درخواست اتحادیه اروپا از بلاروس برای توقف پیگرد جنایی علیه شورای هماهنگی اپوزیسیون

به گزارش میهن دی ال، سخنگوی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (آدینه) گفت، اتحادیه از بلاروس انتظار دارد تا پرونده کیفری و جنایی علیه شورای هماهنگی اپوزیسیون را درباره انتقال قدرت و حضور در مصاحبه برای حل بحران سیاسی در این کشور متوقف کند.

درخواست اتحادیه اروپا از بلاروس برای توقف پیگرد جنایی علیه شورای هماهنگی اپوزیسیون

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

نبیلا مسرالی، سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: شورای هماهنگی که شامل نمایندگانی از گروه های مختلف جامعه بلاروس می گردد به دنبال مصاحبه با مقام های این کشور به منظور برقراری مصاحبه هستند اما مقام های دولت مینسک با باز کردن یک پفراینده کیفری به آنها پاسخ داده اند. مقام های دولتی بلاروس یکبار دیگر به ارعاب و تهدید دست زده اند. جامعه مدنی دخیل در مصاحبهها در آینده بلاروس بایستی از هرگونه دستگیری خودسرانه و خشونت در امان باشند. ما از دولت بلاروس انتظار داریم که پفراینده کیفری علیه آنها را متوقف کند و به جای آن با دید حرکت به سوی یک روش صلح آمیز به منظور خروج از بحران کنونی، به دنبال مصاحبه باشند.

وی ادامه داد: این مصاحبهها باید بر اساس احترام و رعایت کامل به حقوق بنیادین و دموکراتیک مردم بلاروس باشد. اتحادیه اروپا بر خواسته اش از دولت این کشور به منظور اجتناب از خشونت و اجرای مصاحبهی جامع ملی تاکید دارد. تنها یک فرایند صلح آمیز و دموکراتیک است که می تواند راه حلی با ثبات و قابل قبول در پی داشته باشد. مهم است که مقام های بلاروس شرایط را برای یک مصاحبه در فضایی امن ایجاد نمایند.

در پی اعلام پیروزی مجدد الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری 9 اوت اپوزیسیون عادلانه بودن آن را زیر سوال برده و اعلام کردند که این فرایند انتخاباتی با تقلب همراه بود و خواهان برکناری وی و برگزاری انتخاباتی جدید شده اند.

از 9 اوت اعتراضات گسترده و اعتصاب های وسیعی در بلاروس به راه افتاده که در بعضی از موارد با خشونت و درگیری پلیس و معترضان همراه بوده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 479

به "درخواست اتحادیه اروپا از بلاروس برای توقف پیگرد جنایی علیه شورای هماهنگی اپوزیسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اتحادیه اروپا از بلاروس برای توقف پیگرد جنایی علیه شورای هماهنگی اپوزیسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید