سازمان تجارت جهانی: تعرفه های آمریکا علیه چین غیرقانونی بود

به گزارش میهن دی ال، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، سازمان تجارت دنیای دیشب رأی خود را در خصوص تعرفه های تجاری آمریکا که در سال 2018 بر واردات کالاهای چینی وضع شده بود صادر کرد و این تعرفه ها را ناقض قوانین تجارت بین المللی گفت. این ضربه دیگری به ساختار جنگ تجاری دولت ترامپ علیه دومین اقتصاد دنیا وارد کرد.

سازمان تجارت جهانی: تعرفه های آمریکا علیه چین غیرقانونی بود

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

هیأت 3 نفره متخصصان تجاری سازمان تجارت جهانی خاطرنشان کرد واشنگتن با وضع تعرفه های اضافی بر 200 میلیارد دلار از واردات چین در سال 2018 قوانین جهانی را زیر پا گذاشته است. از مارس 2018 ایالات متحده به 400 میلیارد دلار از واردات چین تعرفه وضع نموده است.

این هیأت خاطرنشان کرد: ایالات متحده نتوانست نشان دهد که این تعرفه ها عادلانه هستند.

سخنگوی وزارت تجارت چین گفت: سیستم چندجانبه تجارت بر پایه سازمان تجارت جهانی محور اصلی تجارت بین المللی است. چین همواره پایبندی خود را به قوانین و احکام سازمان تجارت جهانی حفظ نموده است و امیدوار است که آمریکا به این رأی هیأت متخصصان احترام بگذارد.

رابرت لایتایزر، نماینده تجاری آمریکا هم در بیانیه ای گفت: رأی این هیأت نشان می دهد آن چه دولت ترامپ در خصوص ناکارآمدی سازمان تجارت جهانی برای متوقف کردن اقدامات مضر چین در زمینه تکنولوژی می گفت درست بوده است. آمریکا باید اجازه داشته باشد تا در مقابل اقدامات ناعادلانه تجاری از خود دفاع کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 519

به "سازمان تجارت جهانی: تعرفه های آمریکا علیه چین غیرقانونی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان تجارت جهانی: تعرفه های آمریکا علیه چین غیرقانونی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید