تور ترکیه ارزان: موزه تمدن آناتولی در آنکارا

به گزارش میهن دی ال، آشنایی با موزه تمدن آناتولی

آنکارا یکی از مقاصد محبوب ما ایرانی ها در ترکیه است. شهری که بعد از استانبول بزرگ ترین شهر ترکیه به شمار میرود و از آنجائیکه در آناتولی مرکزی قرار گرفته است، دارای تاریخ و فرهنگی غنی است. این را به خوبی می توان از آثار به دست آمده از حفاری های این شهر فهمید، آثاری که هر یک شاهد و راوی دوران های مختلف این سرزمین هستند. آنکارا شهری با جاذبه های دیدنی بسیاری است که تماشای آنها بسیار سرگرم کننده هستند، موزه های تاریخی و فرهنگی مختلف، محله های قدیمی، بناها و ساختمان های دیدنی و مراکز خرید برای گردشگران این شهر محبوب و مجذوب کننده هستند. اما یکی از جاذبه های دیدنی این شهر موزه تمدن آناتولی است. موزه ای که برای بسیاری از افراد علاقه مند به بناهای تاریخی و باستان شناسی گزینه ای مناسب به شمار میرود تا آنها را به گذشته های دور و دراز ترکیه ببرد. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این موزه بدانیم.

تور ترکیه ارزان: موزه تمدن آناتولی در آنکارا

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

در موزه آناتولی انتظار تماشا آثاری از گذشته های بسیار دور سرزمین آناتولی را داشته باشید، به گفته بعضی آناتولی زمانی سکونتگاه اولیه انسان ها بوده است. این موزه در قسمت جنوبی قلعه معروف آنکارا در جایی به نام آت پازی قرار گرفته است. محلی که موزه تمدن آناتولی در آن قرار گرفته، یک بازار سرپوشیده قدیمی است که قدمت آن حدودا به 6 قرن پیش می رسد. در مجموعه ای که موزه نامیده شده است، ساختمان ها و بناهای قدیمی از جمله بازار محمد پاشا و مسافر خانه کورشونلو وجود دارند. با قدم زدن در این مجموعه هزاران اثر از دوران آشوریان، سلوجوقیان، عثمانی ها، نوسنگی و … در 58 فضای موزه خواهید دید..

با ورود به این موزه زیباترین صنایع دستی که از کاوش های باستانی به دست آمده را می توانید ببیند. بسیاری از آثاری که در اینجا نگه داری می شوند از دوران پالئولاتیک تا تمدن لیدیا، دوران امپراطوری رومی ها و یونانی تا به امروز است.

موزه تمدن آناتولی دارای دو طبقه است. طبقه اول آن، در واقع نیم طبقه است و در پایین مجموعه قرار گرفته است و در آن آثار به جا مانده از دوران رومی ها و یونانی ها به نمایش گذاشته می گردد. در این موزه آثاری از کول تپه گوردین و ابزاری از جنس فلز مربوط به دوران اوارتوها نیز می توانید ببیند. کول تپه، تپه ای متعلق به هزاره دوم میلاد است که محل داد و ستد آشوریان بوده است.

یکی از افتخارات این موزه کسب جایزه سال موزه های اروپا در سال 1997 بوده است، در موزه تمدن آناتولی علاوه بر نمایش گذاشتن آثار با ارزش، فعالیت های مختلف فرهنگی، کنسرت ها، مرنام ها و جشنواره های ویژه ای نیز برگزار می گردد. برای بیشتر لذت بردن از این فضا پیشنهاد می کنیم صبح قبل از شلوغ شدن موزه به اینجا بروید.

در سفر به آنکار در کنار تماشای موزه تمدن آناتولی، بازدید از موزه جنگ استقلال، قلعه آنکارا، آکواریوم آکوا وگا، دریاچه موگان، موزه هوانوردی، موزه هنر و مجسمه سازی، محله تاریخی هامامونو و مسجد حاجی بایرام را نیز پیشنهاد می کنیم. بنابراین رزرو هتل آنکارا خود را در نزدیکی این جاذبه ها انجام دهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1305

به "تور ترکیه ارزان: موزه تمدن آناتولی در آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: موزه تمدن آناتولی در آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید