جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در بولاغلار نیر برگزار می گردد

به گزارش میهن دی ال، به گزارش خبرنگاران به نقل از میراث فرهنگی اردبیل، قادر تقی زاده ظهر سه شنبه در جلسه هماهنگی این جشنواره اضافه نمود: این جشنواره طی روزهای پنج شنبه و آدینه این هفته در نیر اجرا می گردد.

جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در بولاغلار نیر برگزار می گردد

وی با اشاره به افتتاح این جشنواره طی پنجشنبه 29 مرداد ماه ساعت 11 پیش از ظهر، تعداد کل غرفه های جشنواره را 75 غرفه متشکل از 15 استان کشور برشمرد و گفت: آش و غذا در 55 غرفه و محصولات صنایع دستی و سوغاتی نیز در 20 غرفه به نمایش گذاشته می گردد.

به گفته تقی زاده استان های اردبیل، گیلان، تهران، آذربایجان شرقی، لرستان، گلستان، مرکزی، همدان، زنجان، ایلام، اصفهان، کردستان، یزد، مازندران و سمنان با حضور در این جشنواره به پخت، عرضه و معرفی انواع آش های محلی و سنتی و بهترین غذاهای سنتی استان خود خواهند پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این جشنواره در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر، قابلیت های گردشگری این شهرستان را معرفی می نماید، بیان داشت: در انتها این جشنواره و براساس آرا هیئت داوران برگزیدگان بخش جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی را معرفی خواهد شد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان متذکر شد: همزمان با برگزاری این جشنواره، همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان نیز در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار شهرستان نیر برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 143

به "جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در بولاغلار نیر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در بولاغلار نیر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید