قوانین بار مجاز مسافر ، باید و نبایدهایی درباره بار مسافر

به گزارش میهن دی ال، هزینه عوارضی اولیه! در ماه مه 2008 بود که شرکت هواپیمایی آمریکایی گفت که آغاز به پرداخت هزینه تمام کیسه های چک شده می نماید، که اولین باربری بزرگ ایالات متحده برای انجام این کار بود. شرکت های باربری کوچک تر مانند آلجاینت و اسپیریت از سال 2007 و یا قبل از آن هزینه عوارض را پرداخت نموده اند، اما این یک قدم بزرگ برای باربری بود. بعلاوه امروزه حمل مواد غذایی با هواپیما و وزن بار مجاز هواپیما قانونی ثابت دارد که مسافران الزاما باید رعایت نمایند. بار مجاز مسافر تعریف شده است که باید رعایت نمایند.

قوانین بار مجاز مسافر ، باید و نبایدهایی درباره بار مسافر

چقدر؟ عوارض اولیه کیسه ها خیلی گران نبودند، شرکت هوایی آمریکایی ابتدا 15 دلار برای هر کیسه چک شده دریافت کرد. امروزه تمام شرکت های حمل و نقل هوایی (آمریکایی، دلتا، یونایتد) 25 دلار به ازای هر پرواز داخلی دریافت می نمایند.

چرا عوارض؟ خطوط هوایی اعلام نمودند که برای هزینه های بالای سوخت جت و سایر هزینه های پس از بحران رکود 2008 احتیاج به دریافت هزینه عوارض دارند. در حالی که این واقعیت دارد که بهای نفت به حدود 150 دلار در هر بشکه افزایش یافت، اما بعد از آن بهای آن به حدود 50 دلار کاهش یافته است، با این حال عوارض باقی ماندند. علت ساده است، عوارض برای خطوط هوایی میلیاردها میلیارد دلار عایدی کسب می نماید. آیا ما برای همواره باید عوارض بدهیم؟ پس با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید...

عوارض محموله

محموله های بزرگ را در ایالات متحده (و بسیاری از کشورهای دیگر) بسته بندی کنید و هزینه آن را بدهید. با یک استثنا قابل توجه.

2008: شرکت هواپیمایی آمریکایی اولین باربری است که هزینه عوارض اولین بسته چک شده از وزن بار مجاز هواپیما را از مسافران می گیرد و دیگران به سرعت از آن پیروی می نمایند .

2010: شرکت هواپیمایی اسپیریت با تحمیل عوارض بر کیف های همراه یک مانع تازه به وجود آورد و بقیه به سرعت از آن پیروی کردند.

2016: شرکت های آمریکایی و یونایتد کرایه های پایه مالی را در مسیرهای معین که مسافرین احتیاج به چک کردن و پرداخت هر گونه کیسه های حمل و نقل دارند، در نظر می گیرد.

2017: فقط شرکت جنوب غربی با حمل رایگان کیف پول و دو محموله چک شده رایگان باقی ماند.

غذا و نوشیدنی، پتو و بالش

خبر خوب این است که برخی از این امکانات قدیمی مانند وزن بار مجاز هواپیما و بار مجاز مسافر شروع به بازگشت می نمایند. ابتدا، کیف ها:

2001: پس از 11 سپتامبر، بسیاری از شرکت های هواپیمایی شروع به کاهش خدمات غذا در پروازهای داخلی کردند.

2003: دلتا شروع به فروش بسته های میان وعده در برخی از پروازهای خود می نماید.

2005: یونایتد شروع به فروش بسته اسنک 5 دلاری به جای وعده های غذایی می نماید.

2008: شرکت هوایی یو اس یک عمل بسیار غیر منصفانه را شروع می نماید: دریافت پول برای تمام نوشیدنی ها (از جمله آب، قهوه و نوشابه).

2009: یو اس نوشیدنی پولی را متوقف می نماید (چرا که هیچ شرکت هواپیمایی دیگر از آن پیروی ننموده است).

2010: کونتیننتال که در پاییز غذای رایگان را به سالن می آورد ؛ خیلی زود پس از ادغام با یونایتد، محو شد.

2017: دلتا اعلام نمود که بازگشت وعده های غذایی رایگان در کلاس مالی در مسیرهای خاص ظرف چند هفته اجرا می گردد، آمریکایی اعلامیه مشابهی می دهد.

سپس، بالش و پتو

2008: جت بلو اعلام نمود که 7 دلار برای یک بالش و پتو (که مسافران می توانند آن را نگهداری نمایند) باید بپردازند.

2009: یو اس دریافت هزینه برای بالش / پتو را شروع می نماید. در عین حال، این شرکت هواپیمایی خیلی زود با ادغام با هواپیمایی آمریکایی ناپدید شد.

2017: چند خطوط هوایی هنوز به صورت رایگان یا دریافت عوارضی پتو و بالش را ارائه می دهند.

هزینه عوارض متفرقه

اول، کارت های اعتباری. یادداشت: هیچ عوارضی برای پذیرش کارت های اعتباری هواپیمایی وجود ندارد (فراتر از این ممکن است شرکت های کارت عوارض، هزینه را بپردازند) اما این مسئله در نظر گرفته شده است، زیرا نشان دهنده یک ناسازگاری در پرواز است.

2005: شرکت هواپیمایی هاوایی شروع به پذیرش کارت های اعتباری در برخی از پرواز می نماید

2010: دوازده شرکت حمل و نقل در ایالات متحده تنها سیاست کارت اعتباری را دارند که به زودی پایه گذاری می گردد (و این برای بسیاری از خطوط هوایی سراسر دنیا صادق است).

باز هم می گوییم، این عوارض نیست - بیشتر شبیه پوشاندن افزایش قیمت هواپیمایی است - اما در هر حال در نظر گرفته شده است، زیرا هزینه دیگری برای مسافران بود.

2009: چندین شرکت هواپیمایی در ماه سپتامبر هزینه اضافی به بلیط های روز اوج سفر اضافه می نمایند. در ابتدا این اضافه کردن بر روی دوره های تعطیلات شکرگزاری، کریسمس و سال نو تحمیل شد.

2010: اضافه بها در طول بهار و تابستان 2010 و بعد از آن، نه برای دوره های تعطیلات بلکه برای سفر در هر زمان ادامه می یابد.

سال های اخیر: اضافه بهای اعمال شده در مسیرهای بین المللی در چند سال گذشته غالبا به عنوان سوخت اضافی شناخته می شوند و گاهی هم صدها دلار هزینه برمی دارد. از آن به بعد، برخی از اضافه بهاها باقی ماندند، هر چند کلمه سوخت از نام حذف شده و هزینه ها بسیار پایین آمده است.

عوارض باقی می ماند

بیشتر عوارض مانند عوارض بار مجاز مسافر و یا حمل مواد غذایی با هواپیما در خطوط هوایی در سراسر دنیا از بین نمی رود. دو علت دارد:

مسافران عمدتا این هزینه ها را قبول نموده اند و نشان می دهند که حاضر به پرداخت هستند.

خطوط هوایی عایدی زیادی را از این هزینه ها به دست می آورند؛ هزینه های محموله ها به تنهایی میلیاردها دلار در هر سال می گردد.

چگونه باید از دادن عوارض اجتناب کرد

سبک سفر کنید: مسافران اغلب می توانند با جایگزینی یک کوله به جای چمدان بزرگ پولشان را نگه دارند. همواره چک کنید که چه محموله هایی از جانب شرکت های هواپیمایی هزینه دارند و بار مجاز مسافر چیست.

از خانه غذا بیاورید: به جای خرید ساندویچ هواپیمایی 10 دلاری ناهار خود را ببرید (که کیفیت خانگی بهتر است). شما نمی توانید بطری آب را به خاطر امنیت بیاورید، اما می توانید آن را خالی کنید و بعد از عبور از ایست بازرسی در یکی از ایستگاه های پر کردن آب فرودگاه آن را پر کنید. حمل مواد غذایی با هواپیما را از قلم نیاندازید.

همواره شرکت های هواپیمایی را باهم مقایسه کنید: اگر شما همواره قیمت بلیط های هوایی را مقایسه کنید، معمولا می توانید پول خود را در خرید بلیط هواپیما صرفه جویی کنید. گاهی اوقات به طور قابل توجهی زیاد است و تاثیر عوارض را کاهش می دهد.

منبع: همگردی
انتشار: 16 دی 1401 بروزرسانی: 16 دی 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1492

به "قوانین بار مجاز مسافر ، باید و نبایدهایی درباره بار مسافر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین بار مجاز مسافر ، باید و نبایدهایی درباره بار مسافر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید