گفت وگوی تلفنی وزیران دفاع ترکیه و انگلیس

به گزارش میهن دی ال، وزیران دفاع ترکیه و انگلیس در تماسی تلفنی درباره تحولات اخیر در لیبی و شرق دریای مدیترانه بحث و گفت وگو کردند.

گفت وگوی تلفنی وزیران دفاع ترکیه و انگلیس

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش به نقل از آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه طی تماس تلفنی با همتای انگلیسی خود در مورد تحولات اخیر شرق دریای مدیترانه و همچنین درگیری ها در لیبی بحث و گفت وگو کرد.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس طی تماس تلفنی روز آدینه، در مورد نقش ترکیه در درگیری های لیبی و همچنین عملیات آنکارا در اکتشاف منابع انرژی در شرق دریای مدیترانه نگرانی خود را ابراز نموده است.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی وزیران دفاع ترکیه و انگلیس منتشر نشده است.

ترکیه پس از وقفه ای چند ساله، مجددا عملیات اکتشاف و حفاری را در شرق دریای مدیترانه شروع نموده است، اقدام اخیر آنکارا با انتقاد تند مقامات یونانی همراه شده است. به گفته آتن منطقه ای که ترکیه در آن مشغول انجام عملیات اکتشاف است در محدوده مالی یونان قرار گرفته است.

هرچند که رجب طیب اردوغان اعلام نموده که در برابر قلدری ها در شرق دریای مدیترانه تسلیم نمی گردد، اتحادیه اروپا تهدید نموده که در صورت عدم توقف عملیات اکتشاف، ترکیه تحت تحریم قرار خواهد گرفت.

اتحادیه اروپا همچنین از نقش ترکیه در درگیری های لیبی معترض اند. به گفته آن ها، آنکارا دائما تحریم تسلیحاتی بین المللی علیه لیبی را نقض می نماید و آتش درگیری ها در این کشور را شعله ور می نماید. ترکیه هم در مقابل از نقش مشابه فرانسه و بعضی دیگر از کشورهای عربی می گوید و تاکید می نماید که آن ها هم از ارتش تحت امر خلیفه حفتر حمایت می نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 490

به "گفت وگوی تلفنی وزیران دفاع ترکیه و انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی وزیران دفاع ترکیه و انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید