توسعه پایدار زیست فناوری با تعیین اولویت نخبگان محقق می شود

به گزارش میهن دی ال، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: اگر از دانش آموختگانزیستی کشورمان برای تعیین اولویت های این حوزه بهره بگیریم قطعا توسعه پایدار زیست فناوری در کشور محقق خواهد شد.

توسعه پایدار زیست فناوری با تعیین اولویت نخبگان محقق می شود

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، جمعیت دنیا سال 2050 از 9 میلیارد نفر خواهد گذشت. توده عظیمی از انسان ها که تامین مایحتاج آن ها به دغدغه امنیتی تبدیل خواهد شد. اگر غذای تولید شده در دنیا 70 درصد بیشتر نشود با سیل گرسنگان دنیای روبرو خواهیم شد. اما تامین نیاز های آینده بشر قطعا به تخریب محیط زیست و انسان منجر می شود. چه باید کرد تا هم به نیاز مردم پاسخ داده شود و هم کره زمین را حفظ کرد.

دنیا برای پاسخ دادن به این دغدغه دنیای یک راه را انتخاب کرده است. توسعه پایدار به کمک زیست فناوری. علمی برآمده از دل طبیعت برای حفظ آن. این علم با قدمت زیاد می تواند در کنار تامین نیاز های بشر به غذا، آب، هوای پاک و غیره، محیط زیست را هم حفظ کند.

زیست فناوری از ابزار های کارای دانشی است که با کمک دریافت از توانمندی های سلولی و مولکولی توانسته تولید محصولات کشاورزی، غذایی، دارویی، پزشکی و ... را افزایش دهد آن هم بدون تخریب محیط زیست. این افزایش تولید می تواند پاسخ گوی نیاز آینده بشر به غذا و آب باشد.

ایران غنی از نیروی انسانی و توانمند زیستی

ایران هم در این محاسبات دنیای به عنوان یک پهنه وسیع و غنی از توانمندی های ژنتیکی و انسانی حق حیات دارد و برای ادامه حیات خود چاره ای جز پیوستن به جریان دنیای توسعه زیست فناوری ندارد. دانشی که با قدمتی بالا در اختیار دانشمندان ایرانی بود و این روز ها هم دوباره همان توانایی ها با شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری شکوفا شده و در اختیار جامعه علمی و مردم قرار گرفته است.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که از با سابقه ترین ستاد های معاونت علمی است با استفاده از خلاقیت و نوآوری نخبگان زیستی کشور که جزء سرآمدان علمی دنیا محسوب می شوند در تلاش است تا این علم نافع را در کشور توسعه دهد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با بیان این که ایران از نظر نیروی انسانی زیستی در کشور ثروتمند است؛ گفت: باید از این خیل عظیم انسانی ارزشمند به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اگر از دانش آموختگان و سرآمدان علمی زیستی کشورمان برای تعیین اولویت های این حوزه بهره بگیریم قطعا توسعه پایدار زیست فناوری در کشور محقق خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 318

به "توسعه پایدار زیست فناوری با تعیین اولویت نخبگان محقق می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه پایدار زیست فناوری با تعیین اولویت نخبگان محقق می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید