خبرنگاران ساماندهی سافاری در کشور در دستور کار وزارت میراث فرهنگی و گردشگری است

به گزارش میهن دی ال، یاسوج- خبرنگاران- مدیرحوزه اتومبیل رانی کانون جهانگردی و اتومبیل رانی کشور گفت: توسعه سافاری در کشور و از جمله کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار وزارت میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری است و تا به امروز استقبال خوبی در استان ها از این ورزش تفریحی و گردشگری اجرا شده است.

خبرنگاران ساماندهی سافاری در کشور در دستور کار وزارت میراث فرهنگی و گردشگری است

سافاری رشته جدید ورزشی در گردشگری سفری محسوب می گردد که به آن وحش گشت (safari) نیز می گویند و در واقع ورزشی یا تلفیق از آفرود، رالی و کمپینگ است.

این رشته ورزشی گردشگری امروزه در کشور از استقبال بسیار خوب خانواده ها به ویژه جوانان برخوردار است و توانسته صندلی خوبی در بین دوستداران گردشگری به ویژه در مناطق مرتفع، شن زار، کویری و جنگلی پیدا کند.

در واقع سافاری یکی از ظرفیت های جدید حوزه گردشگری - ورزشی به شمار می رود که به رونق صنعت گردشگری یاری شایانی نموده است.

اردشیر درویشی عصر روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران گفت: سافاری و بوم گردی باعث رونق گردشگری خواهد شد و ساماندهی سافاری توسط وزیر گردشگری به عهده این کانون گذاشته شده است.

وی اضافه نمود: در آینده نزدیک ساماندهی کل سافاری کشور به صورتی که به جاذبه های طبیعی لطمه وارد نکند، به طور کارشناسی مدیریت خواهد شد.

مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیل رانی توضیح داد: بحث صیانت از خودروهای تاریخی نیز که دبیر خانه آن بر عهده کانون جهانگردی بوده، در دستور کار قرار گرفته است.

درویشی ابراز داشت: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور قدمتی بالغ بر 85 ساله دارد و در راستای توسعه گردشگری قدم های مثمر ثمری برداشته است.

وی تاکید نمود: رالی تور های گردشگری در استان های مختلف کشور برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین خانواده ها بسیار فعال است.

مدیرحوزه اتومبیل رانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: این حوزه در سراسر کشور راه اندازی و با استقبال خیلی روبرو شده است.

درویشی توضیح داد: برنامه های رالی تورهای گردشگری خانوادگی است و یکی از بهترین راه های توسعه و بهتر شدن گردشگری می گردد.

وی تاکید نمود: بحث موتور سواری و موتور های استریت درون شهری نیز در حال ساماندهی است.

مدیرحوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیل رانی ابراز داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد حوزه اتومبیل رانی راه اندازی شد و این استان تنها استانی است که تصدی حوزه اتومبیل رانی را یک خانم به عهده گرفته است.

وی با اشاره به توانمندی سرپرست کانون جهانگردی و اتومبیل رانی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: امید است با همراهی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گام های موثری را در رابطه با توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در زمینه سافاری، طبیعت گردی و بوم گردی بردارد.

در حاشیه سفر مدیرحوزه اتومبیل رانی کانون جهانگردی و اتومبیل رانی آیین معارفه برگزار و آزاده رنجبر به عنوان نخستین سرپرست کانون جهانگردی و اتومبیل رانی کهگیلویه و بویراحمد منصوب و معرفی گردید.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 788

به "خبرنگاران ساماندهی سافاری در کشور در دستور کار وزارت میراث فرهنگی و گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ساماندهی سافاری در کشور در دستور کار وزارت میراث فرهنگی و گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید