بایدن سفیر آمریکا در آلمان را معرفی کرد

به گزارش میهن دی ال، رئیس جمهور آمریکا روز آدینه گزینه مورد نظرش برای احراز سمت سفیر ایالات متحده در آلمان را معرفی کرد.

بایدن سفیر آمریکا در آلمان را معرفی کرد

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز آدینه فرد مورد نظر خود برای احراز سمت سفیر این کشور در آلمان را معرفی نموده است.

بر اساس این گزارش، کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اظهار داشت: بایدن تصمیم گرفته است تا امی گاتمن رئیس فعلی دانشگاه پنسیلوانیا را به اسم سفیر نو ایالات متحده در آلمان معرفی کند.

گاتمن که پدر یهودی اش در دوران آلمان نازی به آمریکا گریخته است، نخستین زنی خواهد بود که به اسم سفیر آمریکا در آلمان معرفی می گردد. تایید نهایی صلاحیت گاتمن مشروط به رای مثبت کنگره است.

آمریکا در یک سال گذشته پس از استعفای ریچارد گرنل سفیر پیشین ایالات متحده در آلمان، در این کشور سفیر نداشته است.

گاتمن 71 ساله که کارشناس فلسفه سیاسی است، تا به امروز 17 کتاب نوشته است. نشریه فورچون در سال 2018 میلادی گاتمن را یکی از 50 رهبر عظیم دنیا معرفی نموده است.

گاتمن هم با انتشار بیانیه ای اظهار داشت: این کاملا مایه افتخار و غرور من است که از سوی رئیس جمهور برای این سمت مهم انتخاب شدم تا به کشورم خدمت کنم.

گاتمن که قبلا گفته بود میخواهد در ژوئن 2022 میلادی از ریاست دانشگاه کناره گیری کند، اضافه کرد: تا زمانی که صلاحیت من از سوی مجلس سنا برای این پست نو تایید گردد، به فعالیت در دانشگاه ادامه خواهم داد.

انتخاب گاتمن به اسم سفیر نو آمریکا در آلمان در حالی است که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان میخواهد اواخر ماه جاری میلادی از کاخ سفید تماشا کند.

این آخرین سفر مرکل به آمریکا در سال خاتمهی فعالیتش به اسم صدر اعظم آلمان خواهد بود.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید ماه گذشته گفت: رهبران آمریکا و آلمان احتمالا درباره تعهد دو کشور برای همکاری نزدیک در زمینه چالش های مشترک مذاکره خواهند کرد، از جمله خاتمه دادن به پاندمی کرونا، مقابله با تغییرات آب و هوایی، بهبود شرایط رفاه و رشد مالی و امنیت بین المللی بر اساس ارزش های مشترک دموکراتیک.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1036

به "بایدن سفیر آمریکا در آلمان را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن سفیر آمریکا در آلمان را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید