خبرنگاران توافق ادلب و اوضاع پناهجویان؛ محور گفتگوهای وزیران خارجه اتحادیه اروپا

به گزارش میهن دی ال، تهران - خبرنگاران - در پی توافق روسیه و ترکیه برای برقراری آتش بس در ادلب سوریه، وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز آدینه به منظور آنالیز ابعاد این توافق و اوضاع پناهجویان در مرزهای اروپا،گردهم آمدند.

خبرنگاران توافق ادلب و اوضاع پناهجویان؛ محور گفتگوهای وزیران خارجه اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری د. پ. آ. آلمان؛ هایکو ماس وزیر خارجه آلمان و همتایان اروپایی اش امروز (آدینه) در مورد اوضاع سوریه و آخرین تحولات مربوط به سیل پناهجویان در مرزهای یونان، بحث و گفتگو می نمایند.

قرار است در این نشست که یک روز پس از اعلام توافق برقراری آتش بس در ادلب بین روسیه و ترکیه برگزار می گردد، اختصاص بودجه بیشتر برای رسیدگی به اوضاع پناهجویان در ترکیه مورد آنالیز قرار گیرد، با این حال شرط این امر پایبند ماندن آنکارا به توافق های پیشین خود با اتحادیه اروپاست.

وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با شبکه دویچلند فونک (Deutschlandfunk) با ابراز خوش بینی در مورد تصمیم اخیر ترکیه و روسیه در مورد ادلب، تاکید نمود که هیچ یک از طرفین علاقه ای به تشدید اوضاع در منطقه ندارند.

وی با دیرهنگام خواندن این توافق، ابراز امیدواری کرد که توافق رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و ولادیمیر پوتین همتای روسش در مورد ادلب، از سوی تمامی طرف های درگیر رعایت گردد.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز امروز با استقبال از توافق آتش بس روسیه و ترکیه در سوریه، گفت که این نهاد اکنون می تواند یاری های خود به غیرنظامیان را افزایش دهد.

بورل قبل از برعهده دریافت ریاست نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا، در پایتخت کرواسی به خبرنگاران گفت: آتش بس، خبر خوبی است. باید ببینیم چطور از کار درمی آید، اما پیش شرطی برای افزایش یاری به مردم ادلب است.

استان ادلب در شمال غرب سوریه در هفته های اخیر شاهد درگیری نیروهای سوری و ارتش ترکیه بوده است که نیروهای خود را وارد خاک سوریه نموده است.

بورل در مورد ایجاد منطقه پرواز ممنوع در ادلب هم اضافه نمود: ما باید تلاشمان را بر جنبه انساندوستانه امور متمرکز کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 165

به "خبرنگاران توافق ادلب و اوضاع پناهجویان؛ محور گفتگوهای وزیران خارجه اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توافق ادلب و اوضاع پناهجویان؛ محور گفتگوهای وزیران خارجه اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید