خبرنگاران نماینده سوریه قطع آب بر مردم حسکه را جنایت جنگی نامید

به گزارش میهن دی ال، نیویورک- خبرنگاران- نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد قطع آب آشامیدنی به روی مردم حسکه را جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست و گفت: این مساله هرگز مورد توجه شورای امنیت قرار نمی گیرد.

خبرنگاران نماینده سوریه قطع آب بر مردم حسکه را جنایت جنگی نامید

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

بشار الجعفری روز پنج شنبه در نشست مجازی شورای امنیت که درباره شرایط انسانی در سوریه برگزار گردید، اضافه نمود: رژیم ترکیه از آب آشامیدنی به عنوان یک سلاح جنگی علیه مردم غیرنظامی در حسکه استفاده می نماید چرا که آنها اشغال سرزمینشان را نمی پذیرند.

وی ادامه داد: همچنین قطع آب آشامیدنی یک جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اضافه نمود: رنج خانواده های الجزیره ای به جنایات داعش و جنایات ائتلاف بین المللی نامشروع که منابع سوریه را غارت کردند، محدود نبود بلکه آنها با کشمکش ناشی از اشغالگری آمریکا، ترکیه و ابزار آنها یعنی نیروهای تجزیه طلب و سازمان های تروریستی رنج دیدند.

الجعفری با تاکید بر اینکه یک میلیون شهفرایند حسکه و اطراف آن تشنه هستند و از فقدان آب برای بیش از 20 روز رنج دیده اند، اظهار کرد: نیروهای اشغالگر ترکیه و سازمان های تروریستی آلت دستشان، بیش از 16 بار آب را از ایستگاه علوک و سرچشمه های آن قطع کردند.

وی اضافه نمود ائتلاف به اصطلاح بین المللی دو روز پیش مسئولیت قتل یکهزار و 377 غیرنظامی را تصدیق نموده است، البته این تعداد 2 برابر است، اما تا زمانی که متولی مسایل انسانی به آلمان و بلژیک واگذار گردد، به این موضوع در شورای امنیت توجه نخواهد شد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تاکید نمود سوریه و سازمان های بشردوستانه سوری مسئولیت های خود را در مواجهه با جنایات رژیم ترکیه برای قطع آب بر مردم حسکه بر عهده گرفته اند، زیرا آب آشامیدنی تا حد امکان برای شهفرایندان سوریه در آنجا تامین شده است اما تمام نیازهای مورد انتظار و ممکن به دلیل اشغال ترکیه و آمریکا در مناطق شمالی و شرقی سوریه بیشتر است.

الجعفری بار دیگر نسبت به ادامه یا تکرار این فاجعه هشدار داد و گفت: در تکمیل سیاست های دولت های خصمانه در سوریه، سازمان های تروریستی خط لوله گاز را که نیروگاه های برقی در سوریه را تغذیه می نماید، منفجر کردند که منجر به خاموشی عمومی در مناطق مختلف سوریه شد و این نشانگر این حمله تروریستی است.

وی ادامه داد: این اقدام توسط گروه های تروریستی تحت حمایت اشغالگران ایالات متحده در منطقه اشغالی التنف اجرا شده است و فقط یک حلقه ای از سلسله تروریسم مالی است که به عنوان غالب در این صحنه تبدیل شده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اضافه نمود: این تروریسم مالی توسط بعضی دولت های کشورهای عضو در سازمان ملل به وسیله اعمال اقدامات اجباری یکجانبه از جمله به اصطلاحقانون قیصرعلاوه بر جرایم مرتکب شده توسط آن دولتها به طور مستقیم یا به وسیله شبه نظامیان جدایی طلب و سازمان های تروریستی آلت دست آنها، نسبت به سوریه اعمال می گردد.

الجعفری یادآور شد: آنها نفت، گاز، عتیقه و گندم، محصولات کشاورزی را غارت می نمایند و همچنین امکانات و زیرساخت های غیرنظامی را از بین می برند. همه اینها جنایاتی است که با هدف خفه کردن شهفرایندان سوریه و محروم کردن آنها از نیازهای اساسی غذایی و دارویی ، گاز و برق و جلوگیری از فرایند بازسازی و بازگشت آوارگان به خانه خود انجام می گردد.

وی در پاسخ به نماینده آمریکا درباره شرایط اردوگاه الحول هم گفت: دولت آمریکا و شبه نظامیان و دولت های تروریستی آن و بعضی کشورهای اتحادیه اروپا مسئول وضع موجود در این اردوگاه هستند چرا که این منطقه در اشغال ایالات متحده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 491

به "خبرنگاران نماینده سوریه قطع آب بر مردم حسکه را جنایت جنگی نامید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده سوریه قطع آب بر مردم حسکه را جنایت جنگی نامید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید