احتمال تغییر فصل فرهنگ لایحه هفتم توسعه وجود دارد

به گزارش میهن دی ال، علی یزدی خواه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، درباره ابعاد فرهنگی لایحه برنامه هفتم توسعه به ویژه مباحث کتاب محور آن گفت: در این زمینه هنوز به بررسی مصوبات کمیته فرهنگی در صحن کمیسیون تلفیق نرسیدیم اما احتمال تغییرات زیاد است.

احتمال تغییر فصل فرهنگ لایحه هفتم توسعه وجود دارد

وی ادامه داد: در حوزه نشر و کتاب، همچنین معافیت های مالیاتی در قوانین قبلی و برنامه بودجه سال قبل، برخی حمایت ها اعمال می شود اما معتقدم باید اقدامات حمایتی را افزایش دهیم.

یزدی خواه درباره لزوم توسعه فرهنگ مطالعه در کشور، افزود: یکی از دلایلی که جامعه مخاطب نوجوان و جوان کمتر اهل مطالعه هدفمند هستند، این است که حمایت های قوی و مناسبی در این حوزه نداشتیم، اما درباره توسعه فعالیت کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، پارک های علم و فناوری ویژه بچه ها و بسته های حمایتی برای بچه ها و نوجوانان پیشنهاداتی در کمیته فرهنگی مجلس ارائه شده است.

وی با طرح اینکه امیدواریم تا سرانجام شهریور ماه بررسی لایحه به اتمام برسد، گفت: با توجه به اینکه دولت، آذر ماه باید لایحه بودجه سال آینده را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند، دو ماه و نیم فرصت دارد رئوس برنامه های سال آینده کشور را با توجه به برنامه هفتم توسعه تدوین کند.

یزدی خواه با بیان اینکه تلاش کردیم در این لایحه توجه ویژه ای به اقشار آسیب پذیر داشته باشیم، بیان کرد : تحت پوشش آوردن دهک های بیشتر در زمینه بیمه تأمین اجتماعی، کالابرگ و .. ازجمله رئوس این لایحه است، همچنین در حوزه فرهنگ نیز برنامه هایی در بخش های هنری، سینمایی، نشر، گردشگری و صنایع دستی و بازی های رایانه ای، مساجد و .. پیش بینی شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 مرداد 1402 بروزرسانی: 24 مرداد 1402 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1585

به "احتمال تغییر فصل فرهنگ لایحه هفتم توسعه وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تغییر فصل فرهنگ لایحه هفتم توسعه وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید