6 علت برای خریدن گلکسی S22 اولترا (و 3 علت برای نخریدن)

به گزارش میهن دی ال، گلکسی S22 اولترا با توجه به امکاناتی که ارائه می دهد احتمالا توجه کاربران زیادی را جلب خواهد نمود. با این حال مطمئنا بعضی از کاربران حتی اگر بودجه کافی را داشته باشند، برای خرید این گوشی گران قیمت با شک و تردیدهایی روبرو می شوند. با توجه به این شرایط، در ادامه 6 علت برای خریدن این پرچم دار همه فن حریف و 3 علت برای نخریدن آن مطرح می کنیم.

6 علت برای خریدن گلکسی S22 اولترا (و 3 علت برای نخریدن)

دلایل برای خریدن

روشن تر شدن نمایشگر

سامسونگ مهم ترین سازنده پنل های اولد محسوب می گردد و سری گوشی های گلکسی S هم همیشه از نمایشگرهای بسیار خوبی استفاده می نمایند. خانواده گلکسی S22 هم از این قاعده مسثنا نیستند و طبق اعلام این شرکت، نمایشگر مدل اولترا و مدل پلاس حداکثر روشنایی 1750 نیت را به ارمغان می آورند و در شرایط معمول هم حداکثر روشنایی به 1200 نیت می رسد که رقم بسیار بالایی است.

در رابطه با اهمیت حداکثر روشنایی هم باید بگوییم که اگر از جمله افرادی هستید که زمان زیادی را در طول روز زیر نور خورشید به سر می برید، این قابلیت اهمیت دوچندانی پیدا می نماید زیرا به راحتی قادر به مشاهده محتوای گوشی خواهید بود. بعلاوه نمایشگر گلکسی گلکسی S22 اولترا از نظر پوشش فضای رنگی sRGB و DCI-P3 حرف بیشتری برای گفتن دارد. به همین دلیل هنگام تماشای ویدیوها یا تصاویر با رنگ های دقیق تری روبرو می شوید.

تعبیه قلم S Pen در بدنه

یکی دیگر از ویژگی های حائز اهمیت گلکسی S22 اولترا این است که برای اولین بار، یک گوشی سری گلکسی S با جایگاه مختص قلم S Pen به دست کاربران می رسد. سال گذشته S21 اولترا با قابلیت پشتیبانی از این قلم معرفی گردید ولی از آنجایی که هیچ جایگاهی برای آن در بدنه وجود نداشت، کمتر کاربری به بهره گیری از این مشخصه روی آورد.

اما حالا هواداران گوشی های سری گلکسی نوت با خرید این گوشی می توانند بدون هیچ دردسری از قلم مجذوب کننده S Pen برای کارهای مختلف استفاده نمایند. سامسونگ اعلام نموده که سرعت این قلم نسبت به نسل قبلی 70 درصد بیشتر شده و این یعنی کاربران هنگام استفاده از آن با تجربه بهتری روبرو می شوند.

بهبود رفرش ریت متغیر

قابلیت رفرش ریت متغیر روزبه روز مورد توجه بیشتری قرار می گیرد و امروزه بیشتر گوشی های پرچم دار از این قابلیت استفاده می نمایند. به زبان ساده، این قابلیت به گوشی اجازه می دهد که گاهی اوقات رفرش ریت را به پایین ترین حد برساند و هنگام کارهایی مانند بازی کردن و اسکرول کردن در محیط های مختلف کاربران می توانند از رفرش ریت بالا بهره ببرند.

سال گذشته گلکسی S21 اولترا با رفرش ریت متغیر بین 10 تا 120 هرتز راهی بازار شد ولی حالا S22 اولترا می تواند رفرش ریت بین 1 تا 120 هرتز را برای کاربران به ارمغان بیاورد. همانطور که احتمالا می دانید، رفرش ریت بالا فشار بیشتری به باتری وارد می نماید و به همین دلیل هرچقدر حداقل رفرش ریت پایین تر باشد، عمر باتری هم افزایش پیدا می نماید. بنابراین به نظر می رسد S22 اولترا از نظر عمر باتری نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد.

افزایش سرعت شارژ

در سال 2020 گوشی S20 اولترا با پشتیبانی از سرعت شارژ 45 وات معرفی گردید ولی در کمال تعجب نسل بعدی این گوشی از شارژ 25 واتی پشتیبانی می نماید. اما خوشبختانه کاربران S22 اولترا می توانند گوشی خود را با بهره گیری از سرعت 45 وات شارژ نمایند. با بهره گیری از این سرعت، شارژ باتری S22 اولترا از 0 تا 50 درصد حدود فقط 20 دقیقه طول می کشد که 10 دقیقه سریع تر از زمان موردنیاز برای شارژ 50 درصدی S21 اولترا است.

البته متاسفانه سال جاری هم پرچم داران سامسونگ بدون شارژر به دست کاربران می رسند و کاربران برای استفاده از این سرعت باید شارژر مخصوص خریداری نمایند.

بهبود کیفیت عکس ها در محیط های کم نور

اگرچه در نگاه اول به نظر می رسد که دوربین اصلی S22 اولترا تفاوتی با نسل قبلی ندارد و بار دیگر از همان دوربین 108 مگاپیکسلی استفاده شده، ولی باید بگوییم که دوربین اصلی گوشی تازه مبتنی بر سنسور بزرگ تری است و در نتیجه می تواند نور بیشتری دریافت کند. بعلاوه نباید قابلیت لنز فوق شفاف (Super Clear Glass Lens) را از قلم بیندازیم که در واقع همان پوشش ضد بازتاب است و باعث می گردد هنگام عکاسی از منابع نوری، نور پخش نگردد و جلوه روح مانند ایجاد نکند.

علاوه بر این، سامسونگ سال جاری توجه بیشتری به پردازش های مبتنی بر یادگیری ماشینی نشان داده و به همین دلیل کاربران در شرایط مختلف با عکس های مجذوب کننده تری روبرو می شوند.

دوام بالا

سامسونگ برای پنل پشتی و جلویی این گوشی از شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس استفاده نموده که نسبت به نسل قبلی دوام بیشتری را ارائه می نماید. بعلاوه نباید بهره گیری از فریم آلومینیومی مقاوم را از قلم بیندازیم که نقش مهمی در دوام بدنه ایفا می نماید. بر اساس اولین تست های انجام شده، به نظر می رسد دوام بدنه بسیار بالا است و کاربران نگرانی چندانی از بابت این موضوع نخواهند داشت.

دلایل برای نخریدن

قیمت بسیار بالا

این گوشی نسبت به نسل قبلی با افزایش قیمت روبرو نشده ولی قیمت 1200 دلاری حتی برای کاربران ساکن کشورهای ثروتمند هم بسیار بالا است و طبیعتا برای کاربران ایرانی یک قیمت نجومی برای گوشی محسوب می گردد. در همین رابطه می توانیم به مدل پایه آیفون 13 پرو مکس اشاره کنیم که 100 دلار از این گوشی مقرون به صرفه تر است و با قیمت 1200 دلاری مدل پایه S22 اولترا می توانید مدل 256 گیگابایتی آیفون 13 پرو مکس را خریداری کنید.

البته ما ویژگی های مجذوب کننده این گوشی را کتمان نمی کنیم، اما واقعیت این است که برای بخش بزرگی از کاربران، این ویژگی ها اهمیت زیادی ندارند و ضمناً کاربران با پرداخت قیمت به مراتب کمتر می توانند پرچم داران بسیار مجذوب کنندهی را خریداری نمایند.

یک گوشی اولترا باید رم و حافظه بیشتری داشته باشد

زمانی که یک کاربر 1200 دلار برای خرید گوشی هزینه می نماید، مطمئنا انتظار بهره گیری از رم بالایی دارد. اما متاسفانه برخلاف نسل قبلی که مدل پایه آن با رم 12 گیگابایتی عرضه شد، سامسونگ برای مدل پایه S22 اولترا از 8 گیگابایت رم استفاده نموده است. به نظر می رسد این تصمیم به علت افزایش قیمت رم اتخاذ شده است. اما از طرف دیگر، سامسونگ می توانست اندازه حافظه داخلی مدل پایه را افزایش دهد تا این مشکل را تا حدی جبران کند ولی بار دیگر حافظه داخلی 128 گیگابایتی مورد استفاده قرار گرفته است.

عملکرد ضعیف تر نسبت به آیفون

گوشی های سری گلکسی S22 در بعضی کشورها با اسنپدراگون 8 نسل 1 راهی بازار می شوند ولی در بیشتر بازارها با اگزینوس 2200 به دست کاربران می رسند. در خصوص عملکرد اگزینوس 2200 هنوز با قاطعیت نمی توانیم صحبت کنیم ولی به نظر می رسد مطابق معمول ضعیف تر از چیپست ساخت کوالکام است. اما برای اسنپدراگون 8 نسل 1 بنچمارک های زیادی منتشر شده که عملکرد آن را نسبت به نسل های قبلی نشان می دهند. اگرچه این چیپست در مقایسه با اسنپدراگون 888 با ارتقاهای مختلفی روبرو شده، ولی همچنان شکاف زیادی بین آن و چیپست A15 موجود در سری آیفون 13 دیده می گردد.

اگرچه بنچمارک ها معمولا شکاف های بین تراشه ها را بزرگ تر از حد معمول نشان می دهند، اما در هر صورت باید اعتراف کنیم که A15 سریع ترین چیپست موبایل دنیا محسوب می گردد. بعلاوه با وجود اینکه سامسونگ برای تعدادی از گوشی های خود از جمله سری S22 چهار آپدیت تازه اندروید را ارائه خواهد نمود، اما کاربران با خرید مدل های مختلف آیفون 13 از حداقل 5 آپدیت تازه iOS بهره مند می شوند و این موضوع برای بعضی کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد.

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1369

به "6 علت برای خریدن گلکسی S22 اولترا (و 3 علت برای نخریدن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 علت برای خریدن گلکسی S22 اولترا (و 3 علت برای نخریدن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید