گزارش میهن دی ال، بالاخره بعد از چندین مرتبه تاخیر، گوگل رسما نسخه پایدار اندروید 14 را منتشر شد. با وجود اینکه این نسخه طبیعتا از چندین قابلیت تازه بهره می برد، ولی بعضی از قابلیت های تازه آن ابتدا برای گوشی های سری پیکسل 8 می گردد.

سیستم عامل اندروید 14 رسما منتشر شد

یکی از قابلیت های ارائه شده برای گوشی های سری پیکسل 8، امکان ایجاد تصاویر پس زمینه با استفاده از هوش مصنوعی است. این یعنی کاربران با توصیف تصاویری که دوست دارند، می توانند عکس های جذابی برای پس زمینه گوشی خود دریافت نمایند. البته بعضی قابلیت های شخصی سازی برای تمام گوشی ها ارائه می گردد.

به عنوان مثال حالا می توانید برای لاک اسکرین از طراحی های مختلفی استفاده کنید و ضمناً گزینه ای برای اضافه کردن ساعت و میانبرهای تازه به لاک اسکرین برای دسترسی سریع تر وجود دارد. یکی دیگر از تغییرات، پشتیبانی اندروید 14 از تصاویر 10 بیتی HDR (یا Ultra HDR) است که این یعنی دوربین ها می توانند اطلاعات بیشتری در تصاویر قرار دهند.

اندروید 14 حالا از اپ Health Connect بهره می برد و بنابراین گوشی های موردنظر دیگر لازم نیست این اپ را به طور جداگانه دانلود نمایند. در زمینه حفظ حریم خصوصی، اگر یک اپلیکیشن داده های شما را در اختیار سرویس دیگری قرار دهد، اندروید 14 این موضوع را اطلاع رسانی می نماید.

مطابق معمول، گوشی های پیکسل واجد شرایط در امروز می توانند این نسخه را دریافت نمایند. در بین این فهرست هم می توانیم به پیکسل 4a 5G و مدل های تازهتر از آن اشاره کنیم. در خصوص زمان بندی انتشار این آپدیت برای گوشی های ساخت دیگر شرکت ها، این موضوع بستگی به سیاست شرکت موردنظر دارد ولی معمولا سامسونگ با سرعت زیادی آپدیت اندروید را برای گوشی های خود ارائه می دهد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 مهر 1402 بروزرسانی: 12 مهر 1402 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1599

به "سیستم عامل اندروید 14 رسما منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم عامل اندروید 14 رسما منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید