ترامپ: پلوسی ناعادلانه ترین محاکمه تاریخ کنگره را برگزار کرد

به گزارش میهن دی ال، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با انتقاد از درخواست نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان برای برگزاری محاکمه ای عادلانه در سنا گفت: پلوسی ناعادلانه ترین محاکمه را در تاریخ کنگره برگزار نموده است.

ترامپ: پلوسی ناعادلانه ترین محاکمه تاریخ کنگره را برگزار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تارنمای ان بی سی نیوز، انتقاد ترامپ از رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در حالی صورت گرفته که مجلس نمایندگان و سنای آمریکا درباره گام بعدی استیضاح به بن بست رسیده اند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که رهبران جمهوریخواه و دموکرات سنای آمریکا کوشش می نمایند فرایند محاکمه را به پیش ببرند.

ترامپ، دیروز (دوشنبه دوم دی ماه) انتقاد از فرایند به زعم او ناعادلانه تحقیقات در مجلس نمایندگان آمریکا را با این توئیت شروع کرد که پلوسی ناعادلانه ترین محاکمه را در طول تاریخ کنگره آمریکا به ما داد و او اکنون به دنبال عدالت در سناست و در انجام این کار همه مقررات را زیر پا می گذارد. او یک بار در کنگره باخت و بار دیگر خواهد باخت!

پلوسی پیش از آن در پیامی در این شبکه اجتماعی نوشته بود، مجلس نمایندگان آمریکا نمی تواند مدیران استیضاح خود را انتخاب کند تا زمانی که بدانیم چه نوع محاکمه ای قرار است در سنا برگزار گردد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: ترامپ با انتقاد های ساختگی از فرایند (تحقیقات) مجلس نمایندگان آمریکا از حضور شاهدان و ارائه مدارک خود به مجلس نمایندگان و مردم آمریکا خودداری نموده است. اکنون بهانه او چیست؟

ترامپ که اکنون تعطیلات خود را در فلوریدا به سر می برد بار دیگر روز دوشنبه پلوسی را هدف انتقادهایش قرار داد و گفت: نانسیِ دیوانه چه حقی دارد که این جلسه محاکمه سنا را برگزار کند. هیچ؛ او ادله غلطی دارد. این توهمات باید همین حال با محاکمه در سنا سرانجام یابد یا اجازه دهیم او شکست بخورد. نباید زمان بیشتری برای این نمایش مضحک استیضاح هدر رود.

پلوسی گفته قصد ندارد مفاد استیضاح را تا زمان اعلام فرایند اجرای محاکمه از سوی میچ مک کانل رهبر جمهوریخواه اکثریت سنای آمریکا به سنا ارائه دهد.

مک کانال، پلوسی را با این اظهارات که وی کوشش می نماید به ما بگوید که محاکمه را چگونه برگزار کنیم مورد انتقاد شدید قرار داده است.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه 28 آذرماه با 230 رأی موافق در مقابل 197 رأی مخالف، بند اول قطعنامه استیضاح ترامپ مبنی بر اتهام سوء استفاده از قدرت و با 229 رأی موافق در مقابل 198 رأی مخالف بند دوم این قطعنامه مبنی بر اتهام کارشکنی در تحقیقات کنگره را تصویب کردند.

ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده است که به صورت رسمی استیضاح می گردد. تا به امروز هیچ یک از رئیسان جمهوری آمریکا به وسیله استیضاح از مقام خود برکنار نشده اند.

ترامپ متهم است که تابستان سال جاری در تماسی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از او خواسته بود تا در خصوص فعالیت های مالی هانتر بایدن پسر جو بایدن در آن کشور تحقیق کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 39

به "ترامپ: پلوسی ناعادلانه ترین محاکمه تاریخ کنگره را برگزار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: پلوسی ناعادلانه ترین محاکمه تاریخ کنگره را برگزار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید