با هزینه پایین، کارآفرین شوید (بخش دوم)

به گزارش میهن دی ال، به عقیده کریس گی یبو (Chris Guillebeau) نویسنده کتاب استارتاپ 100 دلاری، برای رسیدن به موفقیت در یک پروژه کسب و کار، به خصوص پروژه ای که ذوق و شوق زیادی برایش دارید، باید به مهارتهایی که می تواند به حل مشکل دیگران کمک کند بیندیشید. حتی می توانید تعدادی از این مهارت ها را با هم ترکیب کنید.

با هزینه پایین، کارآفرین شوید (بخش دوم)

در این مطلب به تعدادی دیگر از این روش ها و مهارت ها اشاره می کنیم. پس با خبرنگاران همراه باشید.

خدمات بفروشید

یک روش دیگر راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم، فروش خدمات به جای محصولات فیزیکی است. نوع خدماتی که می توانید ارائه دهید به پیش زمینه، مهارت و علاقه تان بستگی دارد.

برخی خدمات به مدارج تحصیلی بالایی نیاز دارند و برخی دیگر مثل مراقبت از بچه ها در منزل، چمن زنی، رانندگی تنها دانشی ابتدایی برای انجام کار لازم دارند.

اگر تصمیم گرفتید از طریق استفاده از مهارت های شخصی خود خدماتی به فروش برسانید و کارآفرینی کنید، یکی از مهم ترین مسائل، تهیه یک برنامه برای ایجاد و تقویت نام تجاری برای شماست. نام تجاری کسب و کار شما باید در مقابل دیدگان مشتریان بالقوه شما قرار گیرد. از شبکه های اجتماعی و روش های کم هزینه دیگر برای تقویت نام تجاری تان استفاده نمایید.

داشتن یک وب سایت راهکاری مفید برای نشان دادن نمونه کارها به مشتریان و حتی سرمایه گذاران است. تجارب و سوابق تان را لیست کرده و درباره صنعت یا حوزه ای که در آن فعالیت می کنید وبلاگ نویسی را شروع کنید تا به مرور بازدیدکننده جلب کنید.

معاملات کالا به کالا، یا معاوضه خدمات با خدمات

برای کارآفرینان جوانی که می خواهند در راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم پیروز باشند استفاده از تمامی منابع موجود مهم است. اگر توانایی ارائه سرویسی را برای سایر کسب و کارهای نوپا و کوچک دیگر دارید و آنها هم می توانند گوشه ای از نیازهای شما را برآورده کنند، حتماً به سراغ آنها رفته و پیشنهاد همکاری بدهید. شاید به این راحتی پاسخ مثبت دریافت نکنید، اما یادتان باشد که چیزی را از هم دست نخواهید داد. از مهارت های تان برای کمک به دیگران بهره ببرید و مطمئن باشید نتیجه ای که به دنبالش هستید را به دست خواهید آورد.

اگر کالا یا قطعاتی دارید که از آنها استفاده نمی کنید، از کامپیوتر قدیمی گرفته تا قطعات الکترونیکی و …، بدانید که افرادی هستند که به آنها نیاز دارند. سعی کنید از تمامی منابع موجودتان بهره ببرید.

از خدمات کم هزینه بهره ببرید

در تمامی مراحل کارآفرینی، از شروع تا مرحله پیشرفت کار، در کنار روش های اثربخش و البته گران قیمت، ابزارها و روش های کم هزینه ای هم وجود دارند. کافی است خلاق باشید و برنامه داشته باشید.

از طریق ابزارها و سایت های متعدد در اینترنت می توانید با هزینه ای اندک وبسایتی طراحی کرده و بدون پرداخت هزاران دلار به طراحان، سیستم خرید و فروش آنلاین ایجاد کنید.

شبکه های اجتماعی ابزاری کم هزینه هستند که به شما این امکان ارتباط با میلیون ها کاربر را می دهد. از عکس ها، نوشته ها و ویدئوهای خلاقانه و پرطرفدار بهره ببرید، محتوای مناسب به وجود آورید و برای خود، نام و نشان معتبر ایجاد کنید.

در شروع کسب و کار باید برای ایده تان ابتکار و شوق و ذوق داشته باشید. وقتی کاری که از انجامش لذت می برید را پیدا کنید، راه رسیدن به آن را هم خواهید یافت. پس اگر به کارآفرینی علاقه مندید یک ایده مناسب برای شروع کار پیداکنید. ایده ای که مسئله ای از مشکل مشتریان برطرف کند. ایده ای که شما را به هیجان بیاورد! کارآفرینی درست از همان جا شروع می شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1307

به "با هزینه پایین، کارآفرین شوید (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با هزینه پایین، کارآفرین شوید (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید