خبرنگاران حریرچی: 26 استان کشور در وضع قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند

به گزارش میهن دی ال، تهران- خبرنگاران- معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمان حاضر 26 استان کشور در وضع قرمز و یا هشدار کرونا قرار دارند و تنها پنج استان در وضع زرد هستند.

خبرنگاران حریرچی: 26 استان کشور در وضع قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند

به گزارش خبرنگاران، ایرج حریرچی چهارشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور، اضافه نمود: در این 26 استان، جمعیتی بیش از 72 میلیون نفر و در آن 5 استان با وضع زرد نیز حدود 10 میلیون و 400 هزار نفر زندگی می کنند.

وی ادامه داد: تا جایی که فرایند ابتلا به ویروس کرونا صعودی باشد، موارد مرگ هم صعودی است.

معاون وزیر بهداشت گفت: دیروز تعداد فوت های روزانه به 235 نفر رسید. به طور متوسط روزانه یک هزار و 50 نفر و سالانه 380 هزار نفر فوتی در کشور داریم. 20 درصد موارد مرگ و میر فقط تست های مثبت کرونا هستند. برخی کرونا دارند و درمان می شوند، اما تست آنها مثبت نیست. این افراد در هیچ کشوری در آمار نیستند. فعلاً مهم ترین موضوع حوزه سلامت، اجتماع، اقتصاد و سیاست جهان، کروناست.

وضع کرونا در تهران

حریرچی درباره وضع استان تهران نیز اظهار کرد: متأسفانه شهر تهران در وضع قرمز واقع شده است. در زمان حاضر تهران منشاء آلودگی برای سایر شهرهاست؛ زیرا مقصد مسافرتی است و جمعیت شب با روز پایتخت حدود یک میلیون نفر تفاوت دارد و این افراد به شهرهای مجاور می فرایند که این امر می تواند باعث شیوع ویروس به شهرهای دیگر شود.

واکسیناسیون بچه ها

وی بیان نمود: در برخی مراکز خصوصی شاید مسائل بهداشتی رعایت نشود اما پایگاه های سلامت در شهرها و خانه های بهداشت در روستاها صد درصد پاک هستند و طبق دستورالعمل، بیمار کرونایی در این مراکز پذیرش نمی شود. واکسیناسیون و کنترل قد و وزن بچه ها در این مراکز انجام می شود و مردم با خیال راحت به این مراکز مراجعه کرده و واکسن بچه ها را تزریق کنند.

استفاده از ماسک برای پیشگیری از کرونا

معاون کل وزارت بهداشت درباره استفاده از ماسک نیز گفت: باید حوصله داشته باشیم. از 15 تیرماه استفاده از ماسک اجباری شده و برای کاهش آمار مرگ و میر، فاصله 4 تا 6 هفته ای لازم است. حدود 5 تا 7 روز بعد، اثر هر کاری بر تعداد مبتلایان و دو تا سه هفته بعد، اثر آن بر تعداد بستری ها دیده می شود.

وی ادامه داد: میزان بستری در برخی استان ها کاهش پیدا کرده؛ در مورد ماسک نیز گفته می شود که استفاده 80 درصدی کف مطلوب و 95 درصدی میزان مطلوب مورد انتظار است.

نذر ماسک

حریرچی اظهار کرد: تقاضای ما از مردم این است که کنش اجتماعی داشته باشند و از دیگران بخواهند که از ماسک استفاده کنند. حتی مردم می توانند به موضوع نذر ماسک توجه بیشتری داشته باشند. زیرا برخی خانواده ها ممکن است نتوانند ماسک تهیه کنند یا توان درست کردن ماسک نداشته باشند. بهترین اقدام در این ایام، تهیه و توزیع ماسک در جامعه است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که تا به امروز 298 هزار و 909 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 196 نفر در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان این بیماری به 16 هزار و 343 نفر رسید؛ در همین حال، چهار هزار و 27 بیمار نیز در آی سی یو هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 446

به "خبرنگاران حریرچی: 26 استان کشور در وضع قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حریرچی: 26 استان کشور در وضع قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید