خبرنگاران سرمایه گذاری سه هزار و 71 میلیارد ریالی در صنعت خراسان جنوبی

به گزارش میهن دی ال، بیرجند - خبرنگاران - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: 13 پروژه شاخص بخش معدن، صنعت و تجارت با سرمایه گذاری سه هزار و 71 میلیارد ریال در استان برای هفته دولت آماده افتتاح یا کلنگ زنی است.

خبرنگاران سرمایه گذاری سه هزار و 71 میلیارد ریالی در صنعت خراسان جنوبی

عباس جرجانی روز شنبه به رسانه ها اعلام کرد: از این تعداد، 10 پروژه با اشتغالزایی مستقیم 111 نفر در شهرستان های بیرجند، سربیشه، خوسف و فردوس افتتاح می شود.

وی از افتتاح واحد فراوریی انواع محصولات سنگی در بیرجند همزمان با هفته دولت امسال خبر داد و گفت: این طرح با ظرفیت سالانه 100 تن و سرمایه گذاری 11 میلیارد و 800 میلیون ریال زمینه اشتغال مستقیم 6 نفر را فراهم کرده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افتتاح یک واحد زغال از ضایعات صنایع سلولوزی در شهرستان بیرجند را از دیگر طرح های هفته دولت بیان کرد و اضافه کرد: این طرح با سرمایه گذاری چهار میلیارد ریال و ظرفیت فراوری سالانه 100 تن زمینه ساز اشتغال مستقیم پنج نفر شده است.

وی بیان نمود: همزمان با هفته دولت واحد فراوری شن و ماسه خوسف با ظرفیت فراوری 120 هزار تن راه اندازی مجدد می شود و برای این پروژه 230 میلیارد ریال سرمایه گذاری و برای 23 نفر شغل ایجاد شده است.

جرجانی از افتتاح واحد استخراج منیزیت از معدن بیچه سربیشه نیز خبر داد و گفت: ظرفیت این واحد سالانه سه هزار تن و اشتغالزایی آن چهار نفر به صورت مستقیم است.

وی اضافه کرد: همچنین با افتتاح یک واحد دیگر منیزیت در این شهرستان با ظرفیت پنج هزار و 100 تن و سرمایه گذاری 34 میلیارد ریال برای 10 نفر اشتغال ایجاد شده است.

جرجانی بیان نمود: همزمان با هفته دولت واحد زغالشویی شرکت فجر طبس با ظرفیت فراوری 250 هزار تن، سرمایه گذاری 170 میلیارد ریال و اشتغالزایی 15 نفر به بهره برداری می رسد.

وی گفت: واحد استخراج و دانه بندی فراوری بنتونیت قله قنداب شهرستان فردوس نیز با ظرفیت هفت هزار تن سالانه، سرمایه گذاری 7.2 میلیارد ریال و اشتغال چهار نفر آماده افتتاح است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: طرح فراوری ماسک تنفسی و پوشش های بیمارستانی سربیشه با ظرفیت فراوری چهار هزار و 600 هزار عدد ماسک، سرمایه گذاری 6 میلیارد ریال و اشتغال 20 نفر نیز آماده بهره برداری است.

وی بیان کرد: بهره برداری از واحد فرش دستباف در شهرستان فردوس با ظرفیت فراوری 150 مترمربع و سرمایه گذاری یک میلیارد ریال از دیگر پروژه های قابل افتتاح در استان خراسان جنوبی است.

جرجانی جمع اشتغال پیش بینی شده پروژه های هفته دولت در این استان را 346 نفر اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی واحد فراوری معدن مس قلعه زری با ظرفیت 150 هزار تن و اشتغال 150 نفر در هفته دولت آغاز می شود.

وی اضافه کرد: آغاز عملیات اجرایی طرح دولومیت سربیشه با ظرفیت 160 هزار تن و اشتغال 36 نفر و کارخانه فراوری منیزیت نهبندان با ظرفیت 15 هزار تن و اشتغال 50 نفر نیز از دیگر پروژه های شاخص هفته دولت در استان است.

دوم تا هشتم شهریور (سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت شهیدان رجایی و باهنر در سال 1360) هفته دولت نام دارد.

هفته دولت امسال یک هزار و 515 پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و 402 میلیارد تومان در خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ زنی می شود که از این تعداد یک هزار و 80 پروژه به بهره برداری می رسد.

عملیات اجرایی 435 پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 483

به "خبرنگاران سرمایه گذاری سه هزار و 71 میلیارد ریالی در صنعت خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرمایه گذاری سه هزار و 71 میلیارد ریالی در صنعت خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید