جلسه شورای امنیت ملی یونان درباره بحران هجوم مهاجران

به گزارش میهن دی ال، نخست وزیر یونان در واکنش به درگیری ها در منطقه مرزی ترکیه بین نیروهای امنیتی یونان با مهاجران، امروز یکشنبه خواهان برگزاری جلسه شورای امنیت ملی شد.

جلسه شورای امنیت ملی یونان درباره بحران هجوم مهاجران

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال اقدام آنکارا در باز کردن مرزهای ترکیه به روی مهاجران، نخست وزیر یونان برگزاری جلسه شورای امنیت ملی در کشورش را خواهان شد.

به نوشته رویترز، در حالی که منابع خبری در یونان از مقابله نیروهای امنیتی و پلیس یونان با هزاران مهاجر در مرز ترکیه اطلاع داده اند، کریاکوس میتسوتاکیس نخست وزیر این کشور دستور برگزاری نشست شورای امنیت ملی یونان را صادر کرد.

پیش از رسانه ای شدن خبر درخواست نخست وزیر یونان برای برگزاری نشست شورای امنیتی ملی، یک منبع یونانی در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه، آماری درباره مقابله نیروهای امنیتی و پلیس یونان با مهاجران ارائه داد.

به گفته این منبع دولتی یونان، از ساعت 6 صبح روز شنبه (دیروز) تا 6 صبح یکشنبه (امروز) به وقت محلی، از 9972 مورد ورود غیرقانونی در منطقه اوروس در نزدیکی مرز با ترکیه جلوگیری شده است.

این منبع یونانی همچنین اطلاع داد، تعداد زیادی از مهاجران اوایل بامداد امروز به وسیله جنگل کاستانیس کوشش کردند وارد یونان شوند.

طبق اعلام مقام های یونان، 73 مهاجر بازداشت شده اند؛ مهاجرانی که اهل ادلب سوریه نیستند بلکه مهاجران کشورهای افغانستان، پاکستان و سومالی هستند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به دنبال کشته شدن ده ها نظامی این کشور در حمله پنجشنبه شب هفته گذشته به مواضع تروریست ها در ادلب سوریه تهدید کرد، ترکیه مرزهای خودش را به روی مهاجران باز می نماید تا آنها به سمت کشورهای اروپایی بروند.

اردوغان به منظور اعمال فشار بر کشورهای عضو اتحادیه اروپا جهت همراهی کردن با ترکیه درباره تحولات ادلب، تهدید خود برای باز شدن مرزهای ترکیه به روی مهاجران را عنوان کرد.

به دنبال این تهدید، حرکت مهاجران به سمت مرزهای ترکیه با کشورهای اروپایی شدت گرفته و روز گذشته رسانه ها از درگیری های پلیس ضد شورش یونان با مهاجران اطلاع دادند (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 122

به "جلسه شورای امنیت ملی یونان درباره بحران هجوم مهاجران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه شورای امنیت ملی یونان درباره بحران هجوم مهاجران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید