جزئیات حادثه سقوط هواپیمای آموزشی در فرودگاه پیغام کرج

به گزارش میهن دی ال، پس از سقوط و واژگونی بالگرد متعلق به هلال احمر در 4 اسفند ماه سال گذشته (1401) که حامل تقریبا هجده نفر از جمله بعضی مقامات و خبرنگاران بعلاوه وزیر ورزش و جوانان و مشاور او در ورزشگاهی در شهر بافت استان کرمان به وقوع پیوست، بامداد روز گذشته ساعت 5 و 45 دقیقه یک هواپیمای آموزشی در کرج به دلیل نقص فنی، حوالی باند پرواز فرودگاه پیغام سقوط می نماید و موجب جان باختن دو نفر از سرنشینان آن می گردد.

جزئیات حادثه سقوط هواپیمای آموزشی در فرودگاه پیغام کرج

به گزارش اعتمادآنلاین، شمس نژاد معاون هوانوردی و امور فرودگاهی فرودگاه پیغام در خصوص این خبر مطرح کرد: بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی در فرودگاه پیغام کرج دو سرنشین آن جان باختند. علت سقوط فنی بوده است. دو سرنشین با نام های امیرحسین محمودی دانشجوی خلبانی و نوید عربی مقدم مربی خلبانی در پی این حادثه کشته شدند.

آنالیز ها از این خبر معین می نماید که فرودگاه پیغام از ایمنی کمی برخوردار بوده است. در همین رابطه یکی از همکاران نوید عربی مقدم؛ کاپیتان جان باخته در صفحه اینستاگرام خود در خصوص این حادثه نوشت: صنعت هوانوردی کشور داغدار شده است.

او بعلاوه خطاب به رییس سازمان هواپیمایی کشور نوشت: 39 روز پیش کتبا خدمت تان اعلام کردم که فضای پروازی در فرودگاه پیغام از ایمنی کمی برخوردار است و باعث می گردد سانحه رخ دهد. خانواده کاپیتان نوید عربی مقدم سال ها پیش داغ پدر را جهت وفاداری به این مرز و بوم دیده، حالا هم باید شاهد از دست دادن فرزندشان به علت سهل انگاری مسوولان باشند.

یکی دیگر از همکاران عربی مقدم نیز در واکنش به این خبر نوشت: چرا هیچ وقت علت این سوانح گزارش نمی گردد! طی چند سال اخیر نیز شاهد سقوط هواپیمای فوق سبک بودیم که تمام سرنشینان آن کشته شدند، اما هیچ وقت گزارشی منتشر نشد.

یک منبع مطلع نیز در خصوص این حادثه به اعتماد شرح می دهد که بعد از سقوط و آتش سوزی هواپیمای آموزشی، ماشین آتش نشانی برای اطفای حریق به محل حادثه اعزام می گردد، اما چند کیلومتر مانده به محل حادثه به دلایلی نامعین واژگون می گردد.

4 اسفند ماه 1401 بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان ایران و هیات همراه او در یک استادیوم در شهر بافت کرمان سقوط کرد. اعتماد در خصوص این حادثه طی گزارشی در شماره 5435 از قول یک منبع مطلع نوشت: گردهمایی در کرمان برگزار بود که مدیران کل ادارات ورزش استان ها، معاونان و مدیران در این گردهمایی شرکت داشتند. این گردهمایی به میزبانی کرمان از 2 اسفندماه الی 5 اسفند ماه برگزار شده بود. اختتامیه برابر شده بود با روز پنجشنبه یعنی همان روزی که حادثه رخ داد. روز حادثه اینگونه بود که وزیر ورزش از سیرجان به کرمان آمد تا در گردهمایی شرکت کند.

مراسم اختتامیه حول و حوش ساعت 12 ظهر روز پنجشنبه (4 اسفندماه) تمام شد. همان موقع نماینده حوزه انتخابی به آقای وزیر اصرار کرد که از منطقه بافت هم بازدید کند. بعد هم با بالگرد امدادی که کارش امدادرسانی است او و هیات همراهش را به بافت می برند. هیات همراهش هم حدودا 18 نفر بودند. چهار نفر از مدیران کل نیز سوار این بالگرد بودند. طبق اعلام رییس سازمان هواپیمایی کشور اصلا این بالگرد ثبت سامانه هوایی نشده بود و خود سازمان هلال احمر هم چندی پیش عنوان نموده بود که تعدادی از بالگردهای شان زمین گیر شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 10 مرداد 1402 بروزرسانی: 10 مرداد 1402 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1580

به "جزئیات حادثه سقوط هواپیمای آموزشی در فرودگاه پیغام کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات حادثه سقوط هواپیمای آموزشی در فرودگاه پیغام کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید