روش های مهاجرت به کانادا

به گزارش میهن دی ال، مهاجرت به کانادا و روش های آن

کانادا پس از روسیه دومین کشور عظیم جهان است. این کشور به علت موقعیت جغرافیایی مناسب، موردتوجه مهاجران بسیاری از سرتاسر جهان است. ازآنجایی که شرایط مالی در کانادا بسیار مطلوب است، افراد بسیاری برای مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور اقدام می نمایند.

روش های مهاجرت به کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

کانادا یکی از کشورهایی ست که در سال های اخیر میزبان هم وطنانمان بوده است، به صورتی که ایرانیان بسیاری در شهرهایی مانند تورنتو و کبک ساکن هستند.

در این مطلب برخی از روش های مهاجرت به کانادا را در اختیار علاقه مندان قرار می دهیم.

روش های مهاجرت به کانادا

مهاجرت تحصیلی

با تحصیل دریکی از مراکز آموزشی کانادا می توانید به صورت موقت و تا خاتمه دوران تحصیل در کانادا اقامت کنید، البته تحت شرایطی می توان این اقامت را در حین و یا بعد از اتمام تحصیل به اقامت دائم تبدیل کرد.

برای کسب این اقامت باید ابتدا برای پذیرش دریکی از مؤسسات مورد تائید اداره مهاجرت کانادا ، اقدام کنید و بعد از پذیرش معرفی نامه خود را به سفارتخانه کانادا ببرید و بعد ویزای تحصیلی دریافت کنید که معمولاً یک ساله است و در صورت طولانی تر شدن مدت تحصیل با مراجعه دانشجو به سفارت تمدید می گردد.

ذکر نکات زیر درباره اقامت تحصیلی ضروری ست:

1- برای تحصیل در دوره های زیر شش ماه احتیاج به دریافت ویزا نیست.

2- تسلط به زبان انگلیسی فاکتور مهمی در پذیرش شما در مؤسسات تحصیلی کانادا به حساب می آید.

3- ارائه مدارک تمکن مالی

4- وجود مدارکی مبنی بر بازگشت به کشور مبدأ پس از خاتمه تحصیل

5- در صورتی که پدر و مادر شخص متقاضی، اقامت دائم داشته باشند، ارائه ویزای تحصیلی الزامی نیست.

6- شهریه دانشجویان یا دانش آموزان بین المللی از شهروندان مقیم کانادا بیش تر است.

مهاجرت به کانادا به وسیله کار و تخصص

کشور کانادا به صورت گسترده اقدام به جذب نیروی کار متخصص در حوزه های مختلف می نماید. بنابراین اگر در کار یا حرفه ای متخصص هستید، می توانید برای مهاجرت و اقامت در کانادا اقدام کنید.

در این روش باید از سوی یک کارفرمای کانادایی اجازه کار داشته باشید و این کارفرما باید اثبات کند که در عنوان شغلی مورد نظر نتوانسته هیچ نیروی کار داخلی پیدا کند و به نیروی کار خارجی احتیاج دارد، در این صورت شما می توانید برای کسب ویزای موقت اقدام کنید.

اگر می خواهید به این روش اقامت دائم کسب کنید بهتر است فعالیت های خود را در یکی از استان های کانادا متمرکز کنید تا شانس شما بالاتر رود.

بنابراین اگر در حرفه ای متخصص هستید، می توانید از این طریق برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید.

مهاجرت دائمی به کانادا به وسیله افراد نزدیک خانواده

کشور کانادا برای محکم کردن روابط خانوادگی این قانون را وضع نموده است. بر طبق این قانون افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند می توانند افراد نزدیک خانواده مثل همسر، فرزند، پدر و مادر، پدر عظیم و مادر عظیم، خواهران و برادران زیر 18 سال را تحت تکفل خود قراردهند و به کانادا بیاورند.

در این گونه اقامت فرد کفیل باید تمکن مالی لازم را داشته باشد و تضمین کند که از پس تأمین هزینه های افراد تحت تکفل بدون یاری های دولتی بر می آید.

مهاجرت به وسیله ازدواج با فرد کانادایی

در صورتی که یک فرد خارجی با یکی از شهروندان کانادا ازدواج کند می تواند اجازه اقامت در کانادا را کسب کند، این اجازه در ابتدا به صورت سه ساله است و شهروند کانادایی باید تضمین کند که در این سه سال همه هزینه های شریک زندگی اش را تأمین می نماید، پس از سه سال در صورت مهیا بودن شرایط اجازه اقامت دائم صادر می گردد.

ذکر این نکته ضروری ست که ازدواج های مصلحتی برای مهاجرت و اقامت در کانادا جرم محسوب می گردد و در صورتی که از سوی مقامات قضایی به قصد سودجویی تشخیص داده گردد ، پیگرد قانونی دارد.

مهاجرت به کانادا به وسیله سرمایه گذاری

با سرمایه گذاری در کشور کانادا و یاری به پیشرفت مالی این کشور می توان به کانادا مهاجرت کرد و اقامت دائم کسب نمود. در این روش باید منابع مالی و تجربه کسب کار داشته باشید و بین سه ماه تا پنج سال می توانید اقامت دائم کانادا را کسب کنید.

ذکر این نکته ضروری ست که در این روش مهاجرتی احتیاج به حضور دائمی شما در کشور کانادا نیست، توجه داشته باشید که بخش زیادی از سود شما برای پیشرفت مالی کانادا هزینه می گردد.

مهاجرت به وسیله پناهندگی

یکی از پردردسرترین راه های اقامت در کانادا پناهندگی ست که به هیچ عنوان توصیه نمی گردد. در این روش به صورت غیرقانونی به کانادا وارد می شوید و برای پناهندگی درخواست می کنید.برای قبول این درخواست باید اثبات کنید که جان و مال شما در کشور خودتان در خطر است.

همچنین افرادی که مرتکب جرائم جدی شدند و افرادی که درخواست پناهندگی شان قبلاً از سوی دولت کانادا رد شده، اجازه پناهندگی در این کشور را ندارند.

با توجه به روش های بهتری برای مهاجرت به کانادا این روش را اکیداً توصیه نمی کنیم.

خلاصه

در این مطلب سعی کردیم مهاجرت به کانادا و روش های آن را آنالیز کنیم، هرچند مهاجرت به این کشور تنها به این روش ها محدود نمی گردد اما می تواند به عنوان اطلاعات اولیه به افرادی که به فکر ادامه زندگی در کانادا هستند، یاری کند.

منبع: سفرمی
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 195

به "روش های مهاجرت به کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های مهاجرت به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید