خبرنگاران 60 درصد ناوگان تاکسیرانی گناباد فرسوده است

به گزارش میهن دی ال، گناباد- خبرنگاران- سرپرست سازمان مدیریت و حمل و نقل شهرداری گناباد گفت: 60 درصد ناوگان تاکسیرانی این شهر فرسوده است که مشکلاتی برای مردم و رانندگان به وجود آورده است.

خبرنگاران 60 درصد ناوگان تاکسیرانی گناباد فرسوده است

علی پورعیدی روز سه شنبه طی گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی درون شهری گناباد از شهریور ماه امسال آغاز شده ولی با توجه به اینکه بعضی رانندگان توان پرداخت مبالغ درخواستی شرکت های ایران خودرو را ندارند، نیازمند حمایت بشتر مسوولان ذیربط در قالب پرداخت تسهیلات هستند.

وی بیمه رانندگان تاکسی گناباد را از دیگر مسائل و دغدغه های آنان ذکر کرد و ادامه داد: بیمه این گروه از سال 1394 قطع شده و با توجه به آنکه بیمه یکی از نیازهای اساسی این افراد به خصوص در زمان بازنشستگی به شمار می رود لذا مسوولان مربوطه باید نسبت به استفاده مجدد رانندگان از مزایای بیمه اقدام نمایند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری گناباد گفت: با شیوع کرونا و محدودیتهای ناشی از آن و کاهش رفت و آمد مسافران، رانندگان تاکسی با مسائل مالی دست به گریبان هستند و با مصوبه شورای اسلامی این شهر کرایه های تاکسی از ابتدای آذر ماه 30 درصد افزایش یافت.

وی اضافه نمود: بیش از 70 دستگاه مینی بوس در زمینه رفت و آمد مسافر و سرویس مدارس در شهرستان گناباد فعالیت دارند که با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا حوزه مینی بوس رانی گناباد نیز دچار مشکل و تعطیلی شده است.

پورعیدی، فرسودگی ناوگان حمل و نقل مینی بوس رانی را نیز از جمله مسائل این شهر برشمرد و ادامه داد: بخش اعظم این ناوگان بیش از 10 سال عمر دارد و با عنایت به آنکه نوسازی آن از سال 1390 تا به امروز انجام نشده و از طرفی قیمت مینی بوسها هم افزایش یافته است، افراد تمایلی به سرمایه گذاری در این بخش ندارند.

وی گفت: یک میلیارد و 300 میلیون ریال از ابتدای امسال تا به امروز در زمینه خط کشی معابر و سرعت گیرها و رنگ آمیزی خطوط عابر پیاده و آسفالت مجدد معابر شهری و نصب تابلوهای ترافیکی هزینه شده است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری گناباد اضافه نمود: بالغ بر 400 پروانه فعالیت ناوگان دیزل و اشتغال رانندگان که وظیفه سوخت رسانی به بیش از 500 دستگاه کامیون زیرنظر شهرداری گناباد را عهده دارند، از ابتدای امسال تا به امروز تمدید و صادر شده است.

سازمان مدیریت حمل ونقل شهرداری گناباد در حوزه های حمل و نقل شامل حوزهای تاکسیرانی، اتوبوسرانی، وانت بار و حوزه رانندگان تاکسی تلفنی فعالیت دارد.

سه مرکز معاینه فنی، پایانه مسافربری با چهار شرکت حمل و نقل مستقر از دیگر بخشهای تحت نظارت سازمان حمل و نقل شهرداری گناباد به شمار می فرایند.

از مجموع 205 تاکسی فعال در گناباد 142 دستگاه خطی و در قالب 6 خط و 63 تاکسی هم در قالب شبکه تاکسی بیسیم 133 بطور 24 ساعته فعالیت دارند.

مرکز شهرستان 90 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 698

به "خبرنگاران 60 درصد ناوگان تاکسیرانی گناباد فرسوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 60 درصد ناوگان تاکسیرانی گناباد فرسوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید