زمان اخذ مالیات از خانه های خالی اعلام شد

به گزارش میهن دی ال، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستور رئیس جمهوری زمان شروع دریافت مالیات بر خانه های خالی را اعلام نمود.

زمان اخذ مالیات از خانه های خالی اعلام شد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، محمد اسلامی با اشاره به دستور رئیس جمهوری برای ساماندهی بازار مسکن اظهار کرد: اخذ مالیات از خانه های خالی چند سال مورد بحث بود، در این زمینه اعلام می شد که وزارت راه پایگاه های اطلاعاتی واحدهای مسکونی مردم را ندارند.

وی ادامه داد: در این راستا وزارت راه و شهرسازی اقدام به تهیه سامانه املاک و اسکان کرد و این سامانه بهمن ماه سال گذشته رونمایی شد.

وی با بیان این که پس از رونمایی سامانه مذکور از دستگاه های ذی ربط خواستیم اطلاعات را وارد این سامانه نمایند، اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی این سامانه را در اختیار گرفته و برگه های مالیات را صادر خواهد نمود. با توجه به این مسئله مالکان خانه های خالی یا باید آنرا بفروشند یا اجاره دهند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که اخذ مالیات از خانه های خالی چه زمانی اجرا می گردد، گفت: دریافت مالیات از خانه های خالی از تاریخی که قانون تصویب نموده قابل وصول است و باید از تابستان برگه های مالیات برای مالکان صادر گردد.

اسلامی از تعامل با بورس برای عرضه مسکن اطلاع داد و اضافه کرد: بحث مسکن بسیار سخت است، نوع زمین، نوع کلاس ساخت و... متفاوت است، بر این اساس با کلاس بندی مسکن در بورس عرصه می گردد. مردم می توانند سهام را به مسکن تبدیل و خرید و فروش را انجام دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 336

به "زمان اخذ مالیات از خانه های خالی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان اخذ مالیات از خانه های خالی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید