بهترین قرص های تنگی نفس موجود در داروخانه ها

به گزارش میهن دی ال، قرص تنگی نفس یکی از روش های درمانی برای تنگی نفس (یا همان ایجاد اشکال در استنشاق و تنفس) است، در این مقاله به 3 نوع قرص تنگی نفس اشاره شده است ولی باید با تجویز پزشک مصرف گردد.

بهترین قرص های تنگی نفس موجود در داروخانه ها

اولین قرص تنگی نفس بعد از گذشت 20 سال، با تحقیقات زیاد انگلیسی ها کشف شد. این محققان قرص را به جای اسپری کشف کردند که باعث کاهش 80 درصد التهابات ریه می گردد و از تنگی نفس به شدت کم می نماید .

تنگی نفس چیست؟

هنگامی که در فرآیند استنشاق مسئله ای پیش آید را تنگی نفس می گویند. تعریف بیمارن از تنگی نفس احساس خفگی و یا تنگ شدن قفسه سینه می باشد. برای تمامی افراد بسیار وحشتناک است که مدتی توانایی نفس کشیدن را نداشته باشند.

هر فرد عادی در مدت یک دقیقه 12 بار دم و بازدم انجام می دهد. زمانی که شما تنفس خود را احساس کنید، تنفس شما عادی نیست. این یک بیماری نیست و نشانه هایی از یک بیماری است. تنگی نفس بیشتر، خود را در زمان هایی نظیر بالا رفتن از پله و یا سربالایی و یا انجام حرکات سنگین خود را نشان می دهد. بیشتر افراد به تنگی نفس کاملاً بی توجه هستند .

علائم تنگی نفس

  • درد قفسه سینه
  • اشکال در صحبت کردن
  • سرگیجه
  • غش
  • سرفه
  • خس خس سینه
  • خلط خونی
  • درد گردن و یا صدمه و جراحت قفسه سینه

آیا شما هم از تنگی نفس رنج می برید؟

علت تنگی نفس در بارداری چیست؟

عوامل موثر در بروز تنگی نفس

  • بیشتر افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به حساسیت و یا آلرژی هستند دچار تنگی نفس می شوند .
  • یکی از عوامل مهم تنگی نفس اختلالات تنفسی به خصوص آسم است .
  • زیاده روی در هنگام غذا خوردن باعث ایجاد تنگی نفس می گردد، دلیل این مشکل وجود باد درون معده است که به دیافراگم فشار وارد می نماید و موجب تنگی نفس می گردد .
  • از عوامل دیگر تنگی نفس، می توان به برونشیت اشاره نمود. برونشیت باعث تورم در نایژه ها می گردد که تنگی نفس را به همراه دارد .
  • اظطراب باعث سفتی قفسه سینه می گردد و تنگی نفس را به همراه دارد .
  • مسائل قلبی نیز از دیگر عوامل تنگی نفس است .
  • مسائل ریه نظیر بیماری هایی آسم، سرطان ریه، لخته شدن خون در گردش خون ریه، مسدود شدن ریه و غیره .
  • بیشتر افراد چاق، به دلیل وزن بالا دچار تنگی نفس هستند .
  • بیماری های سیستمیک نظیر کم خونی و مسائل عصبی

انواع قرص تنگی نفس

1- قرص اوریگانوم

یک قرص 500 میلی گرمی و کاملاً گیاهی است و در مواردی نظیر تنگی نفس، خلط و سرفه استفاده می گردد. این قرص تنگی نفس، از گیاهان شیرین بیان، مرزنجوش، پرسیاوشان، پونه تهیه شده است. در ریشه شیرین بیان، گلیسیرین وجود دارد که خاصیت خلط آور و ضد التهابی دارد. در مرزنجوش تیمول و کارواکرول است که برای ضد عفونی دستگاه تنفسی بسیار عالی است. پرسیاوشان ضد التهاب و ضد آلرژی است و این به دلیل وجود موسیلاژ و مواد فلاونوئیدی موجود در آن است. در پونه نیز مواد پکتینی و اسناس وجود دارد که خلط آور و ضدعفونی نماینده دستگاه تنفسی است .

2- قرص ایروکاست

قرص تنگی نفس بعدی قرص ایروکاست است که اغلب برای درمان آسم و آلرژی و حساسیت های فصلی استفاده می گردد. مصرف منظم این قرص به پیشگیری از تنگی نفس، خس خس سینه و تنگی قفسه سینهکه در آسم رایج هستند یاری می نماید.

همچنین ممکن است برای پیشگیری از تنگی نفس که توسط انجام فعالیت ها و حرکات ورزشی ایجاد می گردد مورد استفاده قرار گیرد. این قرص برای طولانی مدت باید مورد استفاده قرار گیرد.

3- قرص گیاهی ضد آسم

این قرص کاملاً طبیعی و از گیاهان تربد، بنفشه معطر و شیرین بیان تهیه شده است و در از بین بردن تنگی نفس و ملتهب شدن ریه، مفید است .

در ریشه شیرین بیان، گلابریدین وجود دارد که باعث توقف فعالیت تیروزیناز، فراوری آنیون سوپراکسید و فعالیت سیکلواکسیژناز می گردد که تاثیرات ضد التهابی دارد، همچنین لیکوریسیدین موجود در ریشه شیرین بیان همین خاصیت را داشته و اثرات ضد التهابی قوی دارد. از طرفی دیگر ایزولیکویری تیژنین باعث از بین بردن ردوکتاز آلدوز می گردد و با توقف فعالیت پراکسیداز، لیپواکسیژناز و سیکلواکسیژناز باعث اثرات ضد پلاکتی می گردد .

همانطور که از اسم این قرص معین است برای درمان تنگی نفس و التهابات ریه مصرف می گردد. این قرص برای بیمارن قلبی به دلیل وجود گلیسیریزین پیشنهاد نمی گردد. همچنین افرادی که دچار فشار خون بالا و بیماری های کلیه هستند حتماً باید به دستور پزشک مصرف نمایند و در زنان باردار نیز باید به دستور پزشک مصرف گردد .

داروی کاشم درمانی برای بیماریهای تنفسی

دقت گردد مصرف خودسرانه داروهای شیمیایی و حتی گیاهی، ممکن است خطرات و عوارضی برای بدن داشته باشد، پس بهتر است از مصرف خودسرانه جلوگیری کنیم و با نظر پزشک اقدام به تهیه و مصرف داروها کنیم.

منبع: setare.com
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 706

به "بهترین قرص های تنگی نفس موجود در داروخانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین قرص های تنگی نفس موجود در داروخانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید