این خانوارها یارانه 800 هزار تومانی می گیرند

به گزارش میهن دی ال، خبرنگاران: سال 1401 سه یارانه به مردم پرداخت می گردد. یارانه نقدی، یارانه معیشتی و یارانه نو 90 تا 120 هزار تومانی که در مجموع با در نظر گرفتن یک خانواده 4 نفره، ماهی 700 تا 800 هزار تومان برآورد می گردد.

این خانوارها یارانه 800 هزار تومانی می گیرند

یارانهآذر ماه واریز شد. امیدحاجتی، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور از واریز یکصد و سی و مین مرحله یارانه به حساب سرپرستان خانوار در ساعت 24، 20 آذر ماه1400 دو روز گذشته اطلاع داد. حاجتی درباره واریز یارانه آذر ماه گفت: واریز این مرحله از یارانه، مانند سنوات گذشته پرداخت خواهد شد. رئیس سازمان برنامه و بودجه در اظهار نظری تازه گفته است که یارانه پس از حذف ارز 4200 تومانی به 90 تا 120 هزار تومان می رسد.

به گزارش مالی خبرنگاران، دولت اعلام نموده که سال آینده یارانه تازهی به مردم می دهد که مبلغ آن بین 90 تا 120 هزار تومان است. آنگونه که جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه اطلاع داده یارانه تازه به هفت دهک اول جامعه پرداخت می گردد.

این نماینده مجلس گفته مبلغ یارانه دهک اول تا چهارم ماهانه 120 هزار تومان است و مبلغ یارانه دهک های پنجم، ششم و هفتم 90 هزار تومان. بر این اساس یک خانوار چهار نفره که جزو هفت دهک اول عایدیی جامعه باشد، یارانه تازهی دریافت می کند که مبلغ آن بین 480 تا 360 هزار تومان است.

مشمولان یارانه تازه چه کسانی هستند؟

اما چه کسانی جزو دهک اول تا هفتم قرار دارند؟ اگرچه دولت نتوانسته هنوز دهک ها را به درستی تفکیک کند، اما بر اساس گزارش هایی که منتشر شده، عایدی دهک های مختلف اعلام شده است. افرادی که عایدی ماهانه آنها کمتر از 3میلیون و 600 هزار تومان باشد، جزو چهار دهک اول عایدیی هستند و احتمالا باید مشمول یارانه 120 هزار تومانی شوند.

اما افرادی که عایدی آنها بین 3 میلیون و 600 تا 5 میلیون و 400 هزار تومان باشد جزو دهک پنجم تا هفتم هستند و مشمول یارانه 90 هزار تومانی می شوند.

اگر گفته قادری درست باشد، افرادی که عایدی ماهانه آنها زیر 5 میلیون و 400 هزار تومان است، منتظر یارانه تازه دولت باشند.

اما سوال مهم این است که سال آینده خانوارها در مجموع چقدر یارانه می گیرند؟

یارانه تازه دولت در حالی پرداخت می گردد که گویا قرار نیست یارتنه نقدی و معیشتی حذف گردد. بر این اساس یارانه بگیران سال آینده باید منتظر واریز سه یارانه باشند. یارانه نقدی ماهانه، یارانه معیشتی و یارانه تازه.

به نظر می رسد مشمولان یارانه معیشتی، در فهرست دربافت نمایندگان یارانه تازه هم باشند. از طرفی چون این افراد جزو دهک های عایدیی پایین محسوب می شوند، همچنان در فهرست یارانه نقدی هم می مانند. اما احتمالا یارانه نقدی دهک های هشتم، نهم و دهم حذف می گردد. یعنی سه دهک عایدیی بالای جامعه و افرادی که حقوق ماهانه آنها بالای 5 میلیون و 400 هزار تومان است.

مجموع یارانه نقدی سال 1401

حالا با این فرض می توان گفت خانوارهایی که در هفت دهک اول عایدی قرار دارند، ماهانه باید منتظر دریافت سه یارانه باشند. مبلغ این یارانه برای خانوار چهار نفره بین 714 تا 834 هزار تومان است. بر این اساس می توان گفت یارانه نقدی خانوارها و یارانه معیشتی به قوت خود باقی است و یارانه 90 تا 120 هزار تومانی تازهی هم قرار است پرداخت گردد.

مبلغ یارانه نقدی برای همه افراد ثابت است و ماهانه 45 هزار و 500 تومان است. یک خانوار چهار نفره در هر دهکی که باشد، ماهانه 182 هزار تومان یارانه نقدی دریافت می نماید.

جز این یک خانوار چهار نفره ماهانه 172 هزار تومان یارانه معیشتی یا یارانه بنزین دریافت می نمایند.

حالا قرار است یارانه تازهی هم به حساب این خانوارها واریز گردد. مبلغ یارانه تازه برای یک خانوار چهار نفره 480 یا 360 هزار تومان است.

با توجه به اینکه این یارانه قرار است به دهک های پایین عایدیی پرداخت گردد، می توان گفت خانوارهای 5 تا 7 دهک اول جامعه هر سه این یارانه ها را دریافت می نمایند.

پس یک خانوار چهار نفره که در دهک اول تا چهارم قرار گرفته است، سال آینده در مجموع 834 هزار تومان یارانه می گیرد. یک خانوار چهار نفره که در دهک پنجم تا هفتم قرار گرفته است 714 هزار تومان یارانه نقدی می گیرد./تجارت نیوز

منبع: رکنا
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1314

به "این خانوارها یارانه 800 هزار تومانی می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خانوارها یارانه 800 هزار تومانی می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید