4 اشکال واردات خودرو دست دوم

به گزارش میهن دی ال، دبیر انجمن همگن تخصصی قطعه سازان کشور با اشاره به اینکه هیچگونه ضرورتی به واردات خودرو دست دوم وجود ندارد، گفت: ما نمی دانیم سابقه این خودروهای دست دوم چیست و این خودروها در چه شرایطی نگهداری شده اند و آیا استانداردهای اجباری ما را پاس می نماید یا خیر!

4 اشکال واردات خودرو دست دوم

به گزارش تسنیم، آرش محبی نژاد با اشاره به اینکه واردات خودروی دست دوم در شرایط فعلی کشور شاید آخرین اولویت برای مدیریت بازار خودرو است، گفت: به نظر می رسد این موضوع خلاف مصالح مردم و ملت باشد چراکه ما باید واردات خودروی نو را آزاد و به نوعی فضای رقابتی بازار خودرو را تسهیل کنیم.

وی اضافه کرد: در طول 40 سال گذشته برای اولین بار است که با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و خلاء بازار این موضوع ضرورت پیدا نموده است. اما متأسفانه کار اشتباهی در دستور قرار گرفته است. باید واردات خودروی نو آزاد گردد تا کسانی که این خودروها را با قیمت های بین المللی خریداری می نمایند اقدام به واگذاری خودروی دست دوم خود نمایند که با این اقدام ما با انبوهی از عرضه خودرو دسته دوم در فضای بازار واقعی روبرو خواهیم شد.

دبیر انجمن همگن تخصصی قطعه سازان کشور با اشاره به اینکه هیچگونه ضرورتی به واردات خودرو دست دوم وجود ندارد، گفت: ما نمی دانیم سابقه این خودروهای دست دوم چیست و این خودروها در چه شرایطی نگهداری شده اند و آیا استانداردهای اجباری ما را پاس می نماید یا خیر! ما به هیچ عنوان شناسنامه خودروها را نداریم و از تطابق با استانداردها مطمئن نیستیم.

وی توضیح داد: اصولاً عمر مفید این خودروها به اتمام رسیده و اصطلاحاً به خرج افتاده است و خرید قطعات یدکی اصل برای مصرف نمایندگانی که این خودروهای دست دوم را خریداری می نمایند بسیار گران خواهد بود لذا وقتی مردم این خودروها را خریداری نمایند چون قدرت خرید قطعات اورجینال را ندارند به سراغ قطعات فیک و بی کیفیت و با برندهای متفرقه می رند که این موضوع خود یک معضل نو را ایجاد می نماید.

به گفته وی ، بعد از سالیان سال در ممنوعیت واردات خودرو حالا با انبوهی از خودروهای وارداتی دست دوم هزینه بر روبرو خواهیم شد. علاوه بر این این خودروها تنوع و گستردگی فراوانی داشته و نمایندگی خدمات پس از فروش و اصولاً گارانتی ندارند به همین علت برای قطعه ساز هم نمی صرفد که با تیراژ پایین قطعات یدکی داخلی برای این خودروها بسازد. لذا در بخش تأمین قطعات ما با حجم زیادی از قطعات اورجینال و فیک و تقلبی یا با کیفیت پایین که همه وارداتی هستند روبه رو خواهیم شد. با این سیاست به نوعی بازار قطعات یدکی این خودروها را برای سالیان سال در اختیار تامین نماینده قطعه خارجی قرار می گیرد.

محبی نژاد با تأکید بر اینکه بیشترین سود خودروسازان و قطعه سازان در تأمین قطعات یدکی بازار است که با واردات خودروهای دست دوم این بازار دو دستی تقدیم خارجی ها می گردد، گفت: اصلا شأن ملت ایران استفاده از خودروی دست دوم نیست نباید امروز پسماندهای خارجی را سوار شویم.

منبع: فرارو
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1540

به "4 اشکال واردات خودرو دست دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 اشکال واردات خودرو دست دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید